AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Del Skrevet 3. desember 2022 Vi har et luksusproblem. Julaften er sammen med storfamilien min. 1. juledag er familiedag hos mannens familie. 2. juledag er bursdag til barnet vårt, og selskap med familiene våre. Nyttårsaften vil begge familiene våre feire med oss. Dette er 4 selskap i julen.. pluss de gjerne vil presse inn en middag til. Vi har bare ferie ei uke, og jeg kjenner at juleselskap 4-5 dager blir mye. Jeg blir kjempe sliten, og får ikke landet i det hele tatt. i fjor valgte vi å være alene nyttårsaften, men familien min ble kjempe skuffa. Det blir så mange plikt selskap og mat, og vi har så behov for å bare roe ned også. Flere som blir litt sliten av mye selskaper i jula? Anonymkode: 101a2...6ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har et luksusproblem. Julaften er sammen med storfamilien min. 1. juledag er familiedag hos mannens familie. 2. juledag er bursdag til barnet vårt, og selskap med familiene våre. Nyttårsaften vil begge familiene våre feire med oss. Dette er 4 selskap i julen.. pluss de gjerne vil presse inn en middag til. Vi har bare ferie ei uke, og jeg kjenner at juleselskap 4-5 dager blir mye. Jeg blir kjempe sliten, og får ikke landet i det hele tatt. i fjor valgte vi å være alene nyttårsaften, men familien min ble kjempe skuffa. Det blir så mange plikt selskap og mat, og vi har så behov for å bare roe ned også. Flere som blir litt sliten av mye selskaper i jula? Anonymkode: 101a2...6ae Ja, sånt orker ikke jeg heller! Når skal man få slappet av da? 😫 Jeg foretrekker masse hjemmekos i juleferien! Anonymkode: 2187e...5f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Del Skrevet 3. desember 2022 Familie på julaften og andre juledag. Noe mer sier vi nei til. Vi setter faktisk pris på fri og være hjemme sammen. Ønsker familien noe mer tid så er det hjertelig velkommen på besøk. Anonymkode: 49a37...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Del Skrevet 3. desember 2022 Kan en løsning være å feire julaften for dere selv? Mange gjør det slik. Dere skal jo uansett møte de andre familiene både første og andre juledag. Anonymkode: 5361c...aad 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Del Skrevet 3. desember 2022 Gå i selskapene, men begrens selskapets lengde. Avtal at dere kommer rett før maten serveres, og at dere må gå tidlig pga. leggetid for barna. Anonymkode: 766b8...d33 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Gå i selskapene, men begrens selskapets lengde. Avtal at dere kommer rett før maten serveres, og at dere må gå tidlig pga. leggetid for barna. Anonymkode: 766b8...d33 Kan ikke skylde på leggetid for barna da de er ungdommer 😅 men ja det går an å begrense tiden. Mamma er jo alene og vil jo være sammen med barn og barnebarn i jula. julaften vil vi være sammen med stor familien. Men det er alle de selskapene mellom jul og nyttår. min bestemor er på sykehjem, så må dit også. Veldig mange behov som skal dekkes, og etter en fitte travel høst på jobb, klarer jeg ikke tanken på fullt kjør hele jula Anonymkode: 101a2...6ae 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. desember 2022 #7 Del Skrevet 3. desember 2022 Vi har julaften med familie (hos dem), 1.juledag lunsj med mer familie (hos oss) og 2.juledag middag med enda mer familie (hos dem). Så tar vi det helt med ro fram til Nyttårsaften hvor vi inviterer noen få venner hjemme hos oss på en rolig middag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Del Skrevet 3. desember 2022 Slik var det for oss også tidligere. De siste årene har det begrenset seg naturlig på grunn av covid, og det var egentlig ganske godt. Nå er jeg og mannen enige om at vi trenger litt fred og ro i romjula. 1. juledag skal være hjemmedag uten noen selskapeligheter. Vi gir beskjed til familiene på forhånd at vi skal være hjemme denne dagen. Vi begrenser det til ett selskap med hver familie, ett med min familie og ett med hans familie. I år er vi sammen med min familie julaften, og hans familie 2. juledag. Nyttårsaften er vi hjemme bare kjernefamilien, eventuelt på hytta. Anonymkode: 19541...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Del Skrevet 3. desember 2022 Kan dere ikke bare være ærlig? "Det er så mye selskapeligheter i jula, og vi vil gjerne ha litt kjernefamilietid, så nyttårsaften tar vi alene." Jeg kommer også fra en slekt der hele jul/romjul skulle fylles med selskaper, og jeg hatet det helt fra jeg var et lite barn. Var et jævlig mas for å komme seg gjennom frokost for å rekke en tidlig middag, så vi kunne rekke kaker og kaffe hos tante Turid og onkel Åge, og de serverte gjerne aftensmat også. Sånn gikk fire dager i romjulen + at vi skulle ha besøk hos oss også, så var det en dags pause før det var storfamilietid på nyttårsaften. Jeg ville heller være hjemme, lese boken jeg fikk til jul, teste spillet, leke, se en film og bare ta livet med ro. Fra ungdomsskolen nektet jeg å være med, og etterhvert tok heldgivis mine foreldre til vett og roet besøksfrekvensen. Som voksen ville jeg aldri utsatt mine barn for det samme. Her er det besøk på julaften og en dag i romjulen, det holder i massevis. Nyttårsaften feires med venner. men man må være ærlig, rett og slett si at dette blir for mye og dere vil slappe av. Anonymkode: 39732...af4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har et luksusproblem. Julaften er sammen med storfamilien min. 1. juledag er familiedag hos mannens familie. 2. juledag er bursdag til barnet vårt, og selskap med familiene våre. Nyttårsaften vil begge familiene våre feire med oss. Dette er 4 selskap i julen.. pluss de gjerne vil presse inn en middag til. Vi har bare ferie ei uke, og jeg kjenner at juleselskap 4-5 dager blir mye. Jeg blir kjempe sliten, og får ikke landet i det hele tatt. i fjor valgte vi å være alene nyttårsaften, men familien min ble kjempe skuffa. Det blir så mange plikt selskap og mat, og vi har så behov for å bare roe ned også. Flere som blir litt sliten av mye selskaper i jula? Anonymkode: 101a2...6ae stakkars deg.. tenkt på alle de som sitter alene i julen nå. dette er et lukusproblem, du bør være takknemlig Anonymkode: 097f4...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Del Skrevet 3. desember 2022 Jeg elsker det der, og har virkelig savnet det i pandemien. Likte det som barn også. Fine kjoler, se på tante og onkels julepynt, spise andre kaker, møte slekta. Likte det da, liker det nå. Og jeg er ikke veldig ekstrovert, det er bare ekte jul for meg. I påska daffer vi rundt hjemme. Anonymkode: 6aa5a...33c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Del Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 18.47): Vi har et luksusproblem. Julaften er sammen med storfamilien min. 1. juledag er familiedag hos mannens familie. 2. juledag er bursdag til barnet vårt, og selskap med familiene våre. Nyttårsaften vil begge familiene våre feire med oss. Dette er 4 selskap i julen.. pluss de gjerne vil presse inn en middag til. Vi har bare ferie ei uke, og jeg kjenner at juleselskap 4-5 dager blir mye. Jeg blir kjempe sliten, og får ikke landet i det hele tatt. i fjor valgte vi å være alene nyttårsaften, men familien min ble kjempe skuffa. Det blir så mange plikt selskap og mat, og vi har så behov for å bare roe ned også. Flere som blir litt sliten av mye selskaper i jula? Anonymkode: 101a2...6ae Si nei til noe. Julen skal være gode minner og kos og. Ikke barr stress og styr fra ene stedet til ett annet! Vi har ikke familie. Så vi er hjemme hele julen. Trist uten familie når alle andre skal i besøk. Men det er og godt å slippe å løpe her og der! Anonymkode: 3dffa...acd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Er såå enig, TS! Jeg er utslitt av familieselskap allerede nå før jula har startet. Var i to ulike selskaper i går, hvorav det siste var fullt kaos med alt for mye folk og hylende barn. Julaften er det på’n igjen….skulle vært innafor å feire i ro og mak. Holder på å jobbe med syk også, så trenger et pusterom….🥲 Anonymkode: b5a9b...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden I familien min bytter vi på å lage middager i løpet av jul/nyttår,bortsett fra 2 - 3 dager. Det går fint pga at vi er naboer (ingen reisevei), og at vi bortsett fra julaften og nyttårsaften bare spiser og tar en kopp kaffe etterpå. Hadde heller ikke orket lange selskap flere ganger i jula, med reisevei osv. Foreslå at dere endrer på ting fra neste år. Kanskje de andre blir glade for det 😉 Anonymkode: c30f8...f33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Kanskje vi har det kjedelig, men er kun kjernefamilien i hele julen. Men jeg nyter det 😀 Anonymkode: 10063...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Vær ærlig og si det som det er. Anonymkode: bc63d...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå