Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tror du er det enkleste bachelor-utdannelsen du kan ha? Selv holder jeg en knapp på førskolelærer, men det er kanskje andre som er enda enklere? Sykelpleier er vel også blant de enkleste? Reiseliv?

Anonymkode: 876c4...84f

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva tror du er det enkleste bachelor-utdannelsen du kan ha? Selv holder jeg en knapp på førskolelærer, men det er kanskje andre som er enda enklere? Sykelpleier er vel også blant de enkleste? Reiseliv?

Sykepleier er ikke blant de enkleste nei. Da har du ikke hørt om anatomi-eksamen, eller medikamentregningsseksamen

• Liker 6
Skrevet

Det er nok veldig avhengig av talent. Folk er forskjellige.

Anonymkode: 7d62d...4ec

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Folk er forskjellige. Det du finner lett kan være vanskelig for  andre.  Hva du synes er interessant kan være kjedelig for andre.  Må studere noe du synes er spennende og interessant.  Når du er 19 eller 20 og skal starte høyere utdanning så har en anelse på hva du liker og misliker. 

• Liker 1
Skrevet

Slikt kommer delvis an på interesse/hva man er god i. I tillegg er det en del studier hvor man selv kan bestemme vanskelighetsgraden siden graden har mange frie emner. 

Selv tok jeg bachelor på Blindern for 15 år siden. Da stod man veldig fritt i valget av emner så jeg kokte sammen en bachelor med nesten kun svært enkle emner. Gikk ut med A/B i snitt og de aller fleste emnene brukte jeg kun 2 uker på per 10 studiepoeng. 

Anonymkode: ae997...ed2

Skrevet
Topsi skrev (9 minutter siden):

Sykepleier er ikke blant de enkleste nei. Da har du ikke hørt om anatomi-eksamen, eller medikamentregningsseksamen

Medikamentregning er grunnleggende matematikk. 

Hvorvidt det for øvrig er blant de enkleste er en annen sak. Høyere utdanning krever generelt sett ikke all verden.

• Liker 5
Skrevet
Topsi skrev (11 minutter siden):

Ift. legeutdannelse er det i alle fall enkelt.

• Liker 2
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Hvorvidt det for øvrig er blant de enkleste er en annen sak. Høyere utdanning krever generelt sett ikke all verden.

Ja, det er grunnleggende matematikk, men du kan ikke ha en eneste feil, en kan sikkert klare å slutte seg gjennom studiet, men det jeg så var at de svakeste i klassen enten sluttet eller fikk mer hjelp enn lovlig til å komme gjennom

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og når var legestudiet et bachelorstudie?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Barnehagelærer, selv om det kvir i meg å si det, siden dette er linjen jeg tar. Det er tøft uavhengig pga det er visse krav for å ta en bachelor. Men en mye gøyere retning med 1 tungt første år fylt med masse pensum, andre året er mer musikk, drama, kunst, norsk og matte. Som er ganske enkle fag. Og siste året er mer pedagogikk. Lett å komme inn på om en har rundt 4 i snitt. Men det er en seriøs jobb å skulle passe på alle barna og veldig tungt med alt ansvaret en får fordelt!

Anonymkode: aa6dd...8e0

Skrevet
PetterKanin skrev (1 minutt siden):

Enig, det er pluss, minus, gange og dele. Det er elemtær matematikk man har på videregående hvis man har t-matte.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Sosialt arbeid.

Anonymkode: 06a43...e65

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig, det er pluss, minus, gange og dele. Det er elemtær matematikk man har på videregående hvis man har t-matte.

Ja, og så og si alt går opp i 10. Eller egentlig er dette grunnskolematematikk, og mye av det gjerne barneskolematematikk.

Endret av PetterKanin
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I forhold til ett profesjonsstudie eller en yrkesrettet master, så vil vel fag på bachelor-nivå være enkel?

Anonymkode: 59a6b...36d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Slikt kommer delvis an på interesse/hva man er god i. I tillegg er det en del studier hvor man selv kan bestemme vanskelighetsgraden siden graden har mange frie emner. 

Selv tok jeg bachelor på Blindern for 15 år siden. Da stod man veldig fritt i valget av emner så jeg kokte sammen en bachelor med nesten kun svært enkle emner. Gikk ut med A/B i snitt og de aller fleste emnene brukte jeg kun 2 uker på per 10 studiepoeng. 

Edit: Vet at enkelte ikke liker å høre at utdannelsen de tok er enkel. Og om de måtte jobbe hardt for å komme gjennom den så skjønner jeg jo at det ikke er gøy å høre at utdannelsen er enkel. Men jeg tok en av de enkleste utdanningene og det er jeg svært fornøyd med. Jeg synes jeg var smart som valgte en enkel utdanning, at jeg valgte å hoppe over gjerdet der det var lavest. Det er ingen grunn til å gjøre ting vanskeligere enn det trenger å være. Jeg jobber med folks som har tatt svært krevende utdanninger, de fikk jo ikke noe igjen for det, de endte med samme jobb som meg som tok en av de enkleste utdanningene. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som gjør medikamentregning vanskelig er vel at det krever 100% riktig, ikke at elementær matte er vanskelig.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det som gjør medikamentregning vanskelig er vel at det krever 100% riktig, ikke at elementær matte er vanskelig.

Og det å få 100% riktig på grunnleggende matematikk krever altså ikke all verden. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis man ser på data så er det vel sosiologi og lignende som bruker minst tid på selvstudier + forelesninger .

https://forskning.no/ny-skole-og-utdanning/disse-studentene-jobber-mest-og-minst/289420

Sykepleierne bruker en del tid på praksis. Ikke så lett å lese mens man jobber 4 dager i uken + eventuell egen jobb man har vedsidenav studiene. Det nevnes anatomi og medikamentregning som vanskelige fag her, de er relativt enkle. Anatomi er ren pugging, se på tidligere eksamensoppgaver. Medikamentregningen er heller ikke komplisert.  Verre er det med fagene der de har skvist inn 10 forskjellige fag i ett (litt pediatri, litt jus) og så aner man ikke hva faget er og hva man skal lære seg. Sykepleie (rent teoretisk) rimelig enkelt men praksisperioder gjør det tøft.

Vil tro ingeniør og data science (har en del programering + komplisert matte) og slike fag må være noe av de vanskeligste. Eller tung teoretisk fysikk

Endret av mitch92
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Edit: Vet at enkelte ikke liker å høre at utdannelsen de tok er enkel. Og om de måtte jobbe hardt for å komme gjennom den så skjønner jeg jo at det ikke er gøy å høre at utdannelsen er enkel. Men jeg tok en av de enkleste utdanningene og det er jeg svært fornøyd med. Jeg synes jeg var smart som valgte en enkel utdanning, at jeg valgte å hoppe over gjerdet der det var lavest. Det er ingen grunn til å gjøre ting vanskeligere enn det trenger å være. Jeg jobber med folks som har tatt svært krevende utdanninger, de fikk jo ikke noe igjen for det, de endte med samme jobb som meg som tok en av de enkleste utdanningene. 

Godt poeng. Sier mye om deg også som person. Fler som deg? Ja takk! 

Anonymkode: d2d9d...5b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...