Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som alltid søker svar på sine ting og bekreftelse - mens hun aldri gir det tilbake. For noen uker siden døde faren min, og hun er mer opptatt av å snakke med meg om en drittsekk hu holder på med og andre ting hu gjør, til og med når jeg sendte bilde av graven  til faren min svarte hun ikke på det. Jeg håpet hun kanskje ville ta hintet om at jeg ikke lengre gir henne noe særlig svar på de meldingene/snappene hu sender, men virker ikke sånn siden hu ikke spør meg hvordan det går… jeg er rett og slett dritt lei den oppførselen hennes, jeg føler at jeg er hennes venninne mens hun ikke er min… er det mer «naturlig» å bare la vennskapet «gli forbi» av seg selv? Jeg føler ikke hun har noe interesse for meg, orker ikke å ha en sånn «venn» lengre. Samtidig som jeg også ikke orker å ta opp med henne at jeg både er sint og såret 

Anonymkode: 8da0c...2be

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du har to valg: enten tar du dette opp med henne, så dere får ordnet opp, og muligens kan beholde vennskapet. Hun tåler å høre det, hvis hun er en ekte venn. Eller så har du alternativ to, som du nevner over her og lar det gli forbi. 

Endret av Jaytee
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har en venninne som alltid søker svar på sine ting og bekreftelse - mens hun aldri gir det tilbake. For noen uker siden døde faren min, og hun er mer opptatt av å snakke med meg om en drittsekk hu holder på med og andre ting hu gjør, til og med når jeg sendte bilde av graven  til faren min svarte hun ikke på det. Jeg håpet hun kanskje ville ta hintet om at jeg ikke lengre gir henne noe særlig svar på de meldingene/snappene hu sender, men virker ikke sånn siden hu ikke spør meg hvordan det går… jeg er rett og slett dritt lei den oppførselen hennes, jeg føler at jeg er hennes venninne mens hun ikke er min… er det mer «naturlig» å bare la vennskapet «gli forbi» av seg selv? Jeg føler ikke hun har noe interesse for meg, orker ikke å ha en sånn «venn» lengre. Samtidig som jeg også ikke orker å ta opp med henne at jeg både er sint og såret 

Anonymkode: 8da0c...2be

Let it go . Du får ikke til å forandre andre . 

• Liker 1
Skrevet

Det er når livet blir tøft at du får svar på hvem vennene dine er, og om de er det.

Anonymkode: a829b...b03

• Nyttig 3
Skrevet

Sånn venninne hadde jeg å..  jeg faset henne ut. Jeg tok det opp med henne først men hun bedret seg ikke. Er ikke interessert i å være nær venn med noen som kun er der for å snakke om seg selv og aldri støtter når verden går i mot andre. 

Kondolerer med faren din ❤️

Anonymkode: 3471c...eff

• Liker 3
Skrevet

Ta det opp med henne på en ordentlig måte.

Eks si: Jeg har stussa veldig på en ting. Du vil gjerne fortelle meg mye, men du vil ikke høre noe fra meg. Og nå siste tiden kjenner jeg det er litt sårt og ensomt å forholde meg alene iht at min far er død. Ikke ett spm om hvordan jeg har det blir stilt.  Og oppi denne sorgen må jeg sitte å høre på masse om deg og han fyren. Så jeg lurer veldig på hvorfor det er sånn. Det føles litt ut som jeg er din venn, og at du ikke er min venn

Anonymkode: bdb17...52f

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta det opp med henne på en ordentlig måte.

Eks si: Jeg har stussa veldig på en ting. Du vil gjerne fortelle meg mye, men du vil ikke høre noe fra meg. Og nå siste tiden kjenner jeg det er litt sårt og ensomt å forholde meg alene iht at min far er død. Ikke ett spm om hvordan jeg har det blir stilt.  Og oppi denne sorgen må jeg sitte å høre på masse om deg og han fyren. Så jeg lurer veldig på hvorfor det er sånn. Det føles litt ut som jeg er din venn, og at du ikke er min venn

Anonymkode: bdb17...52f

Ja, dette er genialt skrive. Send det til di venninne, TS. Kanskje ho stepper opp? Kanskje ho er ei av dei mange som har berøringsangst for døden og ikkje veit kva ho skal seie. Mange trur dei gjer ting verre ved å snakke om den døde, eller om sorg, men dette er jo langt frå sanninga. 

Kondolerer med far din, TS ❤️ 

Anonymkode: b5d2a...25a

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...