Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #1 Skrevet 10. desember 2005 Dette julen skal jeg feire med sønnen min på 9 år. Jeg er ikke norsk, og har heller ikke familien boende i landet. Har jo noen venninne og sånn, men ikke noen stort sett nært. Tenkte kanskje dere kunne komme med anbefaling ang. julen og hva jeg kan gjør for at gutten skal ha det så kjekt som mulig. Faren hans er ikke i bilder og har aldri vært det så det er liksom bare oss to hele julen periode... Alle tips og råd er sette pris på, vil ikke at gutten skal ha det alt for trist denne julen. (Bare på side, vi pleie å reise til vårt egen land til jul men dette året var det ikke penge til det )
Gjest Melk Skrevet 10. desember 2005 #2 Skrevet 10. desember 2005 Jeg ville ihvertfall spurt gutten om det var måter han kunne tenke seg å gjøre ting på, for at det skulle bli mest mulig koselig. Håper dere får det hyggelig.
Holly Hobbie Skrevet 10. desember 2005 #3 Skrevet 10. desember 2005 Hva med aa feire jul med de tradisjonene dere har i hjemlandet saa langt det er mulig? Spise den julematen dere pleier etc? Og supplere med noen nye "tradisjoner" som dere skaper selv - f.eks gaa og se en julefilm, gaa paa skoeyter, kirkebesok (hvis dere er kristne)? Noen steder er det ogsaa nettverk for alenemoedre, der de arrangerer middager etc. Kanskje spoerre kommunen der du bor? Haaper dere faar en fin jul!
Gjest Betty Boop Skrevet 10. desember 2005 #4 Skrevet 10. desember 2005 Ønsker dere en fantastisk fin jul!
Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2005 #5 Skrevet 11. desember 2005 Det spørs jo litt på hvor dere bor. Bor dere i Oslo er det masse dere kan gjøre. - Gå på skøyter på Narvisen, se julefilm på kino, reise på badeland o.s.v Men uansett hvor dere bor kan dere prøve å komme dere ut og få frisk luft og "gjøre" noe. Og spille spill hjemme om kvelden. Ellers vil jeg anbefale dere å gjøre høytiden så fin som mulig, og at du tenker litt på dette når du kjøper julegaver. Kjøp aktivitetsgaver.Ting som sønnen din kommer til å bruke tid på. Ellers kan du jo prøve å få til noen treffpunkter med venner med barn på samme alder i romjula. Kanskje ikke julekvelden og første juledag, men de andre dagene.
Montezuma Skrevet 11. desember 2005 #6 Skrevet 11. desember 2005 I oslo finnes et sted som heter "Marte". Dette er for alenefolreldre og barna. De arrangerer bl jul.
Annie Skrevet 11. desember 2005 #7 Skrevet 11. desember 2005 Hvor bor dere? Det er mange steder det blir arrangert julaften for de som ikke har så mange å feire sammen med. Kommunen har vel oversikt over sånne steder antar jeg. GOD JUL til dere!
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #8 Skrevet 12. desember 2005 Hvor bor dere? Det er mange steder det blir arrangert julaften for de som ikke har så mange å feire sammen med. Kommunen har vel oversikt over sånne steder antar jeg. GOD JUL til dere! ← Jeg bor i Rogland, utenfor Stavanger.
Annie Skrevet 12. desember 2005 #9 Skrevet 12. desember 2005 Ring kommunen om du vil ha noe mer sosialt enn bare du og sønnen din.
Gjest Miloine Skrevet 14. desember 2005 #10 Skrevet 14. desember 2005 (endret) eller gå inn på denne siden http://www.alternativjul.no/ Er du medlem av aleneforsørgerforeningen? http://www.aleneforeldreforeningen.no/ Ønsker deg og din sønn en fin julefeiring Endret 14. desember 2005 av Miloine
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2005 #11 Skrevet 14. desember 2005 Jeg bor i Rogland, utenfor Stavanger. ← Jeg veit at røde kors har noe julefeiring/tur med foreldre med lite nettvek/familie,fikk selv tilbud om det,men jeg hadde ikke behov for det. Dette er i regi gjennom sosialkontor/barnevern,de betaler for tur,opphold og mat. Det er en tur som er over 2-3 dager tror jeg. Jeg bor også i rogaland,2,5 mil utenfor stavanger
Gjest Betty Boop Skrevet 25. desember 2005 #12 Skrevet 25. desember 2005 Hei, hvordan går det? Har dere hatt en fin jul så langt? Og hva bestemt du deg for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå