Gå til innhold

Middagsselskap hvor en er overvektig - og stoler som ikke tåler mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha middagsbesøk av noen par hvor mannen til ene venninna mi er både høy og overvektig, noe som gjør at han veier en del. Mitt dilemma er at jeg har stoler som dessverre ikke tåler mer enn 100-110 kg. Tenkte ikke over dette før jeg inviterte. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Sofaen min er stor nok til å romme alle sammen, så vi kan spise der. Kan også eventuelt låne en stol, men føler at begge deler gjerne tydeliggjør for mye at han er overvektig? Vil ikke såre han heller. 

Vil gjøre det tydelig at jeg ikke har noe imot de som er overvektig og at jeg synes det er en dum «situasjon» å være i. Skulle ønske jeg kunne trylle stolene til å tåle alt av vekt, så hadde det blitt så mye enklere.

Anonymkode: fff1b...552

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lån et par stoler og sett bort noen av dine, så ser det bare ut som du har supplert med flere enn du hadde.

Anonymkode: e8362...791

• Liker 28
  • Nyttig 7
Skrevet

Veldig mange menn (godt trente også) veier jo rundt 100 kg pluss minus, så jeg ville vurdert på sikt å bytte ut stoler som ikke tåler høye voksne menn.

Men for denne gangen kan du jo låne en vanlig stol. 

Anonymkode: b84fc...9d0

• Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Enig. lån 2 stoler. Sett den ene på enden. Problem løst.

• Liker 3
Skrevet

Skulle gjerne sett hvilke stoler du har som tåler "bare" rundt 100-110 kg. En vanlig stol til kjøkken eller spisestue tåler vanligvis vekten av tyngre personer. Jeg har selv vært 120 kg på et tidligere tidspunkt og hadde aldri problem med at ikke stolene tålte vekten. Verken hjemme hos folk eller på cafe ,restaurant eller lignende. 

• Liker 22
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skal ha middagsbesøk av noen par hvor mannen til ene venninna mi er både høy og overvektig, noe som gjør at han veier en del. Mitt dilemma er at jeg har stoler som dessverre ikke tåler mer enn 100-110 kg. Tenkte ikke over dette før jeg inviterte. Hva ville dere gjort i en slik situasjon? Sofaen min er stor nok til å romme alle sammen, så vi kan spise der. Kan også eventuelt låne en stol, men føler at begge deler gjerne tydeliggjør for mye at han er overvektig? Vil ikke såre han heller. 

Vil gjøre det tydelig at jeg ikke har noe imot de som er overvektig og at jeg synes det er en dum «situasjon» å være i. Skulle ønske jeg kunne trylle stolene til å tåle alt av vekt, så hadde det blitt så mye enklere.

Hvor i all verden får man tak i stoler som tåler så lite.

Vet at mange stoler står «testet til 110», men det betyr ikke at de ikke tåler mer.

Jeg vet om flere som veier 110, enten fordi de trener mye og er høye, eller overvektige. Og de hr aldri hatt problem med stoler.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg veide 115 på det meste. Aldri opplevd at en stol ikke har tålt det

Anonymkode: 3ea71...9ba

• Liker 4
Skrevet

Idiot

Anonymkode: 8d018...bdc

• Liker 2
Skrevet

Gikk med en som veide rundt 200 kilo før. Han måtte ha pustemaskin og hele pakken men aldri vært med på støl som har knekt. Han har sitte i alle type stoler , restaurant,  kaffe , dårlige falleferdige skolestoler , vanskelige spisestoler og ingenting har knekt. Kjenner jeg blir provosert av innlegget får du kan virkelig ikke være så dum. Vist du kjenner han så har du jo sett han sitte før. Tror innlegget er laget får å provosere 

Anonymkode: 8d018...bdc

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

🙄

Anonymkode: a509f...b24

• Liker 1
Skrevet

Enda en ny måte å hetse overvektige.

Anonymkode: 43a5d...10c

• Liker 18
Skrevet

Jeg har også et par stoler som sier de ikke tåler mer enn 100-110kg. Det er billige plaststoler vi har ute, og de er helt tydelig veldig "svake" stoler. Håper virkelig du har bedre stoler enn det inne i huset for middager. Syns kanskje du burde lage nytt budsjett og kjøpe deg nye stoler.

Anonymkode: 4c5b5...305

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er sammen men stor kar på 205 kg. Han har aldri ødelagt møbler, men er alltid forsiktig når han setter seg.

Tipper det kommer til å gå bra, TS, men du kan jo selvfølgelig låne noen mer solide stoler for å være på den sikre siden. 

Anonymkode: fb81e...4a5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei uff, sett opp en grisebinge utenfor. Bygninger og møbler er ikke bygget for å tåle overvektige! /s

Anonymkode: e313c...7a2

• Liker 5
Skrevet (endret)

Siden du er klar over at det kan skje, så skaffer du selvsagt et par andre stoler! Vet ikke med vedkommende, men hvis noe sånt hadde skjedd meg da jeg var overvektig hadde jeg blitt ordentlig lei meg. Bare unngå at det kan skje

Endret av Ugresset
Endret
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er fint at TS tenker på det, jeg. Tenk så grusomt det må være for vedkommende hvis stolen hadde gått i stykker? At TS da ønsker å ikke utsette besøket sitt for det og samtidig passe på at det blir gjort diskré synes jeg er fint. Jeg har selv vært på kurs med noen en gang hvor ene deltageren var ganske overvektig og hvor stolbena ga etter og segnet ut under han. Kan tenke meg at vedkommende ikke synes det var spesielt gøy. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Er de laget av papir?

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke alle stoler laget av materialer som tåler mye. Jeg så bla en bambus/rotting spisestol hos Søstrene Grene for noen år siden som jeg ikke turte å kjøpe da min erfaring fra tidligere med spisestoler og kurvstoler er at de er laget i så dårlig kvalitet de siste årene at de ikke ville tålt vekten av normalvektige på opp til 80 kg over tid. 

Dermed kan jeg forstå at noen kan ha stoler de frykter kan svikte under vekt av noen over 100 kg.

Støtter forslaget om å skaffe flere mer solide stoler og bytte ut dine egne stoler med disse, siden det skal være fest. Det er alltid en mulighet for at noen setter seg på fanget til hverandre også, og da har du plutselig vekten av to personer på en stol. 

Kanskje heller ha noen benker i solid heltre eller stål?

Anonymkode: 8a103...a12

• Liker 3
Skrevet

Må være noen skralle møbler det der 

Anonymkode: 75874...f0f

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde 4 kjøkkenstoler, som tåler veldig lite. Tyngste personen som har brukt de veier 90 kg, men de har gått i stykker en etter en. Så det er stoler som tåler veldig lite.

Stolene jeg har nå er kjøpt brukt, og i veldig solid tre materiale, så de tåler nok det meste.

Anonymkode: 3cb22...009

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...