Gå til innhold

Telefon til 3åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ei datter på snart 3 som elsker å låne telefonen vår, eller ipaden, til å spille spill på. Seffølgelig mens vi er tilstede, og begrenset tid. 
Jeg lurer vel egentlig bare på når det er ok å kjøbe telefon til henne? I starten vil det jo være til å spille spill, men etterhvert vil jeg jo lære henne å ringe med den osv. 

føler det vil være en trygghet i å vite at hun kan ringe meg om vi forsvinner fra hverandre i byen osv

Anonymkode: 46d45...556

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh..nei. en treåring trenger ikke egen mobil. Min eldste er 8 og har enda ikke fått det. Han har exploraklokke og kan ringe/ringes med den. 

Anonymkode: 8510a...e72

• Liker 7
Skrevet

Nej. En treåring behöver inte en egen telefon. 

Jag är för gammaldags för att förstå varför 3-åringar ska sitta och spela på mobiler hela tiden. eller ännu mindre barn för den delen. 

Bör det väl är dags för en telefon; låt barnet ärva en telefon. Kanske en telefon utan SIM-kort först. 
Den första telefonen kommer garanterat att gå sönder, då är det galet med en ny och dyr en. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

iPhones er veldig intuitive. Ville bare gitt henne en dere allerede har liggende. Om dere må kjøpe ny kan kanskje 11 i liten versjon være helt greit. Trenger ikke noe særlig lagring. 

Anonymkode: fab76...b9c

Skrevet

Hvis du spør Pilotfrue-paret er 1,5 år perfekt alder for en splitter ny iPhone i adventsgave😅

Men fra spøk til alvor - ville latt henne låne deres telefon eller iPad til det bruket :) 

Anonymkode: afba0...5e7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

12 13 år tidligst 

Håper du tuller 

Anonymkode: 392ea...951

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei. Jeg har ei datter på snart 3 som elsker å låne telefonen vår, eller ipaden, til å spille spill på. Seffølgelig mens vi er tilstede, og begrenset tid. 
Jeg lurer vel egentlig bare på når det er ok å kjøbe telefon til henne? I starten vil det jo være til å spille spill, men etterhvert vil jeg jo lære henne å ringe med den osv. 

føler det vil være en trygghet i å vite at hun kan ringe meg om vi forsvinner fra hverandre i byen osv

Hun er 3. Hun trenger ikke telefon.

Dere forsvinner ikke fra hverandre i byen. Lag armbånd til henne med perler med bokstaver og tall hvor det står ditt navn og tlfnr, så vet noen hvor de ringer ved behov. Når hun blir 6 kan du kjøpe henne en av disse klokkene barn kan ringe fra, så holder dere kontakt på denne måten.

• Liker 1
Skrevet

hahaha, neeei, 3åring trenger ikke mobil. kan ikke engang lese.

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Denne telefonen passer for en 3 åring

Peppa Gris leketelefon med lyder og morsom quiz - norsk språk 40-00675

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

12 13 år tidligst 

Håper du tuller 

Anonymkode: 392ea...951

Håper du ogsp tuller

Anonymkode: 0e7c4...3e7

• Liker 2
Skrevet

Kjøp i vei

Anonymkode: 0e7c4...3e7

Skrevet

Lær henne heller å finne en voksen hun kan spørre om hjelp hvis dere mister hverandre i byen :) 

Skrevet

Husker min kusine fikk sin første mobiltelefon da hun var seks år gammel. Det var en Nokia, før smarttelefonen sin tid, men det var populært å laste ned diverse ringelyder og enkle spill på den. I følge tanta og onkelen min hadde hun ønsket seg telefon lenge og de mente hun trengte en. Hun var glad da hun fikk den, danset rundt med den hele kvelden. Men noen særlig nytte av den hadde hun ikke. Hun kalte den for Melody, fordi den spilte forskjellige melodier hun kunne spille av og danse til, og hun la den pent i en boks med pute og et eget teppe hver kveld og sa god natt til den før hun la seg. Hun brukte den aldri til å ringe med, sende meldinger med eller spille spill på. 
Så nei; en 3-åring trenger så absolutt ikke en egen telefon.
4-åringen min har et nettbrett hun får bruke her hjemme, den spiller hun litt på innimellom, eller hun ser på youkids eller nrk super. Men noen egen telefon er ikke aktuelt på en god stund enda.  

Anonymkode: 3eecb...24d

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker en iPhone 14 Pro Max passer perfekt til en treåring. Godt kamera som fungerer i de fleste situasjoner i barnehagen. Inkludert LiDAR så de kan scanne leker de liker og få 3D modeller de kan leke med når som helst eller lage kopier av med 3D skriver. Brukbar falldeteksjon og deteksjon på bilkræsj har den og.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg ser du skriver at hun bruker iPad. Da må du nesten kjøpe en iPhone som er kompatibel med IPad. Da kan hun spille på både iPhone og iPad.

Sånn ellers syns jeg hun burde hatt nyeste iPhone for lenge siden. For jo mer hun får bruke iPad og iPhone, jo raskere vil hun bli helt avhengig. Hun burde vel hatt det allerede fra fødselen.

————-

Hvis du er redd for at hun kommer bort fra deg i byen, så er det ikke mangel på en tlf hun mangler. Da mangler hun foreldre som ikke følger med - hun er 3 år. Bare tanken på at en så liten unge skal ha mobil er jo helt idiotisk.

• Liker 3
Skrevet

Når barn rundt 3-5 år må til kiropraktor for å knekke opp grunnet iPad/iPhone, da burde en oppegående forelder skjønne at det er jævlig dumt. 

Anonymkode: b44ff...384

• Nyttig 1
Skrevet

Du kan ikke være riktig bevart TS?

Anonymkode: 7050f...037

Skrevet

Gi henne kredittkort med det samme, så kan hun kjøpe det hun trenger til spillene sine på nettet.

Anonymkode: 1d39a...43f

• Liker 1
Skrevet

Hun må jo få telefon ja. Hvordan ellers skal hun kunne bruke snapchat i barnehagen! Tenk så gøy for hele hennes nye nettverk over hele verden! 

Anonymkode: 0fbb3...135

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...