Gå til innhold

Supervarmt superundertøy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann er fra langt varmere strøk enn Norge, og han holder på å fryse forderva enda det bare er -5. Han har selvsagt noe ullundertøy(ullvang, skulle være av det varmere slaget), og ullgensere, men det er rett og slett ikke nok. Finnes det noe svært varmt undertøy av noe slag jeg kunne gitt ham? Altså så varmt som man får det. Pris er (nesten) ingen hindring. Det kan ikke være noe som klør.

Anonymkode: 4323e...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan vurdere å ta på to eller tre lag med undertøy.

Jeg har Exstrem fra Ullvang. 100% ull. Litt tjukkere undertøy. Klør ikke. Har gått med dette i hele kveld. Kun dette. 
Det er marineblått. 

Helt ærlig så trodde jeg at det skulle være varmere. Mulig at det blir enda varmere med noe utenpå. 

Endret av Nåleputa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mohairull. Vikafjell.

Ikke bruk syntetisk polyester, fleese, eller nylon. 

Militærutsalg har ekstra tykke ullbukser, lange leggevarmere og masse gode ullklær. Ev strikk selv. 

Anonymkode: 9839f...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pulsvarmere, det hjelper på hele kroppen. 

Bruker mohair fra vikafjell her, pulsvarmere og ekstra leggevarmere og tykke ullsokker hver dag i kuldeperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lue på inne også, hv7s innetemp er under 18 grader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lenge siden han flyttet hit? Overgangen i temperatur kan være brutal, men bør gå seg til over tid.

Jeg liker godt ulltøyet fra Devold.

Anonymkode: deafb...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåleputa skrev (4 minutter siden):

Han kan vurdere å ta på to eller tre lag med undertøy.

Jeg har Exstrem fra Ullvang. 100% ull. Litt tjukkere undertøy. Klør ikke. Har gått med dette i hele kveld. Kun dette. 
Det er marineblått. 

Helt ærlig så trodde jeg at det skulle være varmere. Mulig at det blir enda varmere med noe utenpå. 

Han hadde på to ulltrøyer, tskjorte og ullgenser + ytterjakke selvsagt, likevel skalv han av kulde:P Kan være at det er denne extreme fra ullvang han har, men skal dobbeltsjekke. Takk for tips!

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mohairull. Vikafjell.

Ikke bruk syntetisk polyester, fleese, eller nylon. 

Militærutsalg har ekstra tykke ullbukser, lange leggevarmere og masse gode ullklær. Ev strikk selv. 

Haha, du er morsom:P Kan ikke strikke for å berge livet... Kanskje høre med moren hans isåfall.

Nei, han liker ikke syntetiske greier uansett, men tenkte at om det finnes noe syntetisk som er varmere så kanskje han ville vurdert det. Men takk for tips om militærutsalg, det har vi sikkert her en plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og pulsvarmere, det hjelper på hele kroppen. 

Bruker mohair fra vikafjell her, pulsvarmere og ekstra leggevarmere og tykke ullsokker hver dag i kuldeperioden.

To som stemmer for mohair fra vikafjell her:) Må sjekke det ut.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen ganger lue på inne også, hv7s innetemp er under 18 grader. 

Inne går det greit, vi har fjernvarme som er rimelig så vi kan ha grei innetemp:) Er bare ute det skjærer seg, og han busser jo til jobb.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det lenge siden han flyttet hit? Overgangen i temperatur kan være brutal, men bør gå seg til over tid.

Jeg liker godt ulltøyet fra Devold.

Anonymkode: deafb...157

Litt over ett år siden. Virker ikke å gå seg til :fnise: Men det skal også sies at han har mage/tarm problemer som gjerne blir verre om han fryser, så det er jo nok en grunn til at han bør ha på seg litt ekstra. Har foreslått han skal legge på seg litt, han er normalvektig men tynn, men tenkte det kanskje ville hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ordentlig tykk dunjakke når han er ute? Det har hjulpet meg godt som alltid fryser. Ellers selger mange plasser tova tøfler. De er skikkelig varme. 

Anonymkode: 7159d...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntetisk er ikke varmere enn ull, det er bare mer praktisk av og til. 

Jeg ville tenkt på føtter og sko. Gode sokker (se Ulvang) er et must, og sko som ikke er for store eller små. Hender, hals og lue er også viktig. Kanskje en god termodress ville vært lurt?

Anonymkode: d69b0...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har han ordentlig tykk dunjakke når han er ute? Det har hjulpet meg godt som alltid fryser. Ellers selger mange plasser tova tøfler. De er skikkelig varme. 

Anonymkode: 7159d...9e5

Han har en sånn termisk jakke, en (norsk)kompis av meg har en sånn og han går med bare tskjorte under. Sånn direkte boblejakke tror jeg ikke jeg får på ham, har foreslått det, men han synes de er så stygge og han liker å kle seg pent. Men mulig han må krype til korset om det ikke hjelper med varmere undertøy.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syntetisk er ikke varmere enn ull, det er bare mer praktisk av og til. 

Jeg ville tenkt på føtter og sko. Gode sokker (se Ulvang) er et must, og sko som ikke er for store eller små. Hender, hals og lue er også viktig. Kanskje en god termodress ville vært lurt?

Anonymkode: d69b0...12e

Han har ullsokker og ullsåler og vi kjøpte ham nettopp sko som skal holde deg varm helt ned i -25(solomon tror jeg). Så akkurat der er det ikke alt for ille. Har også gitt ham luer, vanter og skjerf. Tror ikke jeg ville fått ham i en thermodress helller med mindre vi skulle på hundeslede tur eller noe sånt:P

Dere som har anbefalt mohair fra vikafell så får jeg dårlige treff på det på google, kan noen gi meg en link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to lag ullundertøy på meg på bena nå, og både ull og bomull i flere lag på overkroppen. Han trenger også en dunjakke, og du kan finne flotte vatterte bukser på sportsforretning, har sett at folk har gått med dem bare fordi det er kaldt. 

Anonymkode: 32680...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har en sånn termisk jakke, en (norsk)kompis av meg har en sånn og han går med bare tskjorte under. Sånn direkte boblejakke tror jeg ikke jeg får på ham, har foreslått det, men han synes de er så stygge og han liker å kle seg pent. Men mulig han må krype til korset om det ikke hjelper med varmere undertøy.

Få han med og prøv en dunjakke du, det er en VERDEN av forskjell. Vedder på han kommer ikke til å ville ta den av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så må han ha plass under jakken til flere lag, husk på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere som har anbefalt mohair fra vikafell så får jeg dårlige treff på det på google, kan noen gi meg en link?

Merinoull, beklager, brukte feil ord. Merino stilongs/ullundertøy, vikafjell, kan kjøpes på outlet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Merinoull, beklager, brukte feil ord. Merino stilongs/ullundertøy, vikafjell, kan kjøpes på outlet. 

Og de kommer uten sånn irriterende vaskelapper som klør. De har trykket inn vaskeanvisningen på utsiden av stoffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ungene trener ute 4-5 ganger i uka hele vinteren. Flere tynnere lag. De har teknisk superundertøy innerst, deretter ullundertøy. (merino) Så vanlig treningstøy, vindvest og så lett dunjakke. De har ullsokker også. Snart kommer varmesålene også. De fryser kun på beina fordi de har tynne fotballsko. 

Jeg går selv med ullsokker fra november-mars og tynn ullgenser om jeg ikke ullundertøy om jeg er ute. 

Som alle sier lag på lag og ikke tykke og tunge klær.

Anonymkode: 23b47...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devold Expedition -ull, dyrt men veldig bra. Vært heldig og kjøpt en del på gode tilbud (type halv pris), hvis du bor i nærheten av Vestby har Devold egen butikk på outletsenteret der med stort sett gode rabatter.

https://prisguiden.no/produkt/devold-expedition-zip-neck-herre-288644

Anonymkode: e04ea...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...