Akryl Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 (endret) Media har sluttet å snakke kritisk. Journalister melder om gode arbeidsforhold. Fotball fans i Qatar er glade. Det er nå bekreftet at migrantarbeidere er ekte fan av argentinske, brasilianske landslag, de var ikke betalt. Det visste jeg fra mine reiser til asiatiske land under forrige vm. Folk der følger ulike landslag som om det var deres egne land. Migrantarbeidre misliker regnbue kampanje fordi de er konservative folk, og gir full støtte til qatarske myndigheter. Migrantarbeidere bekrefter at arbeidsforholdene har blitt mye bedre. Ingen tar fra dem passet dems lengre. ILO bekrefter det samme. Vg, nrk kjører på med fotball studioer, nyheter, reportasjer. De har begynt å vise positive reportasjer. Norsk business med Qatar går som det suser. Tyskland undertegnet gassavtale med Qatar for 2 dager siden. Vinteren i Europa er reddet. Danmarks trener uttalte det ble mye regnbue kampanje press på spillere. Mens regnbue laget Tyskland er også ute. Samme dag som tyske myndigheter underskrev historisk gassavtale. Endret 3. desember 2022 av Akryl 2
Egenskap Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Tragisk journalist nrk har formidlet før vm.
Gjest Lykkedykker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 (endret) Hvorfor i all verden skulle qatar hentet migrantarbeidere fra sør-amerika? Så og si alle ble hentet fra fattige landsbygder i india, nepal, bangladesh, sri lanka, pakistan, egypt, sudan, kenya osv. Arbeidsleirne til migrantarbeiderne er langt fra så gode som qatar påstår. Det er en grunn til at kollektivtrafikken ikke går forbi der før etter VM er over, de vil ikke at folk skal se den. Endret 3. desember 2022 av Lykkedykker
Akryl Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2022 Lykkedykker skrev (2 minutter siden): Hvorfor i all verden skulle qatar hentet migrantarbeidere fra sør-amerika? Så og si alle ble hentet fra fattige landsbygder i india, nepal, bangladesh, sri lanka, pakistan, egypt, sudan, kenya osv. Arbeidsleirne til migrantarbeiderne er langt fra så gode som qatar påstår. Det er en grunn til at kollektivtrafikken ikke går forbi der før etter VM er over, de vil ikke at folk skal se den. Fordi fattigere områder ser mindre pene ut. Akkurat som det India gjorde da Trump var på besøk. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/8mKVk1/trump-paa-besoek-til-india-bygget-mur-rundt-slumomraade
Akryl Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 3. desember 2022 Lykkedykker skrev (7 minutter siden): Hvorfor i all verden skulle qatar hentet migrantarbeidere fra sør-amerika? Så og si alle ble hentet fra fattige landsbygder i india, nepal, bangladesh, sri lanka, pakistan, egypt, sudan, kenya osv. Arbeidsleirne til migrantarbeiderne er langt fra så gode som qatar påstår. Det er en grunn til at kollektivtrafikken ikke går forbi der før etter VM er over, de vil ikke at folk skal se den. Jeg sa ikke at migranter var sør amerikanere, men jeg sa de er fan av sør amerikanske og europeiske landslag. 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Akryl skrev (1 minutt siden): Jeg sa ikke at migranter var sør amerikanere, men jeg sa de er fan av sør amerikanske og europeiske landslag. Da får du lære deg å formulere deg bedre. Du skrev: "Det er nå bekreftet at migrantarbeidere er ekte argentinske, brasilianske osv." Akryl skrev (5 minutter siden): Fordi fattigere områder ser mindre pene ut. Akkurat som det India gjorde da Trump var på besøk. Jamen daså, da er det liksom greit?
Akryl Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2022 Lykkedykker skrev (3 minutter siden): Da får du lære deg å formulere deg bedre. Du skrev: "Det er nå bekreftet at migrantarbeidere er ekte argentinske, brasilianske osv." Jamen daså, da er det liksom greit? Jeg har nå redigert og formulert bedre. Det er ingen stor brudd på menneskerettigheter å ikke vise frem fattige steder når man skal markedsføre landet 1
grønnball Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Bare tøv å sitte og boikotte. Oljefondet har jo investert i Qatar i mange år allerede. 4
Gjest Belmont Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 Akryl skrev (7 minutter siden): Jeg sa ikke at migranter var sør amerikanere, men jeg sa de er fan av sør amerikanske og europeiske landslag. Forstår ikke hvorfor akkurat dette i det hele tatt var et tema. England har tusenvis av fans i Norge. Landslag som Italia og Spania er populære verden over. Bare fordi du er fra Bangladesh, så betyr det ikke at du ikke kan heie på Argentina. Jon Michelet var svoren fan av Brasil, Dag Solstad likeså av England. En del av kritikken har utvilsomt vært überteit.
Gjest Lykkedykker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 Akryl skrev (Akkurat nå): Det er ingen stor brudd på menneskerettigheter å ikke vise frem fattige steder når man skal markedsføre landet Nei, men er nok av brudd de siste 10årene mtp levevilkår/arbeidsforhold til migrantene.
AnonymBruker 42 Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 (endret) Nå har jeg ikke boykottet, "per se" - men fotball på vinteren, og i ett søppelland som på ingen mulig måtet burde ha hatt - det klarer jeg meg fint uten å glane på. Føler meg på ingen måte dum Endret 3. desember 2022 av AnonymBruker 42 8
Egenskap Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 grønnball skrev (7 timer siden): Bare tøv å sitte og boikotte. Oljefondet har jo investert i Qatar i mange år allerede. utrolig at media kan få holde på uten at noen stopper dem? det positive er jo at det er mindre tv seere som følger med på programmet, så jeg tror de har måtte moderere seg ved å snakke om fotball enn at de skal drive moralsk pekefinger ovenfor QATAR som har investert mange milliarder og har gitt fotball-vm før jul.
Gjest ufiltrert Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 (endret) Herregud. Det er en føkking SHARIA stat. Alt er ett spill for galleriaen, for å bedra verden for penger og status ved å kjøpe ett korrupt VM av bedritne Fifa. Men desverre er de fleste en saueflokk så ingen skjønner jo en dritt. Hva skjer i Iran? Er det greit liksom? Fuck Sharia. Fuck Qatar. Fuck Fifa. b2e23894fcb085714befd2b1c0fafdc8.mp4 Endret 4. desember 2022 av ufiltrert
Cuntzilla Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Akryl skrev (8 timer siden): Migrantarbeidre misliker regnbue kampanje fordi de er konservative folk, og gir full støtte til qatarske myndigheter. Jeg forsto ikke denne helt - mener du det er greit å være mot skeive siden migrantarbeidere er det? VM er kjøpt og betalt gjennom korrupsjon, og mennesker har dødd imens de bygget stadioner. Ikke en arbeidsulykke eller to, men tusenvis. Det er bra om de nå gir dem passene tilbake hvis det stemmer, men det vil jo i så fall ha vært pga press og boikott og media. Så man burde føle seg alt annet enn dum for og si fra, det skaper åpenbart endringer. 9 2 2
Entern Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 ufiltrert skrev (19 minutter siden): Herregud. Det er en føkking SHARIA stat. Alt er ett spill for galleriaen, for å bedra verden for penger og status ved å kjøpe ett korrupt VM av bedritne Fifa. Men desverre er de fleste en saueflokk så ingen skjønner jo en dritt. Hva skjer i Iran? Er det greit liksom? Fuck Sharia. Fuck Qatar. Fuck Fifa. b2e23894fcb085714befd2b1c0fafdc8.mp4 2.27 MB · 0 Nedlastninger 100% enig, til HELVETE med Quatar og alle sharia fundamentalist landene! 7 1
Snok1 Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 grønnball skrev (8 timer siden): Bare tøv å sitte og boikotte. Oljefondet har jo investert i Qatar i mange år allerede. Har de? Hvilke selskaper i Qatar har oljefondet investert i?
Gjest ufiltrert Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 (endret) 5 hours ago, Snok1 said: Har de? Hvilke selskaper i Qatar har oljefondet investert i? Endret 4. desember 2022 av ufiltrert
hraff Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 On 12/3/2022 at 11:54 PM, Akryl said: Media har sluttet å snakke kritisk. Journalister melder om gode arbeidsforhold. Fotball fans i Qatar er glade. Det er nå bekreftet at migrantarbeidere er ekte fan av argentinske, brasilianske landslag, de var ikke betalt. Det visste jeg fra mine reiser til asiatiske land under forrige vm. Folk der følger ulike landslag som om det var deres egne land. Migrantarbeidre misliker regnbue kampanje fordi de er konservative folk, og gir full støtte til qatarske myndigheter. Migrantarbeidere bekrefter at arbeidsforholdene har blitt mye bedre. Ingen tar fra dem passet dems lengre. ILO bekrefter det samme. Vg, nrk kjører på med fotball studioer, nyheter, reportasjer. De har begynt å vise positive reportasjer. Norsk business med Qatar går som det suser. Tyskland undertegnet gassavtale med Qatar for 2 dager siden. Vinteren i Europa er reddet. Danmarks trener uttalte det ble mye regnbue kampanje press på spillere. Mens regnbue laget Tyskland er også ute. Samme dag som tyske myndigheter underskrev historisk gassavtale. Zaman Kadafis reportasjer på tv2 ga oss endelig litt faktisk informasjon, det var bra å se. Arrangørene ønsker å vise frem arabisk mat og kultur, men alt europeiske medier rapporterer er manglende mulighet for homoekteskap og arbeidsulykker for migrantarbeidere. Arabisk kultur er mye mer enn religiøs ekstremisme og Al-Quida, det er synd at det er de vi burde støtte opp om som pressen vår rakker ned på. Hvert år dør det 10-15 migrantarbeidere i arbeidsulykker i Norge også, om vi skulle ta med de som døde av medisinske årsaker eller i fritiden ville vi ikke vært så mye unna hva som rapporteres om Qatar. Sportslig er VM er suksess, mange spennende kamper og liv på tribunene. Mindre fyll gir visst også mindre bråk. Det ser ut til at folk følger med, jeg hører mange snakker om VM. 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå