AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Jeg har vurdert å droppe p-pillen en stund men har brukt de så lenge at jeg nesten ikke vet hvordan det er uten. Begynte tidlig på ungdomsskolen pga konstante og heftige blødninger over flere måneder. Syns nå at det er litt rart at det bare var helt standard å begynne rett på p pillen uten noe form for sjekk men det e kanskje ikke så mye å sjekke? Vet det er relativt normalt med mensenproblemer men uansett... Tror jeg kun har hatt en pause siden da og dette var fordi en nær slektning fikk blodpropp og jeg ble litt redd for å fortsette bruken selv. Måtte skifte type og har etter det gått på minipiller. Har ikke hatt mensen på mange år nå, da mine piller ikke har pause. Har vært veldig greit å slippe mensen men samtidig føles det som jeg har null peiling på egen kropp lengre. Jeg har vært mye nedstemt og begynner å lure på om det kan ha noe med pillene å gjøre? Har gått til psykolog og fått hjelp men det varer likksom ikke. Blir bra i en liten periode også blir jeg like turbulent igjen. Annenhver dag er fryktelig kjip. Føler at jeg er kjip å ha med å gjøre også siden følelsene mine er opp og ned hele tiden. Noen som har hatt positiv virkning av å slutte på pillen? Eventuelt hva var løsningen for dere videre uten den typen prevensjon osv? Jeg er helt klart redd for å slutte fordi det har vært min norm så lenge, men samtidig føles det feil? Jeg er ikke imot p piller eller annen hormonprevensjon. Jeg vet det hjelper mange og det hjalp meg når jeg hadde problemer med mensen men det er likksom ikke noe jeg vil gå på resten av livet? Hjelp haha Anonymkode: 8a34e...f43
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Det var som å få et helt nytt liv! Helt tydelig at jeg har vært deprimert. Lenge. Det er fantastisk å ikke være på hormonprevensjon! Anonymkode: 0ae82...a10 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Sluttet på pillen fordi vi skulle prøve å få barn. Hadde da gått på de i rundt 15 år. På det halvet året jeg var mellom slutt og graviditet ble jeg helt annerledes. Skal aldri gå på de igjen. Sexlysten gikk til himmels, humøret ble mer stabilt og jeg følte at kroppen fikk det bedre. Anonymkode: 1c3c3...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Sexlysten kom tilbake og jeg ble ikke lenger lynforbannet for småting. Gikk aldri tilbake til p-piller, vært uten i 10 år. Det eneste negative var at jeg fikk tilbake mensen. Anonymkode: 6dbd6...64c 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Jeg sluttet for en uke siden så foreløpig litt tidlig å merke forandringer for meg, men er veldig spent. Jeg begynte da jeg var nesten 19 år gammel og er nå 30 år. Anonymkode: 6ac01...248 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Føler jeg kunne skrevet dette hovedinnlegget selv. Kjenner meg igjen i alt. Og kjenner også på en manglende sexlyst. Lurer veldig på hvordan det ville føles å slutte. Samtidig er jeg så veldig fornøyd med å ikke ha mensen. Men er i tenkeboksen på å kutte de ut for å teste altså. Må i så fall bare finne ut av alternativ prevensjon… Anonymkode: d2f47...028 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Merket absolutt ingen forskjell. Utover at jeg fikk tilbake alt av plager, smerter og styrtblødninger, samt at det var noe herk å ikke kunne styre når jeg hadde blødning. Samt at jeg fikk dårligere hud igjen, selv om jeg var i slutten av 20-årene. Husk at risikoen for blodpropp er høyest ved overganger, det vil si i det man slutter eller begynner på pillen. Å gå på den jevnt medfører lavere risiko enn å drive å ta pauser. Anonymkode: d0dfa...907
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Jeg sluttet på p-piller etter 13 år for å få få barn. Det var er helvete. Jeg blir så preget av syklusen! Ja, jeg får det helt kanonbra dagene før eggløsning, men eggløsningsdagen er forferdelig vondt. Og rett etter eggløsning starter lutealfasen som er to uker med angst, depresjon, smerter, kvalme, dårlig matlyst og humørsvingninger. p-piller gir meg frihet fra alt dette. Jeg har nok litt mindre sexlyst, men akkurat den prisen er jeg 100% villig til å betale. Jeg gruer meg til p slutte på de igjen når vi nå snart skal i gang med å prøve på nummer to. Anonymkode: 2671b...0a7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg sluttet på p-piller etter 13 år for å få få barn. Det var er helvete. Jeg blir så preget av syklusen! Ja, jeg får det helt kanonbra dagene før eggløsning, men eggløsningsdagen er forferdelig vondt. Og rett etter eggløsning starter lutealfasen som er to uker med angst, depresjon, smerter, kvalme, dårlig matlyst og humørsvingninger. p-piller gir meg frihet fra alt dette. Jeg har nok litt mindre sexlyst, men akkurat den prisen er jeg 100% villig til å betale. Jeg gruer meg til p slutte på de igjen når vi nå snart skal i gang med å prøve på nummer to. Anonymkode: 2671b...0a7 Huff, ja, dette hadde jeg glemt. Fra en mindre blødning tre-fire ganger i året, og ingen smerter, til; Murringer, vondt, kvalme i 3-4 dager. Styrtblødning i 3 dager, magesmerter, oppkast, hodepine. Spotting og småblødninger i 7 dager. Så 3-4 gode dager før eggløsningssmerter og kvalme i 1-2 dager. Nedstemthet og humørsvinginger i 1-2 uker. Repeat. Anonymkode: d0dfa...907
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Humøret ble mer stabilt, følte meg roligere og sindigere(jeg er et lemen uten like). Men så ble jeg gravid etter nesten et år uten pilla, da begynte jeg på den igjen. Har litt lyst til å prøve hormonfri spiral, men jeg liker egentlig pilla best for å ha stålkontroll over mensen. Anonymkode: 7b169...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå