Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på Tinder og dater etter å ha kommet ut av et langvarig forhold. Jeg er på jakt etter det som jeg mener er en kjæreste, men innser at hva folk legger i «kjæreste» er veldig forskjellig…

For meg er en kjæreste en jeg er forelsket i, har lyst til å prioritere når jeg ikke har barna, en elsker og bestevenn, vi er også eksklusive. Har ikke noe ønske om å bli samboer med kjæresten de neste ti årene, men vi kan gjerne henge sammen mye uten barn.

Hva er dette i dine øyne? Og hva legger du i å være kjærester?

Anonymkode: d65d8...e25

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du heller ikke vil offentliggjøre/introdusere for barna før 10 år, så ville jeg kalt det for knullevenner. 

Anonymkode: e4b1d...be6

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dersom du heller ikke vil offentliggjøre/introdusere for barna før 10 år, så ville jeg kalt det for knullevenner. 

Anonymkode: e4b1d...be6

Hvorfor det? Knullevenner har vel ikke følelser? Barna blir introdusert, men jeg vil ikke bli samboer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hva er dette i dine øyne?

For meg er dette kjæreste, så lenge vi er enige om det, og omverdenen ser på oss som et par. Det du beskriver, er det jeg ser etter selv. 

Jeg er nysgjerrig på hva du har truffet på av andre ideer?  

Anonymkode: ff538...994

• Liker 1
Skrevet

Kjæreste for meg er den som er meg nærmest. Fysisk og mentalt. Det spiller egentlig ingen rolle om vi bor sammen eller ikke. Men jeg ville funnet det sårende om en kjæreste holdt meg skjult for barn/familie etter noe tid. 

Anonymkode: c5346...8f3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For meg er dette kjæreste, så lenge vi er enige om det, og omverdenen ser på oss som et par. Det du beskriver, er det jeg ser etter selv. 

Jeg er nysgjerrig på hva du har truffet på av andre ideer?  

Det går i tre kategorier: 

1) de som viser seg å være i et forhold, og er ute etter en affære

2) de som vil ha en venn med fordeler mens de kan være single og fortsette å sjekke markedet

3) de som vil bli samboer og involvere barn asap, flere av dem vil også ha felles barn

Hvor kan jeg finne den gylne middelvei?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjæreste for meg er den som er meg nærmest. Fysisk og mentalt. Det spiller egentlig ingen rolle om vi bor sammen eller ikke. Men jeg ville funnet det sårende om en kjæreste holdt meg skjult for barn/familie etter noe tid. 

Anonymkode: c5346...8f3

Handler ikke om å holde skjult, men om ikke å lage en ny familie med dine og mine

Skrevet

Kjæreste for meg er sterke følelser, kompatibilitet, skape en fremtid sammen. Er ikke interessert i barn men samboerskap, reiser, utvikle oss, løfte hverandre, støtte gjennom tykt og tynt, trofast, sjelevenn 

Anonymkode: 682df...222

Skrevet (endret)

I mine øyne er en kjæreste en person man er forelsket i, og som man ønsker å prioritere i hverdagen. En kjæreste er en elsker og bestevenn, og man er eksklusive med hverandre.

For meg betyr det å være kjærester at man vil ha en dypere og mer intime forbindelse med hverandre, enn bare å være venner eller bekjente. Man vil dele følelser, tanker, interesser og opplevelser med hverandre, og man vil også støtte og oppmuntre hverandre gjennom hverdagens utfordringer.

Det betyr ikke at man nødvendigvis vil bo sammen, eller at man har et fast mål om å gifte seg eller få barn sammen. Men man vil ha en tettere og mer varig forbindelse med hverandre, enn bare å date og ha sex med hverandre.

Så for meg er en kjæreste en person jeg er forelsket i, og som jeg ønsker å bygge et forhold med over tid. Jeg legger vekt på å være ærlig, åpen, respektfull og lojal mot min kjæreste, og jeg forventer det samme fra hans side. Jeg vil også vise min kjæreste kjærlighet, omsorg, støtte og respekt, og jeg håper å få det samme tilbake.

Endret av Rebecca30
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor kan jeg finne den gylne middelvei?

Du er jo ikke ute etter en middelvei, du er ute etter det du beskriver. Hvis du plages med mange henvendelser, så må du nok spesifisere mer enn at du ønsker kjæreste. Og det ser jeg hele tiden på de tjenester jeg frekventerer. 

Skrevet

En kjæreste er en bestevenn man skal være 100% ærlig med uansett hva, og dersom man går igjennom tunge perioder, skal man stå i de sammen. Det å holde tilbake barn i et forhold, hadde ikke jeg kalt et forhold, men det er vel en av grunnene til at alle har sin egen definisjon på en kjæreste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...