AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Hei Jeg bor i en gammel blokk, så her er det utrolig lytt typ. Hører når naboen hoster. De fester nesten hver helg når de har fest krangler de alltid etter noen timer. Og da skrikes det, glass blir kastet og knust i vegger og gulv, møbler høres ut som blir kastet.. Det er en mann og en dame og BEGGE virker like ille med hverandre. Men problemet mitt er ikke bråket de lager, faktisk litt underholdene å høre på haha.. Men jeg har hørt igjennom veggen at det er barn der også, har tidligere hørt babygråt men også sånn typ 8 års alder barn eller litt yngre. Ikke hver dag jeg hører de så vet ikke om de bare er der av og til eller hva. Har hørt en gang de hadde fest, at de ropte gå inn på rommet ditt!! Så de fester tydeligvis når barnet/barna er hjemme.. Jeg tror jeg vet hvem de er, men litt vanskelig å vite akkurat hvor folk bor (møter på nesten alle i blokka av og til når vi går for å tømme søppel osv.) Om det er de jeg tror det er så faker de noe veldig ute blant folk, de smiler alltid sier Hei og smiler mer og er veldige hyggelige med hverandre. Jeg vil gjerne anmelde for barnas skyld, om de bor der (?) Men vil gjøre det anonymt de skriver og bråker såpass høyt, at flere må jo høre dette.. Hvor/hvem kontakter jeg for å anmelde?? Er det kanskje best å få tatt opp lyd som bevis først? Anonymkode: 01a28...36a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Det er kanskje flere som har klaget på dette paret? Jeg hadde sjekket med styret først,og hørt om de vet hvilken leilighet det kommer fra. Anonymkode: 4b0ac...83f 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Når det er krangel neste gang, ringer du politiet fordi du mistenker vold i et hjem der det bor barn. Noen gjorde det med meg. Evig takknemlig. Anonymkode: bed2e...62e 14 6 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Jeg skjønner virkelig ikke at du kan kalle vold i nære relasjoner for underholdende! Du har naboplikt til å varsle politiet! www.taushettarliv.no/naboplikt Om noen av de voksne ikke blir drept der inne mister de hvertfall livskvalitet til traumer! Gjør noe! Barn tar stor skade av foreldre som er psykisk og fysisk voldelige mot hverandre. Anonymkode: b9f20...28e 3 2
Curlyme Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Så Grusomt. Ringt når det står på enten barnevernet eller politi. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Curlyme skrev (5 minutter siden): Så Grusomt. Ringt når det står på enten barnevernet eller politi. Politiet varsler barnevernet. Ring politiet. Anonymkode: bed2e...62e 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner virkelig ikke at du kan kalle vold i nære relasjoner for underholdende! Du har naboplikt til å varsle politiet! www.taushettarliv.no/naboplikt Om noen av de voksne ikke blir drept der inne mister de hvertfall livskvalitet til traumer! Gjør noe! Barn tar stor skade av foreldre som er psykisk og fysisk voldelige mot hverandre. Anonymkode: b9f20...28e Takk for link jeg mener selvfølgelig ikke det.. Ser hvordan jeg skrev det så kan det virke sånn. Poenget mitt var ikke at bråket plaget meg men om det var barn til stede, så det er det jeg ville anmelde ikke nabobråk som at de spiller for høy musikk. Anonymkode: 01a28...36a 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Du ringer politiet (og barnevernvakten dersom du hører barn) når det står på. Du melder bekymring til barnevernet uavhengig (oppgi oppgang og sannsynlig etasje og det du har hørt av barn). Anonymkode: 15060...e1e 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Poenget mitt var ikke at bråket plaget meg men om det var barn til stede, så det er det jeg ville anmelde ikke nabobråk som at de spiller for høy musikk. Anonymkode: 01a28...36a Rart at å høre vold i nære relasjoner ikke plager deg. Da ville jeg tenkt du mangler empati Det du beskriver er "krangler de alltid etter noen timer. Og da skrikes det, glass blir kastet og knust i vegger og gulv, møbler høres ut som blir kastet" og det er noe helt annet enn "spiller for høy musikk" som du nå prøver å dysse det ned som. Det er pga sånne holdninger at voksne og barn får hele livene sine ødelagt pga vold i nære relasjoner. Det er derfor det er en PLIKT å reagere heller en gang for mye enn en gang for lite men desverre vet for få om PLIKTEN og bryr seg mer om seg og sitt. Få deg noe medmenneskelighet og ring politiet neste gang Anonymkode: b9f20...28e 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 Du ringer politiet! Og du kan sende en anonym melding til barnevernet også. Fint at du bryr deg, de barna kan bli skadet for livet (fysisk og/eller mentalt) Anonymkode: ed8ce...e01 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Rart at å høre vold i nære relasjoner ikke plager deg. Da ville jeg tenkt du mangler empati Det du beskriver er "krangler de alltid etter noen timer. Og da skrikes det, glass blir kastet og knust i vegger og gulv, møbler høres ut som blir kastet" og det er noe helt annet enn "spiller for høy musikk" som du nå prøver å dysse det ned som. Det er pga sånne holdninger at voksne og barn får hele livene sine ødelagt pga vold i nære relasjoner. Det er derfor det er en PLIKT å reagere heller en gang for mye enn en gang for lite men desverre vet for få om PLIKTEN og bryr seg mer om seg og sitt. Få deg noe medmenneskelighet og ring politiet neste gang Anonymkode: b9f20...28e Jeg søkte opp anmelde nabobråk før jeg skrev her, og da kom det bare opp bråker naboen med høy festmusikk, bråker naboen når du skal sove osv. Er jo ikke sånt bråk jeg ville anmelde, men bråk med vold og barn kanskje til stede. Tenkte at det kanskje var forskjellige steder for hva man skulle anmelde, jeg vil legge til at jeg er ganske ung så vet ikke alt. Anonymkode: 01a28...36a 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Jeg bor i en gammel blokk, så her er det utrolig lytt typ. Hører når naboen hoster. De fester nesten hver helg når de har fest krangler de alltid etter noen timer. Og da skrikes det, glass blir kastet og knust i vegger og gulv, møbler høres ut som blir kastet.. Det er en mann og en dame og BEGGE virker like ille med hverandre. Men problemet mitt er ikke bråket de lager, faktisk litt underholdene å høre på haha.. Men jeg har hørt igjennom veggen at det er barn der også, har tidligere hørt babygråt men også sånn typ 8 års alder barn eller litt yngre. Ikke hver dag jeg hører de så vet ikke om de bare er der av og til eller hva. Har hørt en gang de hadde fest, at de ropte gå inn på rommet ditt!! Så de fester tydeligvis når barnet/barna er hjemme.. Jeg tror jeg vet hvem de er, men litt vanskelig å vite akkurat hvor folk bor (møter på nesten alle i blokka av og til når vi går for å tømme søppel osv.) Om det er de jeg tror det er så faker de noe veldig ute blant folk, de smiler alltid sier Hei og smiler mer og er veldige hyggelige med hverandre. Jeg vil gjerne anmelde for barnas skyld, om de bor der (?) Men vil gjøre det anonymt de skriver og bråker såpass høyt, at flere må jo høre dette.. Hvor/hvem kontakter jeg for å anmelde?? Er det kanskje best å få tatt opp lyd som bevis først? Anonymkode: 01a28...36a Er jo ikke sikkert de faket da, mange blir sånn av alkohol men har det bra ellers Anonymkode: 8e17f...44e 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Rart at å høre vold i nære relasjoner ikke plager deg. Da ville jeg tenkt du mangler empati Det du beskriver er "krangler de alltid etter noen timer. Og da skrikes det, glass blir kastet og knust i vegger og gulv, møbler høres ut som blir kastet" og det er noe helt annet enn "spiller for høy musikk" som du nå prøver å dysse det ned som. Det er pga sånne holdninger at voksne og barn får hele livene sine ødelagt pga vold i nære relasjoner. Det er derfor det er en PLIKT å reagere heller en gang for mye enn en gang for lite men desverre vet for få om PLIKTEN og bryr seg mer om seg og sitt. Få deg noe medmenneskelighet og ring politiet neste gang Anonymkode: b9f20...28e I alle dager da! Anonymkode: 8e17f...44e 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg søkte opp anmelde nabobråk før jeg skrev her, og da kom det bare opp bråker naboen med høy festmusikk, bråker naboen når du skal sove osv. Er jo ikke sånt bråk jeg ville anmelde, men bråk med vold og barn kanskje til stede. Tenkte at det kanskje var forskjellige steder for hva man skulle anmelde, jeg vil legge til at jeg er ganske ung så vet ikke alt. Anonymkode: 01a28...36a Riktig sted er politiet Anonymkode: b9f20...28e 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): mange blir sånn av alkohol men har det bra ellers Anonymkode: 8e17f...44e Du vet ingenting om de har det bra ellers selvom det er rolig og kan se ok ut fra utsiden. Alkohol er medvirkende årsak til partnervold i mange tilfeller men det gjør det jo ikke noe mildere eller mindre alvorlig, tvert i mot er det når partner mister besinnelsen som kan skje av rus at volden er mest traumatisk og skadelig. At paret ikke slår opp tyder på usunne grenser og traumebånd, noe som skjer i voldelige forhold og ikke forhold der de har det bra "ellers" Anonymkode: b9f20...28e 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når det er krangel neste gang, ringer du politiet fordi du mistenker vold i et hjem der det bor barn. Noen gjorde det med meg. Evig takknemlig. Anonymkode: bed2e...62e Ingen gjorde det for meg, og jeg er "bitter" for det. Ingen barn skal oppleve slik, og alle som opplever, eller mistenker det, må og skal varlse! AnonymBruker skrev (5 minutter siden): I alle dager da! Anonymkode: 8e17f...44e Hva mener du? Vet du hvordan det er å vokse opp i et slikt hjem? Det ødelegger en som person, det gjør mye, mye skade på et barn å vokse opp i sånt. Anonymkode: def64...4a8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 Du bør ringe politiet når det pågår ts, slik at de kan finne ut hvilken leilighet dette kommer fra og hvem det gjelder. De tar også dette videre i barnevernssporet. Politiet pleier ikke å opplyse de involverte om hvem som har ringt:) Anonymkode: e46fb...3ba 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 Fester de ikveld? Anonymkode: 8e71a...4ce
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du vet ingenting om de har det bra ellers selvom det er rolig og kan se ok ut fra utsiden. Alkohol er medvirkende årsak til partnervold i mange tilfeller men det gjør det jo ikke noe mildere eller mindre alvorlig, tvert i mot er det når partner mister besinnelsen som kan skje av rus at volden er mest traumatisk og skadelig. At paret ikke slår opp tyder på usunne grenser og traumebånd, noe som skjer i voldelige forhold og ikke forhold der de har det bra "ellers" Anonymkode: b9f20...28e Du vet heller ingenting om de har det dårlig ellers, ærlig talt. At de smiler betyr ikke at de faker! Anonymkode: 8e17f...44e 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fester de ikveld? Anonymkode: 8e71a...4ce Ja men ikke nå lenger Anonymkode: 01a28...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå