AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Leser i gruppa om Tibber på Facebook at mange har valgt å bare betale for forbruket sitt i flere måneder, og ikke Tibber sitt estimat. Overraskende mange som valgte å gjøre det. Vil man få noen konsekvenser for dette..? Vurderer det selv etter å ha fått faktura på 6000 (4000 er estimat for halve desember som er helt på trynet) Anonymkode: 464ef...93b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Såklart det får konsekvenser. Det påløper purregebyr og renter på summen som ikke blir betalt, og dropper du det over tid blir det inkassosak. Man kan ikke velge hva man vil betale på en faktura. Anonymkode: feaf6...bf6 3
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Leser i gruppa om Tibber på Facebook at mange har valgt å bare betale for forbruket sitt i flere måneder, og ikke Tibber sitt estimat. Overraskende mange som valgte å gjøre det. Vil man få noen konsekvenser for dette..? Vurderer det selv etter å ha fått faktura på 6000 (4000 er estimat for halve desember som er helt på trynet) Anonymkode: 464ef...93b Det er ingen som har gjort dette i flere måneder, siden det bare har kommet to fakturaer med den nye prisingen. Men for å svare: Jeg betalte bare forbruk på første og andre faktura, har nå byttet selskap og venter på sluttregninga med det faktiske forbruket mitt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Teatrica skrev (4 minutter siden): Det er ingen som har gjort dette i flere måneder, siden det bare har kommet to fakturaer med den nye prisingen. Men for å svare: Jeg betalte bare forbruk på første og andre faktura, har nå byttet selskap og venter på sluttregninga med det faktiske forbruket mitt. Dette blir jo tredje måneden så hvis man har gjort dette fra start er det jo nå «flere måneder» Anonymkode: 464ef...93b 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Såklart det får konsekvenser. Det påløper purregebyr og renter på summen som ikke blir betalt, og dropper du det over tid blir det inkassosak. Man kan ikke velge hva man vil betale på en faktura. Anonymkode: feaf6...bf6 Jeg oppfattet det i mediaomtale som "frivillig" å betale inn det estimerte forbruket for kommende måned? Var det altså feil? Anonymkode: f111f...06f
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg oppfattet det i mediaomtale som "frivillig" å betale inn det estimerte forbruket for kommende måned? Var det altså feil? Anonymkode: f111f...06f Nei, det gjaldt den første fakturaen, siden de ikke kom ut med informasjonen til kundene så tidlig som er forpliktet til.
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Dette blir jo tredje måneden så hvis man har gjort dette fra start er det jo nå «flere måneder» Anonymkode: 464ef...93b Joda, men første måneden var det lov å bare betale faktisk forbruk. Neste faktura har ikke rukket å gå gjennom kverna for purringer og eventuelle konsekvenser, så det er jo ingen som kan si noe om hva som skjer dersom man ikke betaler estimert forbruk.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Uansett hvor irriterende dette er, så har Tibber 100% lov til å gjøre det. Betaler man bare deler av fakturaen, så får man purregebyrer. Anonymkode: f1ff4...9fb
Hmmmmmm Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Betyr det at strømregningen for november er estimert eller er det eksakt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå