Gå til innhold

Dere som hadde en tøff start - når ble det bedre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sliten og lei av livet akkurat nå. Har hatt en skikkelig tøff start på livet med barn og blir så demotivert av at det ikke blir bedre. Han er 5 måneder nå og jeg hadde virkelig trodd det skulle være lettere nå. "Alle" lover jo at det blir bedre etter fjerde trimester, men det tror jeg gjelder for de som har fått relativt enkle barn med få plager. Her har vi hatt kolikk, mulig allergi og mye misnøye. Søvn er vanskelig og amming har vært utfordrende. Nå gråter han litt mindre, men søvn og sutring har blitt desto verre. Kveld og natt er vanvittig slitsomt.

Ser at folk i termingruppa på facebook gleder seg til jul, har aldri gruet meg mer til jul enn jeg gjør i år. Finnes jo ikke koselig å drasse rundt på en krevende unge. Er ikke sikkert vi orker å reise til familie fordi det er så slitsomt. Leggingen er et helvette og han har begynt å våkne 5-6 ganger på kvelden og godtar kun at jeg kommer inn. Lite vits å reise til familie om jeg blir sittende på soverommet hele jula. 

Til dere som har hatt en utfordrende start. Når ble det bedre for dere?

Anonymkode: dd8d0...518

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow, er det jeg som har skrevet dette.. 

min baby er nå 10 mnd. Han hadde også kolikk. Da min var 5 mnd hadde jeg akkurat begynt å ta han med ut, etter mye angst og planlegging. Vi måtte øve oss på å dra ut blant folk fordi han var så gal! Her ble det gradvis bedre. Vi måtte også inn mange mange ganger om kvelden, men det gjør vi dessverre enda. 5-6 ganger fra han legger seg til jeg gjør det. 

Det blir faktisk bedre. Tenk at jeg sitter å sier dette til noen, det hadde jeg ikke trodd for 5 mnd siden. 

Anonymkode: ce32a...061

• Hjerte 2
Skrevet

Da han var 8 måneder, er 10 måneder nå. Roet seg riktig nok litt da vi var ferdig med operasjoner og behandlinger rundt 6 måneder (medfødt feil på øyet), men så viste det seg at en del av det som plaget han skyldtes allergi og ikke stress i forbindelse med operasjonene, som legene først trodde. Da vi kuttet ut det han er allergisk mot fikk vi et nytt barn allerede etter noen dager. 😅

Anonymkode: efffa...12b

Skrevet

Rundt 6 1/2 ?mnd begynte det å bli bedre. Dvs sove 3-4 timer i strekk om natten og sovne igjen uten å lage våken i 2 timer. Fortsatt perioder hvor det er vanskelig men jevnt over sovner hun om kvelden til fast tidspunkt uten for mye styr og våkner 2 ganger for melk. Er 12 mnd.

Anonymkode: 6966d...864

Skrevet

8 mnd 

Anonymkode: 06e16...b87

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Wow, er det jeg som har skrevet dette.. 

min baby er nå 10 mnd. Han hadde også kolikk. Da min var 5 mnd hadde jeg akkurat begynt å ta han med ut, etter mye angst og planlegging. Vi måtte øve oss på å dra ut blant folk fordi han var så gal! Her ble det gradvis bedre. Vi måtte også inn mange mange ganger om kvelden, men det gjør vi dessverre enda. 5-6 ganger fra han legger seg til jeg gjør det. 

Det blir faktisk bedre. Tenk at jeg sitter å sier dette til noen, det hadde jeg ikke trodd for 5 mnd siden. 

Anonymkode: ce32a...061

Takk for svar ❤️ 

Roer han seg fort når du går inn eller er det hyling enda?

Når merket du at det ble bedre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Da han var 8 måneder, er 10 måneder nå. Roet seg riktig nok litt da vi var ferdig med operasjoner og behandlinger rundt 6 måneder (medfødt feil på øyet), men så viste det seg at en del av det som plaget han skyldtes allergi og ikke stress i forbindelse med operasjonene, som legene først trodde. Da vi kuttet ut det han er allergisk mot fikk vi et nytt barn allerede etter noen dager. 😅

Anonymkode: efffa...12b

Uff, så fælt med operasjon. Hvilken allergi var det? Jeg går på melkefri diett pga mistanke om mpa, har gått ute melk i snart 2 måneder og uten soya i tre uker. Er litt bedring, men ikke sånn som du beskriver. Alt jeg vil er å våkne opp til en bli og fornøyd gutt som ikke har alle disse plagene..

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Rundt 6 1/2 ?mnd begynte det å bli bedre. Dvs sove 3-4 timer i strekk om natten og sovne igjen uten å lage våken i 2 timer. Fortsatt perioder hvor det er vanskelig men jevnt over sovner hun om kvelden til fast tidspunkt uten for mye styr og våkner 2 ganger for melk. Er 12 mnd.

Anonymkode: 6966d...864

Håper vi også merker bedring om en måneds tid. Er forberedt på vanskelige perioder, men ikke at de 5 første månedene skulle være en sammenhengende vanskelig periode..

Skrevet

Min hadde kolikk og sov dårlig til han var 3 år! Men han har vært verdens blideste og enkleste gutt etter dette. Snart 10 år nå

Anonymkode: 77154...e58

Skrevet

Barnet ble «bedre» fra det verste etter 4mnd, de 3 mnd etter der slet jeg litt psykisk pga at den første tiden ble som den ble. Jeg kunne endelig lande litt og DA merker man at man ikke har tatt vare på seg selv i heletatt. 
Så når barnet nærmet seg året, da kjente jeg på den virkelig kjærligheten for barnet mitt.

Anonymkode: ee9fb...99b

Skrevet

Rundt 1 år. Ganske jævlig før den tid. 

Anonymkode: 30ae1...6ca

Skrevet

Her føltes ting lettere da det gikk an å legge barnet for natta før man selv gikk og la seg. De første månedene hang jo babyen på meg 24/7, men kanskje rundt 5-6 mnd så gikk det an å legge barnet rundt 22, så man fikk en time for seg selv om kvelden. Det var så ekstremt deilig. Fra rundt 10 mnd begynte barnet å sove hele natta (fra rundt 20-21 til 6), da følte jeg virkelig at det gikk an å leve litt igjen. 

Dette var første barnet. Andre gangen gikk alt mye lettere. Jeg tror ikke det bare handler om forskjeller på barna, men at jeg visste bedre hva jeg skulle gjøre. Dessuten visste jeg at det går over, og det er det vanskelig å vite når man står midt i det for første gang.

Nå er eldstemann 14 her ;) Du tror det ikke nå, men tida går faktisk vanvittig fort! Prøv å tenk at det går over, selv om det føles mye akkurat nå.

Anonymkode: c9b95...995

• Liker 1
Skrevet

Kan han ikke sove i stua med deg på kvelden? Eller at du legger deg og dere samsover? 💖

Anonymkode: fbc0a...c80

Skrevet

Jeg husker også at jeg etter hvert hatet de som hadde lovet at alt skulle bli så mye bedre bare ungen bikket tre mnd.. NEI, det ble det IKKE!!

Med eldsten ble ting langsomt bedre da han bikket 6 mnd. Da ble han mer stabil i sovingen på dagtid, så det var lettere å få struktur på dagene. Nettene ble vel ikke nogenlunde ok før han var rundt året :s 

Anonymkode: ab5ad...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...