Gå til innhold

Aldersforskjell når mannen er yngre enn dama

Anbefalte innlegg

Skuffer meg selv, for mener jo at det ikke spiller noen rolle, men møter meg selv i døra… Hva er ok aldersforskjell når mannen er yngre enn dama? Begge har barn fra før, ikke veldig ulike i alder.. 

3 år? 5? 8? 10? 12? 

Vanlige «utfordringer» når det er aldersforskjell i et par, er jo at man feks har litt ulike referansepunkter og at man langt inn i fremtiden en gang kan komme i utakt med pensjonsalder og den slags..

Men.. Er det andre utfordringer som kan komme på banen enn når aldersforskjellen består i at mannen er eldst?

Anonymkode: 214ff...040

• Hjerte 1

Fortsetter under...

Det spørs jo på tiåret syns jeg. Jeg er 34 og syns for eksempel at 29 er for ungt fordi man er på forskjellig sted i livet, hvertfall 26-27 år som blir veldig umodent 

Men er man 56 og 49 har det ingenting å si.

Anonymkode: 99c38...1cf

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinner som må gå ned i alder for å få seg noe er så patetisk. Har noen slike Thailand - jegere i nabolaget. 

Anonymkode: 2b198...1be

Haha ja for alle forhold i hele verden må begge være like gamle, helst født på akuratt samme dato også 🤣🤣

• Liker 12

En nær venninne giftet seg med en 7 år yngre mann. Da var hun 30, han 23. Han moden for alderen, hun fortsatt ung i hodet, også med et barn. Hun uttalte seg, glad jeg ikke møtte mannen da jeg var 20 år, da var han 13 🤣🤣🤣. Dette er et ekteskap som fungerer godt. De har fått 2 barn sammen. Elsker hverandre. Alder, bare et tall. 

• Liker 8
  • Nyttig 1

Annonse

Helene1982 skrev (14 minutter siden):

det er en regel for dette. Den eldste sin alder delt på 2 pluss 7 .

Så 90 og 52 er altså innafor.

Ikke at jeg bryr meg hva andre gjør, men som noen-og-førtiåring kan jeg ikke helt se for meg å date noen som nærmer seg 90 🤔

Anonymkode: 52cd5...438

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så 90 og 52 er altså innafor.

Ikke at jeg bryr meg hva andre gjør, men som noen-og-førtiåring kan jeg ikke helt se for meg å date noen som nærmer seg 90 🤔

Anonymkode: 52cd5...438

Poenget er at jo eldre man blir, jo større aldersforskjell er ok

• Liker 1
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er 4 år eldre enn min mann. Merker ikke noe til det. 

Anonymkode: db90d...1b5

Det gjør nok han. Rusjer i vannsklie uten vann.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Like greit at tømmerstokken ikke er som på en 25-årig mann lenger da :D 

Anonymkode: 56018...d1d

• Liker 9
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en teit kommentar! Jeg er 5 år eldre enn min mann, og er ikke mye "vannmangel" her.

Anonymkode: 15747...90a

• Liker 8
  • Nyttig 1

Har ingen fasit på aldersforskjell når mannen ELLER dama er yngst/eldst. Det viktigste er at begge har passert den seksuelle lavalder og er lykkelige og fornøyde. 
Hva er dette sexistiske våset? Når dama er eldst? Er det noen som reagerer i det hele tatt når en mann er 10 år eldre enn en kvinne? Da er han en helt! Men om en kvinne er sammen med en ti år yngre mann, er hun liksom pedo! Eller syk i hodet, utrolig frekk som kan bryte samfunnets normer eller bare umoden. 😩

Endret av Zeruda
  • Liker 6
  • Nyttig 3

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det spørs jo på tiåret syns jeg. Jeg er 34 og syns for eksempel at 29 er for ungt fordi man er på forskjellig sted i livet, hvertfall 26-27 år som blir veldig umodent 

Men er man 56 og 49 har det ingenting å si.

Hvem har sagt det? Forskjellig sted i livet? En bestemmer selv hvilket sted man er eller vil være i sitt eget liv. 
Det er skjer ingen drastiske endringer i kroppene til folk når de fyller 30. Er meget liten forskjell på en 29-åring og en 34-åring sånn rent fysisk sett. Er jo bare fire år. 
Derimot har samfunnet indoktrinert folk til å tro at de «ikke lenger er unge» når de fyller 30. Når de er 29 har de liksom hele livet foran seg og vipps så er de 30 og da er det dags for gamlehjemmet! 
Par der mannen er 34 og dama er 29 er helt vanlige. Hvorfor skulle det ikke være det med en 34-årig kvinne og en 29-årig mann? 

• Liker 10
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skuffer meg selv, for mener jo at det ikke spiller noen rolle, men møter meg selv i døra… Hva er ok aldersforskjell når mannen er yngre enn dama? Begge har barn fra før, ikke veldig ulike i alder.. 

3 år? 5? 8? 10? 12? 

Vanlige «utfordringer» når det er aldersforskjell i et par, er jo at man feks har litt ulike referansepunkter og at man langt inn i fremtiden en gang kan komme i utakt med pensjonsalder og den slags..

Men.. Er det andre utfordringer som kan komme på banen enn når aldersforskjellen består i at mannen er eldst?

De jeg har fjasa rundt med har vært type 10-15 år yngre, men jeg går etter kjemi og den spør aldri etter alder. Jeg er som sagt som sjefen min pleier å si.. ja du er kanskje 54 utapå frøken men inni er du 16..og han er 38 og vi har en kjempe kjemi. Så nei en må tenke på hva en syns selv. Jeg hadde blitt kjempeglad for en yngre kar. De er jo så freshe, høfflige oftest, litt action fortsatt i kroppene der og de er så kjekke mange av de. Og kommer en over en kar som ikke bryr seg om det motsatte da så er jo alt bare fint. Kjør på sier jeg. En lever bare en gang. 

• Liker 5
Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

3 år? 5? 8? 10? 12? 

Min er 4 år yngre enn meg. Traff hverandre da vi var 32 og 36. Er 36 og 40 nå. Min eksmann er 9 år eldre enn meg og var langt mer umoden og på nivå med en på 20. Så i dette tilfellet spiller alder ingen rolle. 

Anonymkode: 1c446...96f

• Liker 2
  • Nyttig 1

Jo eldre man blir, desto mindre betydning har alderen. Hos oss, er jeg som jenta bare ett år eldre, og det føles litt rart ut når vi er unge voksne, men også modne i forhold til andre på samme alder. Kommer sikkert til å utligne seg selv etter hvert.

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Samtlige par jeg kjenner og vet om er kvinner eldre enn mannen. 

Da lever du livet ditt på KG i såfall. Statistisk sett er dette nesten umulig

Anonymkode: 8ac45...129

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hahahaha

Jeg er 7 år eldre enn min mann (jeg er 42 år nå), og det merkes ikke på noen måte. Vi har like verdier, mener det samme om det som er viktig, han er moden for alderen, og han ser ikke ut som han er yngre enn meg. Dessuten elsker vi hverandre så himmelsk mye! Sexen er super og jeg er den som har mest sexlyst, ikke er jeg tørr heller🤷‍♀️

Anonymkode: 3db60...07c

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...