Gå til innhold

bekreftelsen at Norge er et kaldt samfunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norge sitt sanne jeg

det er utilgivelig hvordan banker betrakter mennesker. 

Dette er nok en rød tråd som strømmer mer og mer frem.

Anonymkode: 5de2f...238

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja forferdelig. Bli antikapitalist og engasjer deg i partier og organisasjoner!

Anonymkode: 8c72e...fbf

Skrevet

Nå begynte banker å hente inn dokumentasjon i 2019, så det er på tide at folk følger opp forespørsler fra banken. Det koster DnB 50'000 i døgnet i bøter for manglende verifikasjon av bankkunder, og det er lovpålagt at banker har tilstrekkelig dokumentasjon på kundene sine. 

Selvfølgelig kjedelig å miste tilgang til kontoer, men på et eller annet tidspunkt må også bankkunder ta litt ansvar. Et tvangssalg er ikke gjennomført på en helg...

• Liker 6
Skrevet

En artikkel om en mann som ikke gidder å følge med på samfunnets normer, ikke gidder å ha helt normale ting som telefon og pc, ikke gidder å reagere på brevgiroer som kommer i retur eller inkassovarsel eller brev fra namsmann eller noe verdens ting. Sitter på ræva og ansvarsfraskriver livet og skylder på andre når det får konsekvenser. 

Man kan ikke skylde på at man er skarve 70 år, her er en mann som ikke forholder seg til en dritt og ikke tåler konsekvensene det medfører. Det gjelder alle av oss, man kan ikke bare bestemme seg for å ikke forholde seg til ting når man har forpliktelser.

Dette kom IKKE overraskende og artikkelen viser bare latterlig og ensidig, ukritisk klikk-journalistikk og dere biter rett på helt uten å bruke 2 hjerneceller.

Spar meg.

Anonymkode: 0e643...60b

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis du syns Norge er kaldt. Dra til et uland. Der må alvorlig syke jobbe beinhardt eller dø. Barn løper rundt for å prøve å tjene penger osv. du har det veldig godt i Norge. Skaff deg dokumentene som kreves av deg. Enkel sak. Det har du mulighet til og ansvar for

Anonymkode: 2a146...a0a

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Banken er en forretningsvirksomhet, ikke en sosialtjeneste. Å hevde at banken burde dra på hjemmebesøk til folk som velger å ikke ha hverken telefon eller mail, er ganske urealistisk (og strengt tatt ganske latterlig). Man har et ansvar selv også for å følge med, følge opp og gjøre sin del. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En artikkel om en mann som ikke gidder å følge med på samfunnets normer, ikke gidder å ha helt normale ting som telefon og pc, ikke gidder å reagere på brevgiroer som kommer i retur eller inkassovarsel eller brev fra namsmann eller noe verdens ting. Sitter på ræva og ansvarsfraskriver livet og skylder på andre når det får konsekvenser. 

Man kan ikke skylde på at man er skarve 70 år, her er en mann som ikke forholder seg til en dritt og ikke tåler konsekvensene det medfører. Det gjelder alle av oss, man kan ikke bare bestemme seg for å ikke forholde seg til ting når man har forpliktelser.

Dette kom IKKE overraskende og artikkelen viser bare latterlig og ensidig, ukritisk klikk-journalistikk og dere biter rett på helt uten å bruke 2 hjerneceller.

Spar meg.

Du tar ikke akkurat feil.

Når man har valgt å melde seg ut av samfunnet, så kommer konsekvensene en dag.

Brevgiro faktisk ... Dette har jeg brukt bare 1 gang for mange år siden mens jeg ventet på banken å åpne bankkontoen min. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Spar meg.

Enig.

Skrevet

Hva mer mener du egentlig banken skulle gjøre her?

De har sendt utallige brev, uten reaksjon. Vedkommende har ikke telefon.

Han har fått brevgiro i retur, og må ha fått mange purringer på ubetalte regninger før ting begynte å gå til inkasso - som sender enda flere purringer - før saken havner hos namsmannen.

Det er trist at ingen pårørende har sett hva som skjedde og tok grep. Men - ikke alle har pårørende. Og ikke alle ønsker å slippe pårørende til.

Flott at naboen tok tak!

Men her er det evt helt andre systemet enn banken som burde fanget opp at personen ikke lenger klarer å ordne praktiske ting for seg selv. Og i det er det vi alle som pårørende, venner og naboer som må bry oss.

Anonymkode: aac57...0c2

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg skjønte ikke - hva beviser at Norge er et kaldt samfunn i denne artikkelen?

Gjest ufiltrert
Skrevet (endret)

Money Crying GIFs | Tenor 

image.png

Endret av ufiltrert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...