Gå til innhold

Jul i Blåfjell diskusjonstråd.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før krekling blir født, er det bare trulte og tvilling som er barn? 

i mitt voksne sinn har jeg kommet frem til, at vi bare ser noen av nissene som bor i fjellet 😅 at der er mange fler, dermed ikke innavl :fnise: 

ikke rart de går flere år gravid når der kommer så store barn ut😂

Anonymkode: c7575...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Paul Ottar har jo et veldig voksent utseende, det har han alltid hatt. Så det er jo ikke spesielt rart om han gjorde best audition. Han og nissemor ser jo faktisk omtrent jevngamle ut.

Anonymkode: 84620...713

Nå ja men den gang var han bare 33 år

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

i mitt voksne sinn har jeg kommet frem til, at vi bare ser noen av nissene som bor i fjellet 😅 at der er mange fler, dermed ikke innavl :fnise: 

De er jo åpenbart voksne 

Anonymkode: 8ffe6...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Men i Jul på Månetoppen ser vi jo at det er flere barn i andre deler av fjellet. Kanskje de møter potensielle partnere når det er sammenkomster for alle blånissene? 

Anonymkode: 58178...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i en alder av 27 år synes jeg Mikkel Gaup er skikkelig kjekk i Jul i Blåfjell🥰 husker egentlig veldig lite av kalenderen når den gikk på tv, selv om jeg var en av veldig mange som hadde blånisse lue ;) men følger med i år og synes den er skikkelig koselig! Og musikken på slutten av hver episode er så fin!  

Anonymkode: 20b87...428

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hva er tanken med disse nissene (både røde og blå): sover de hele året utenom desember, eller bare i vinterhalvåret? Når plukker de blåbær? Og når kan egentlig blånissene være ute? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men i Jul på Månetoppen ser vi jo at det er flere barn i andre deler av fjellet. Kanskje de møter potensielle partnere når det er sammenkomster for alle blånissene? 

Anonymkode: 58178...e81

Nisse orgie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moth-Ear-Earth
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mikkel Gaup er skikkelig kjekk i Jul i Blåfjell🥰 

Anonymkode: 20b87...428

Enig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 22.07):

Det er mange spørsmål som melder seg ja :tunge:

Hvorfor er de så lite nysgjerrige nede i bygda? De bare "åh, nå er det blått ute igjen", ingen undrer seg over fenomenet. Er det ingen andre som kjører på den veien der Mamsen og Lillegutt dumper skrot like i grøfta? Hva er jobben til Ekkoet egentlig, det kommer jo ekko uansett? Hvorfor er det så stas med desember og jul for blånissene? Og jeg kan godt se gjennom fingrene på at Krekling ble født som 4-åring, i og med at de tydeligvis blir hundrevis av år gamle - men ikke at han kom ut med klær på :ler:

Anonymkode: 1ecb5...d4e

Ja altså, veldig spesielt ordførern ikke bryr seg katta om hvor søpplet blir av bare han ikke ser det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (Akkurat nå):

Ja altså, veldig spesielt ordførern ikke bryr seg katta om hvor søpplet blir av bare han ikke ser det 😅

Er vel ganske normalt for virkeligheten også da. 

Folk bryr seg ikke om hvor alt søppelet deres egentlig blir av, så lenge alt sammen forsvinner.... 

Anonymkode: eb8b3...0e8

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 20.43):

Nå ja men den gang var han bare 33 år

De er jo åpenbart voksne 

Turte og Tvilling er barn. De er smånisser. Husk nissene blir mange hundre år gamle, så de er barn lenge. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel ganske normalt for virkeligheten også da. 

Folk bryr seg ikke om hvor alt søppelet deres egentlig blir av, så lenge alt sammen forsvinner.... 

True, true 🥲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Turte og Tvilling er barn. De er smånisser. Husk nissene blir mange hundre år gamle, så de er barn lenge. 

Men de ser voksne ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men de ser voksne ut

Åpenbart fordi skuspillerne er voksne 😂 Men måten de oppfører seg på, spesielt Turte, viser de er barn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamajune11 skrev (Akkurat nå):

Åpenbart fordi skuspillerne er voksne 😂 Men måten de oppfører seg på, spesielt Turte, viser de er barn. 

Men han som han joner spiller i serien må ha sterk autisme da, minner meg litt om Fabian fra Hotel Cæsar 😛

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tror jeg har gått glipp av noe. Når er det Erke finner og redder rødnissejenta? Og hvorfor har han tatt henne inn i fjellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gnå skrev (6 timer siden):

Hei! Jeg tror jeg har gått glipp av noe. Når er det Erke finner og redder rødnissejenta? Og hvorfor har han tatt henne inn i fjellet?

Og hvor lenge har de egentlig tenkt å "tyne ut" mest mulig dramatikk rundt å holde denne rød-nissen hemmelig? 

Resten av blå-nissene burde vel oppdage henne etter hvert... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Moth-Ear-Earth

Egentlig litt merkelig at blånissene er så rasistiske når det gjelder farge på lua , siden de har varierte farger. Skjønner at de gamle grå har grå luer , men noen har lilla og hvite, de minste har lyseblå.. Rødnissene har kun rødfarge på lua. Den syvende bergdatter og dronning fjellrose bruker ikke lue engang. Burde ikke blånissene hatt et mere åpent sinn enn rødnissene?

Endret av You'reNothingToMe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 20.57):

Er dette første gangen dere alle ser på?:p

Hvis det for eksempel er 10++++ år (eller enda lenger?) siden man faktisk har fulgt med på dette, så husker man vel ikke samtlige detaljer heller da? :nisseblunk: 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...