AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Hei dere! Jeg fikk akkurat tilbud om DnB saga programmet og ble spurt om jeg skal ha Mastercard, noe jeg svarte ja til. Så fikk jeg denne mailen. Før har jeg alltid fått Mastercard - hvorfor må jeg nå vise til inntekt og skatt? Er dette normalt? Takk for din søknad om billån, forbrukslån eller Mastercard i DNB. For at vi skal kunne behandle søknaden din, trenger vi ditt samtykke til innhenting av nødvendig dokumentasjon. Dette gir du ved å trykke på lenke nedenfor og følge instruksjonene på siden som vises. Anonymkode: cc996...86f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Selvfølgelig, ja. Du får ikke lån eller kredittkort uten å dele skattedata. Anonymkode: 5d16e...597 7 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig, ja. Du får ikke lån eller kredittkort uten å dele skattedata. Anonymkode: 5d16e...597 Jeg er ikke så kjent med dette. Da jeg tidligere bare har fått kredittkort. Men hva må til for å få det? Anonymkode: cc996...86f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er ikke så kjent med dette. Da jeg tidligere bare har fått kredittkort. Men hva må til for å få det? Anonymkode: cc996...86f Du må ha tilstrekkelig med inntekt vs gjeld. Anonymkode: 5d16e...597 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må ha tilstrekkelig med inntekt vs gjeld. Anonymkode: 5d16e...597 Har rundt 80.000kr i mnd (brutto) og kun studielån. Kan jeg risikere å ikke få? Anonymkode: cc996...86f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har rundt 80.000kr i mnd (brutto) og kun studielån. Kan jeg risikere å ikke få? Anonymkode: cc996...86f Neppe. Anonymkode: 5d16e...597
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Maskinfører skrev (Akkurat nå): Helt Normalt Okei, godt å vite 😊 Ikke så kjent med dette - må lese meg mer opp. Har alltid fått Mastercard utsted tidligere Anonymkode: cc996...86f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Okei, godt å vite 😊 Ikke så kjent med dette - må lese meg mer opp. Har alltid fått Mastercard utsted tidligere Anonymkode: cc996...86f Det er fordi bankene de siste årene har fått tilgang til gjeldsregisteret og elektronisk skattemelding samt at kravene for vurdering av forbruksgjeld har blitt strengere. Anonymkode: 5d16e...597 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Ja, det er helt vanlig da DNB Saga har vilkår om 1 mill i inntekt for en person, evt 1,5mill samlet for husholdningen. Hvis du har blitt tilbudt den så har nok rådgiveren din vurdert det til at du oppfyller krav.. Men banken må innhente opplysninger likevel Anonymkode: 81d2f...6ec
NakenPanda Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 Saga er et inntekts avhengig kort enten i gull eller platinum, alle får grønt kort, men alt må kreditt sjekkes uansett
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har rundt 80.000kr i mnd (brutto) og kun studielån. Kan jeg risikere å ikke få? Anonymkode: cc996...86f Hvordan fikk du tilbud om Saga? 80 000 kroner/mnd tilsvarer 960 000 kr/år, kravet for å få Saga er minimum 1 000 000 kr i årlig inntekt. Så ja, du kan risikere å ikke få det, men det er jo rart om du har fått tilbud uten at de allerede har kontroll på inntekten din (med mindre du har høy formue). Anonymkode: 880ec...a7a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 NakenPanda skrev (1 time siden): Saga er et inntekts avhengig kort enten i gull eller platinum, alle får grønt kort, men alt må kreditt sjekkes uansett Har ingenting med saga å gjøre, all kreditt må vurderes opp mot inntekt og eksisterende gjeld. Anonymkode: 5d16e...597
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan fikk du tilbud om Saga? 80 000 kroner/mnd tilsvarer 960 000 kr/år, kravet for å få Saga er minimum 1 000 000 kr i årlig inntekt. Så ja, du kan risikere å ikke få det, men det er jo rart om du har fått tilbud uten at de allerede har kontroll på inntekten din (med mindre du har høy formue). Anonymkode: 880ec...a7a Har rundt 84-85 og noen mnd 90.000 men de fleste mnd rundt 82.-83 😊 Anonymkode: cc996...86f
NakenPanda Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har ingenting med saga å gjøre, all kreditt må vurderes opp mot inntekt og eksisterende gjeld. Anonymkode: 5d16e...597 Du repiterer bare det jeg sa men alt må kreditt sjekkes uansett
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 NakenPanda skrev (1 minutt siden): Du repiterer bare det jeg sa men alt må kreditt sjekkes uansett Men du ser jo at TS sitt kunnskapsnivå på området ikke er spesielt høyt, så å dra inn at det er snakk om saga er bare forvirrende og ikke relevant for å innhente inntektsopplysninger. Du får ikke tilbud om saga i utgangspunktet så lenge de ikke har sjekket lønn på forhånd uansett, så at det er snakk om sagakort med inntektsgrense har ikke noe med akkurat det ts spør om 🤷🏼♀️ Selv om du vet dette så virker det ikke som om ts vet det. Værre enn det var det ikke. Anonymkode: 5d16e...597
NakenPanda Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men du ser jo at TS sitt kunnskapsnivå på området ikke er spesielt høyt, så å dra inn at det er snakk om saga er bare forvirrende og ikke relevant for å innhente inntektsopplysninger. Du får ikke tilbud om saga i utgangspunktet så lenge de ikke har sjekket lønn på forhånd uansett, så at det er snakk om sagakort med inntektsgrense har ikke noe med akkurat det ts spør om 🤷🏼♀️ Selv om du vet dette så virker det ikke som om ts vet det. Værre enn det var det ikke. Anonymkode: 5d16e...597 Du må virkelig starte å lese før du svarer. TS sier Hei dere! Jeg fikk akkurat tilbud om DnB saga programmet og ble spurt om jeg skal ha Mastercard,
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 NakenPanda skrev (Akkurat nå): Du må virkelig starte å lese før du svarer. TS sier Hei dere! Jeg fikk akkurat tilbud om DnB saga programmet og ble spurt om jeg skal ha Mastercard, Men spørsmålet går på om det er normalt at banken innhenter inntektsopplysninger i forbindelse med kredittkort og svaret er ja. Helt uavhengig av saga eller ikke. Det hadde de gjort på hvilket som helst kredittkort uten inntektsgrense, denne ble sjekket da hn fikk tilbud om saga-programmet så innhenting av inntekt har ikke noe med saga I seg selv å gjøre. Du må gjerne fortsette å kverulere fordi du åpenbart synes det er tøft at noen utdyper det du skriver, min hensikt var bare å opplyse ts rundt spørsmålet hn lurte på 🤷🏼♀️ Ha en god dag! Anonymkode: 5d16e...597 2
NakenPanda Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men spørsmålet går på om det er normalt at banken innhenter inntektsopplysninger i forbindelse med kredittkort og svaret er ja. Helt uavhengig av saga eller ikke. Det hadde de gjort på hvilket som helst kredittkort uten inntektsgrense, denne ble sjekket da hn fikk tilbud om saga-programmet så innhenting av inntekt har ikke noe med saga I seg selv å gjøre. Du må gjerne fortsette å kverulere fordi du åpenbart synes det er tøft at noen utdyper det du skriver, min hensikt var bare å opplyse ts rundt spørsmålet hn lurte på 🤷🏼♀️ Ha en god dag! Anonymkode: 5d16e...597 Alt du driver å kommenterer er bortkastet fordi du ikke leser hva folk poster.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 Jeg har allerede fått saga programmet og blitt en saga kunde. Vanlig bankkort er bestilt og det står at Mastercard også er innvilget inne på kontrakten min. Rådgiver har sett på lønnsslippene mine Anonymkode: cc996...86f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå