Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at svigerforeldrnee mine kiler datteren min. Sist de var på besøk var hun 2,5 måneder og ved flere anledninger kilte de henne, både ved å stikke en finger i siden og med begge hendene på magen. Hun reagerte ikke på det, verken negativ eller positivt, men selv synes jeg det var ubehagelig å se på. Jeg synes selv det er skikkelig ekkelt når noen stikker en finger i siden min eller kiler meg, så det er mulig jeg bare projiserer mine egne følelser. Nå er de på besøk igjen og hun er 4,5 måneder og de gjør det samme. Hun reagerer heller ikke nå. Synes det ser ut som om de gjør det hardt, men vanskelig å si når det ikke er meg de gjør det på. Tenker at sånn kunne jeg kilt en 2-3 åring.

De har mange barnebarn, men de er mye eldre enn henne (yngste er 9 år) så er usikker på om de har glemt litt hvordan man håndterer en baby eller om det et helt innafor. Er førstegangsmor og sikkert litt i overkant beskyttende. Datteren min hadde en røff start på livet med endel plager etter fødsel så er nok ekstra var på om hun har ubehag/smerter. Kan legge til at mannen min også synes det var litt ekkelt, men han er ikke så flink til å si i fra om ting.

Er det greit å kile baby? Og mener ikke sånn forsiktig killing..Hvis dette er helt innafor å gjøre har jeg ikke tenkt å si noe til dem selv om jeg synes det er ekkelt.

Anonymkode: b4151...bf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ungen ikke reagerer er det vel ikke noe å reagere på... synes du virker litt vel overbeskyttende her ja.

Anonymkode: 2678c...d1c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvis ungen ikke reagerer er det vel ikke noe å reagere på... synes du virker litt vel overbeskyttende her ja.

Anonymkode: 2678c...d1c

Neida, hun får tydeligvis ikke veldig vondt av det, men hun reagerer heller ikke når hun klorer seg til blods eller stikker fingrene sine i øynene så det betyr ikke nødvendigvis at det ikke er litt ubehagelig 😅

Godt mulig jeg bare overreagerer. Synes fremdeles det er rart å stikke fingeren inn i siden på en liten baby.

Skrevet

Du skriver jo at baby ikke reagerer på dette, så hva i all verden er det du skal reagere på da!

• Liker 3
Skrevet

Babyer sier ifra når det er noe de ikke liker, så det tror jeg ikke jeg ville bekymret meg over! 😊

Jeg kiler min lille på 3 mnd både med og uten vilje hver dag da han er veldig kilen på halsen og blir derfor kilt hver gang jeg tørker gulp. Han ler og smiler så har egentlig bare tenkt nettopp det at han synes det er gøy 😅

• Liker 2
Skrevet
Anononyma skrev (1 time siden):

Babyer sier ifra når det er noe de ikke liker, så det tror jeg ikke jeg ville bekymret meg over! 😊

Jeg kiler min lille på 3 mnd både med og uten vilje hver dag da han er veldig kilen på halsen og blir derfor kilt hver gang jeg tørker gulp. Han ler og smiler så har egentlig bare tenkt nettopp det at han synes det er gøy 😅

Hadde hun ledd eller smilt hadde jeg nok ikke tenkt så mye over det, men hun gir ingen respons på det. Og det er noe veldig annet å bli kilt av en klut på halsen enn en finger i siden, men du har nok rett, hun gir sikkert beskjed om hun ikke liker det 😊 

Skrevet

Det hadde jeg også synes var unødvendig å kile på den måte på en så liten baby. Og spesielt stikke en finger i siden , det gjør jeg aldri på noen for jeg haaater det selv 

Anonymkode: 85bea...bbe

Skrevet
Teatrica skrev (2 timer siden):

Du skriver jo at baby ikke reagerer på dette, så hva i all verden er det du skal reagere på da!

Hun reagerte heller ikke om ikke hodet ble støttet, det betyr ikke at det er behagelig for det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det hadde jeg også synes var unødvendig å kile på den måte på en så liten baby. Og spesielt stikke en finger i siden , det gjør jeg aldri på noen for jeg haaater det selv 

Anonymkode: 85bea...bbe

Ja, det er nettopp det jeg selv reagerte på også. Synes det er skikkelig ubehagelig selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hadde hun ledd eller smilt hadde jeg nok ikke tenkt så mye over det, men hun gir ingen respons på det. Og det er noe veldig annet å bli kilt av en klut på halsen enn en finger i siden, men du har nok rett, hun gir sikkert beskjed om hun ikke liker det 😊 

Kan jo være at hun ikke er kilen og derfor ikke reagerer, rett og slett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er nettopp det jeg selv reagerte på også. Synes det er skikkelig ubehagelig selv.

Jeg tror du må legge fra deg og overføre egne følelser til babyen. Ellers kan det dukke opp tilfeller hvor du skaper situasjoner hvor de ikke eksisterer. Jeg tipper de bare vil ha babyen til å le, og mest sannsynlig gjør de det ikke hardt heller. Her herjer vi med barnet vårt daglig uten at jeg engang har tenkt på det :P 

Anonymkode: a42e6...2c5

• Liker 1
Skrevet
Matas skrev (5 minutter siden):

Kan jo være at hun ikke er kilen og derfor ikke reagerer, rett og slett. 

Det kan hende det er så enkelt. Har bare til gode å møte noen som ikke synes det er ekkelt å få en finger i siden 😅

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror du må legge fra deg og overføre egne følelser til babyen. Ellers kan det dukke opp tilfeller hvor du skaper situasjoner hvor de ikke eksisterer. Jeg tipper de bare vil ha babyen til å le, og mest sannsynlig gjør de det ikke hardt heller. Her herjer vi med barnet vårt daglig uten at jeg engang har tenkt på det :P 

De gjør det absolutt ikke for å være ekkel, skjønner at de gjør det for å få en reaksjon, jeg har bare kjent på at de har vært litt voldsomme. Den røffe starten sitter nok såpass i at jeg blir litt ekstra overbeskyttende fordi jeg ikke ønsker hun skal ha det ubehagelig eller vondt 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kan hende det er så enkelt. Har bare til gode å møte noen som ikke synes det er ekkelt å få en finger i siden 😅

De gjør det absolutt ikke for å være ekkel, skjønner at de gjør det for å få en reaksjon, jeg har bare kjent på at de har vært litt voldsomme. Den røffe starten sitter nok såpass i at jeg blir litt ekstra overbeskyttende fordi jeg ikke ønsker hun skal ha det ubehagelig eller vondt 😊

Jeg bryr meg lite om det ettersom jeg ikke er kilen. Klart hvis det er hardt er der jo ubehagelig, men hvis det er sånn prikking som folk gjør når de kiler har det ingenting å si for min del. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men hun kommer til å ha det både ubehagelig og vondt i livet. Det er «dessverre» slik, men det er også sunt og normalt. Du kan ikke beskytte barna mot absolutt alt, smått og stort. 

• Liker 3
Skrevet
Matas skrev (5 timer siden):

Jeg bryr meg lite om det ettersom jeg ikke er kilen. Klart hvis det er hardt er der jo ubehagelig, men hvis det er sånn prikking som folk gjør når de kiler har det ingenting å si for min del. 

Ok, da satser jeg på at hun er som deg :)

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men hun kommer til å ha det både ubehagelig og vondt i livet. Det er «dessverre» slik, men det er også sunt og normalt. Du kan ikke beskytte barna mot absolutt alt, smått og stort. 

Selvsagt kan jeg ikke beskytte henne mot alt som er vondt (hun har hatt mye smerter I sitt korte liv), men at noe besteforeldrene gjør potensielt er ekkelt for henne mener jeg hun kan beskyttes mot.

Svigermor er for gråtekur også, men jeg kommer ikke til å gjøre det selv om barna hennes sov godt etter bare to-tre dager.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ok, da satser jeg på at hun er som deg :)

Selvsagt kan jeg ikke beskytte henne mot alt som er vondt (hun har hatt mye smerter I sitt korte liv), men at noe besteforeldrene gjør potensielt er ekkelt for henne mener jeg hun kan beskyttes mot.

Svigermor er for gråtekur også, men jeg kommer ikke til å gjøre det selv om barna hennes sov godt etter bare to-tre dager.

Neida, men babyen syns ikke det er ekkelt. Hun bryr seg ikke. Du overfører dine følelser til henne :) 

• Liker 2
Skrevet

Her driver og folk som møter ungen å skal kile/spør om hun er kilen.

Jeg synes det er en uting å kile barn eller folk generelt så jeg forsøker å tørre å si ifra at de skal la være om jeg føler de prøver for mye. Sier også at baby er ikke kilen og håper de da gir seg med en gang.

Skjønner forøvrig at du reagerer det er helt normalt å ønske å beskytte baby. Følte det samme når svigermor og min far drev å dro baby i foten,løftet på armene og andre merkelige greier jeg følte var unødvendig og ikke kos for baby selv om det sikkert ikke var vondt eller farlig. Aner ikke hvorfor de drev på sånn men lite vant med baby.

Forsøk å si ifra på en hyggelig måte at det kanskje ikke er så behagelig for baby.

Anonymkode: 9cbd1...8a3

Skrevet

Jeg tenker du trygt kan anta at babyen hadde reagert om den syntes det var ubehagelig. Ikke alle syns det er ekkelt med en finger i siden så lenge det ikke er så hardt at det gjør vondt. Jeg har to barn hvor lillesøster er helt oppgitt fordi storesøster ikke bryr seg om akkurat dette, mens hun selv er kjempekilen.  Jeg er veldig kilen, og hater det selv, mens mannen min ikke reagerer litt en gang. 

Ellers ser jeg ikke helt vitsen med at de gjør det når ikke babyen reagerer da, for da syns hun jo ikke det er stas heller. 

Anonymkode: 4dc75...67b

Skrevet

husker mine ikke var kilen før de plutselig ble det, så ikke noe farlig å kile de. 

Anonymkode: f302a...b60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...