AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Hvor mange faddere er det vanlig å ha? Anonymkode: 834ef...cb5
Anononyma Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Tenker du på til dåp? Tror det må være minimum 2, men ikke noe maksantall 😊 Vi syns det greier seg med 2!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Vi syns 2 holder er også fadder til ei som bara har to stk Anonymkode: 7f6f8...fa4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 6 stykk er vel mest vanlig? Anonymkode: cf66d...904
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 Ungen vår har 3. Anonymkode: 725b7...b7d
89jenta Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 (endret) Alt fra 2 til 6 er vanlig? Endret 4. desember 2022 av 89jenta
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Vi hadde 6, men 3-4 er nok optimalt. Anonymkode: ba240...33d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Vi hadde 4 ingen fasit, men de fleste jeg kjenner har hatt 2-6 Anonymkode: 69dfc...c74
Queen of the North Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Har ei god håndfull barn jeg er fadder for. Det føles lite spesielt å være en av seks faddere. Og ikke minst for barna. Har ett mye nærmere forhold til de som kaller meg gudmor istedet for gudmor Silje for å skille meg ifra de andre gudmødrene. Så det spørs litt hva motivasjonen din er - litt nærmere spesielle forhold eller inkludere flest mulig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 Jeg ble bedt om å være fadder og trodde jeg var en av to. Først på dåpen skjønte jeg at jeg var en av sels! Hadde nok ikke gitt sååå dyr dåpsgave om jeg hadde visst det! Jeg hadde også brukt lang tid på en tale som jeg ikke engang fikk holdt. Om du velger flere enn to, la den i hvert fall få vite hvilke andre faddere dere har i god tid før dåpen. Anonymkode: 9685d...65c 1
Buddhahode Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Føler folk som velger flere enn to-tre/fire gjør det for gavene. Særlig hvis det ikke er noen spesiell grunn til det.
Helene Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Er vant med 2 gudforeldre og 2 faddere. Gudforeldrene skal ta over ansvaret for barnet om noe skal skje med foreldrene. Faddere, ekstra støtte. Dette handler ikke om gaver.
Brunello Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Buddhahode skrev (4 minutter siden): Føler folk som velger flere enn to-tre/fire gjør det for gavene. Særlig hvis det ikke er noen spesiell grunn til det. Den spesielle grunnen for mange er at de vil vise for fadderne at de bryr seg om de og setter pris på å ha de i livet sitt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 1 hour ago, Queen of the North said: Har ei god håndfull barn jeg er fadder for. Det føles lite spesielt å være en av seks faddere. Og ikke minst for barna. Har ett mye nærmere forhold til de som kaller meg gudmor istedet for gudmor Silje for å skille meg ifra de andre gudmødrene. Så det spørs litt hva motivasjonen din er - litt nærmere spesielle forhold eller inkludere flest mulig. Finnes det faktisk noen som kaller fadder for gudmor? Anonymkode: 73aee...547 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Skjønner vi bommer helt når vi har 6 faddere. Det er alle onkler og tanter pluss mannens forlover. Fordi vi setter pris på dem, ikke fordi vi bryr oss om gaver. Anonymkode: 73aee...547
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg ble bedt om å være fadder og trodde jeg var en av to. Først på dåpen skjønte jeg at jeg var en av sels! Hadde nok ikke gitt sååå dyr dåpsgave om jeg hadde visst det! Jeg hadde også brukt lang tid på en tale som jeg ikke engang fikk holdt. Om du velger flere enn to, la den i hvert fall få vite hvilke andre faddere dere har i god tid før dåpen. Anonymkode: 9685d...65c Det er vel like mye ditt ansvar? Enkelt for deg å spørre hvem andre som er faddere. Jeg ville reagert motsatt av deg, blitt overasket over bare 2 faddere og aldri tenkt tanken om en tale. Anonymkode: 73aee...547
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 Vi hadde hele nærmeste familie, 8 stk🙈 klarte ikke å velge bort noen, så da ble det alle. Syns ikke det er noe «spesielt» over det å være fadder.. er fadder til 2 stk selv. Anonymkode: c1c36...0be
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 Queen of the North skrev (5 timer siden): Har ei god håndfull barn jeg er fadder for. Det føles lite spesielt å være en av seks faddere. Og ikke minst for barna. Har ett mye nærmere forhold til de som kaller meg gudmor istedet for gudmor Silje for å skille meg ifra de andre gudmødrene. Så det spørs litt hva motivasjonen din er - litt nærmere spesielle forhold eller inkludere flest mulig. Men gudmor og fadder er ikle det samme så forstår ikke helt sammenligningen din? Anonymkode: 03f3d...661 1
Queen of the North Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Finnes det faktisk noen som kaller fadder for gudmor? Anonymkode: 73aee...547 Det er like naturlig for dem å bruke gudmor som titler som tante, bestemor, mormor osv. Men det ligger litt i å være en ressurs person og bruke tid og engasjere seg i dem. Har ikke tall på hvor mange bøker som er lest, bakeprosjekt som er gjennomført, barnepass, tannpuss, timer med brettspill... De vet at hvis de plukker opp telefonen og ber om hjelp, så slipper jeg alt så snart det er mulig og hjelper til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå