AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Jeg spiser svært lite brød. Det går mest i havregrøt eller knekkebrød til kvelds/ frokost. Har noen tips til sunne retter til frokost og kvelds som ikke er brød? Anonymkode: 73a46...ff9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Havregryn med banan og eventuelt bær. Smoothie med skogsbær og banan som helles over havregryn. Helt ærlig, det er best å holde seg til en fast frokost. Da får man mindre å tenke på. Havregryn er jo knall som frokost, så fortsett med å spise det til frokost Anonymkode: 5c443...190 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Egg Anonymkode: b820b...7d9 Egg er godt, men litt kjedelig helt alene. Har du noe tilbehør til? Anonymkode: 73a46...ff9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Omelett med en god salat til. Litt tidkrevende, jeg lager meg det på fridager og når jeg skal på kveldsvakt. Anonymkode: e1c69...cdb
Kratt_ Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Polarbrød? Litt brød men kanskje det kan funke.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Kratt_ skrev (1 minutt siden): Polarbrød? Litt brød men kanskje det kan funke. Fult i sukker. Anonymkode: e1c69...cdb 1
pia mater Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Liker ikke brød, så her går det i halvstekte rundstykker som jeg har i luftfrityren i fem minutter. Ellers går det an med yoghurt med musli og frukt i, bananpannekaker hvis du har god tid.
Kratt_ Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fult i sukker. Anonymkode: e1c69...cdb Åja, spiser det ikke selv så det visste jeg ikke 😅 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Egg er godt, men litt kjedelig helt alene. Har du noe tilbehør til? Anonymkode: 73a46...ff9 Nei, pleier å steke dem og har faktisk etter tre år ennå ikke blitt lei av 5-10 speilegg daglig. Det smaker fortsatt like godt, det er raskt, billig, næringsrikt og metter lenge. Av og til har jeg noe ved siden av, som pølser eller bacon. Anonymkode: b820b...7d9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 Jeg spiser havregryn (de store). Tømmer bare i varmt vann, og venter et par minutter. Litt Cottage Cheese og syltetøy (evt. friske bær) på toppen. Om jeg føler meg meget kokkeaktig kan jeg kanskje koke grynene i melk. Anonymkode: dcc6b...ac0
Tarzani Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 Pleier å spise 150-170g gresk yoghurt med ca 6-8 valnøtter knust oppi. Topper det med en liten ts honning og rører rundt. Digg!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Frokost; gresk yoghurt med granola, kjøleskapsgrøt med bær, eggmuffins, smoothie i alle varianter (har oppi ett egg, havregryn og frø) Lunsj; quionoasalater, byggrynssalater, lager tunfisksalat og har i hjertesalat (en slags wrap), fritatta/omelett (hiver det du har av grønnsaker i panna, freser opp, så heller du egg over), brokkolisalat med bacon, laks og brokkoli, wok, wraps. Trikset er å lage for 2-3 dager i slengen, og gjerne bruke noen av de samme ingrediensene som til middag. Tar gjerne av litt kylling eller fisk, eller grønnsaker vi ikke bruker alt av, og planlegger inn i lunsjretter Anonymkode: cf212...d28
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Kjøtt, supper, middelhavskost generelt. Høy på protein og en del fett, lavt på karbohydrater. Brød er tilbehør i resten av verden, brødkulturen i Norge er grusom. Anonymkode: 36114...20c 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Bor i utlandet med dårlig tilgang på godt brød. Har blitt vant til å spise ris til frokost. Skeptisk i begynnelsen, men nå foretrekker jeg nesten ris over brød. Spiser som regel Japansk ris med avokado, soyasaus, kokt egg, litt pølse eller bacon, kaffe, og grønn smoothie til frokost Anonymkode: b0005...d6a 3
Frøkenfryden Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Ikke mye brød her heller. Yoghurt og cottage cheese med oppskjært frukt eller bær er bra. Eventuelt også musli eller granola eller nøtter på.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 Granola med yoghurt naturell og cottage cheese. Anonymkode: 35f10...6d0
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 Chiapudding lagd med kokosmelk og toppet med banan og peanøttsmør(lager selv) •Smoothiebowl med hjemmelaget granola og bær Hjemmalaget tortillalefser med hummus,tomat,agurk og syltet rødløk •2 ss fiberhusk 7 ss kokosmel 1/2 ts bakepulver 1/2 ts salt 3 dl lunkent vann 1 ss olje Ha alle ingrediensene i en bakebolle og bland godt. La dette stå og svelle ca 5 min Del deigen i 4, kjevle ut hvert emne mellom 2 bakepapir, stikk ut passe rund form, som passer i stekepanna di. Fjern forsiktig bakepapir og stek 1 og 1 lefse på middels varme. Den biten som er igjen etter å ha kjevlet 4 lefser, lager du en 5 lefse av. Pensle litt olje på en litt over middels varm stekepanne og stek tortillas på begge sider, avkjøl under et klede. Anonymkode: 3122b...613 2
Pinkee Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 Chaffels🤩 visp sammen egg, revet hvitost og litt bakepulver, stek i vaffeljern. Passer til alt av pålegg. Går helt fint å steke mange og oppbevare i kjøleskapet. Luft nå som strømmen er dyr. 1 egg og 30 gram revet hvitost blir ei plate i mitt jern.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 Tarzani skrev (14 timer siden): Pleier å spise 150-170g gresk yoghurt med ca 6-8 valnøtter knust oppi. Topper det med en liten ts honning og rører rundt. Digg! Oj, det hørtes godt ut! Takk for tips:) Anonymkode: 73a46...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå