AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #21 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Syting og klaging i kommentarfeltet over at melanin, pronomen og regnbuen eksisterer... Anonymkode: fb503...f97 Neida. Vi aksepterte at det eksisterer. Vi lagde bare ikke et helvetes styr ut av det. Anonymkode: c46a5...c92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #22 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): fordi de vokste opp i en tid hvor empati og medmenneskelighet ikke eksisterte. Det er hva du tror, men det er feil. Anonymkode: c46a5...c92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #23 Del Skrevet 3. desember 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, jeg glemte også å nevne at det er typisk gen x (og generasjoner oppover) å sitte i kommentarfeltet og gjenta ord som woke, trigga, snøflak og krenka som en gjeng papegøyer, fordi de vokste opp i en tid hvor empati og medmenneskelighet ikke eksisterte. Anonymkode: fb503...f97 Njaaaa. Jeg velger å respektere at yngre generasjoner er opptatt av åbli krenket, mens vi var tross alt fortsatt opptatt av klasseforskjell. Men jeg ler ikke av de. Syns det tar av på uviktige ting, men så ille er det ikke. Kommer kanskje an på om man var opptatt av vanskeligstilte grupper selv som gen x'er som mange av oss faktisk var og fortsatt er. Anonymkode: c2f5d...37f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #24 Del Skrevet 3. desember 2022 Generasjon X gjør mindre ut av seg enn generasjonen som kom før dem, baby boomers (boomers), og generasjonen etter, milliennials (tidligere kalt generasjon Y). Gen X'ere er mer avslappede og laid back. Dermed er de ikke med i den evige selvhevdingskonkurransen som foregår mellom boomers og millenials. Anonymkode: 8fa5d...c46 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #25 Del Skrevet 3. desember 2022 Gjennomgående for Gen-X generasjonen er at de hadde ekstremt mye frihet til å velge sine egne liv. De var tenåringer i en tid hvor foreldrekontrollen var fraværende, mange dro på interrail og ferier med venner da de var 16, 17 år. Og flyttet generelt ut tidlig. De skapte et fellesskap i musikalske subkulturer; om det var House, Grunge eller Hard Core. Ironi, sarkasme er som flere nevner livsblodet til denne generasjonen. Og sånn i forhold til teknologi, så er de midt imellom boomere som ikke har peiling og tror at alt de leser på nettet, og yngre generasjoner som lever livet sitt på SoMe. Anonymkode: cdff3...bda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #26 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Neida. Vi aksepterte at det eksisterer. Vi lagde bare ikke et helvetes styr ut av det. Anonymkode: c46a5...c92 Nei, for dere er utdaterte og må hele tiden påpeke at alt var bedre før, for da var det lov å hetse folk uten konsekvenser... Anonymkode: fb503...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #27 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er hva du tror, men det er feil. Anonymkode: c46a5...c92 Jeg ser det jeg ser i kommentarfeltet...dert er ikke noe jeg tror. Det er pinlig! Anonymkode: fb503...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #28 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, for dere er utdaterte og må hele tiden påpeke at alt var bedre før, for da var det lov å hetse folk uten konsekvenser... Anonymkode: fb503...f97 Tror det er mest (yngre) boomers som er opptatt av sånt. Anonymkode: 8fa5d...c46 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #29 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Njaaaa. Jeg velger å respektere at yngre generasjoner er opptatt av åbli krenket, mens vi var tross alt fortsatt opptatt av klasseforskjell. Men jeg ler ikke av de. Syns det tar av på uviktige ting, men så ille er det ikke. Kommer kanskje an på om man var opptatt av vanskeligstilte grupper selv som gen x'er som mange av oss faktisk var og fortsatt er. Anonymkode: c2f5d...37f De som er opptatt av å bli krenka, er det så få av at det er vanskelig å tro at de eksisterer noe særlig. Akkurat som den beryktede venstre-siden som det alltid bitches om i kommentarfeltet. Dere har levd lenge nok til at dere burde vite bedre enn som så at en ikke bør generalisere en hel gruppe, men dere velger å gjøre det. Så da får dere tåle de generaliseringene som blir sendt i retur Anonymkode: fb503...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 3. desember 2022 #30 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så vi skal ekskludere folk fordi de hadde eldre søsken? Maken til gatekeeping lol. Anonymkode: 02d33...389 Jeg viser til generelle holdninger heller enn mine egne. Er jo dessuten ikke alle, var bare noen få som blir såpass påvirket. Poenget er vel heller at i perioder hvor det stadig vekk kommer nye bølger med nye variasjoner på populærmusikk så raskt, så merkes det veldig klart om noen hører på eldre musikk. Særlig når man hadde et såpass sterkt skille i holdninger mellom starten og mitten av syttitallet og åttitallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #31 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser det jeg ser i kommentarfeltet...dert er ikke noe jeg tror. Det er pinlig! Anonymkode: fb503...f97 Kommentarfeltet er ikke IRL. Vet ikke OL du fikk med deg 90-tallet en gang og faktisk fikk med deg hvor mye medmenneskelighet og empati som fantes da. Anonymkode: c46a5...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #32 Del Skrevet 3. desember 2022 om*, ikke OL Anonymkode: c46a5...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #33 Del Skrevet 3. desember 2022 Gen X ‘erne vokste opp under en konstant trussel om atomkrig, og visste alltid hvor nærmeste bomberom var. Derfor er det en mer hardfør generasjon enn de som kommer etter. Anonymkode: 6db0c...da9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #34 Del Skrevet 3. desember 2022 Stemmer det. Jeg var ikke så gammel, men husker debattprogram som «kan det bli 3. verdenskrig nå?». Russland var en trussel den gangen også. Vi opplevde Tsjernobyl-ulykken som også påvirket oss i Norge. Vi har ikke levd med krig, men med trusler og uro før. Anonymkode: c46a5...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #35 Del Skrevet 3. desember 2022 Å bruke 90-tallet som referanse er tonedøvt. Spør minoritetene hvordan det var for dem. Jeg er selv halvt norsk og vokste opp på den tiden som en "jævla pakkis" sagt av både barn og voksne. Jeg var ikke den eneste som opplevde det. Anonymkode: fb503...f97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 3. desember 2022 #36 Del Skrevet 3. desember 2022 Xbox, X-files. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #37 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kommentarfeltet er ikke IRL. Vet ikke OL du fikk med deg 90-tallet en gang og faktisk fikk med deg hvor mye medmenneskelighet og empati som fantes da. Anonymkode: c46a5...c92 Å bruke 90-tallet som referanse er tonedøvt. Spør minoritetene hvordan det var for dem. Jeg er selv halvt norsk og vokste opp på den tiden som en "jævla pakkis" sagt av både barn og voksne. Jeg var ikke den eneste som opplevde det. Anonymkode: fb503...f97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #38 Del Skrevet 3. desember 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: De som er opptatt av å bli krenka, er det så få av at det er vanskelig å tro at de eksisterer noe særlig. Akkurat som den beryktede venstre-siden som det alltid bitches om i kommentarfeltet. Dere har levd lenge nok til at dere burde vite bedre enn som så at en ikke bør generalisere en hel gruppe, men dere velger å gjøre det. Så da får dere tåle de generaliseringene som blir sendt i retur Anonymkode: fb503...f97 Du sender i retur til feil person. Jeg har alltid vært på vanskeligstilte side. Jeg gikk i utallige demonstrasjonstog store deler av 80- og 90-tallet. Jeg skulle ønske dagens generasjon var mer opptatt av de store spørsmålene som klasseforskjell, antikapitalisme etc. som de er av at alle må bruke riktig pronomen o.lign. Anonymkode: c2f5d...37f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #39 Del Skrevet 3. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: De første nøkkelbarna. Anonymkode: 02d33...389 FEIL. I 1956 var det rundt 8200 nøkkelbarn i Norge. Hvis man hadde så mange nøkkelbarn i 1956 så var de ikke Generation X, men Baby Boomers. Man har The Leading-Edge Baby Boomers som er født mellom 1946 – 1955 og Late Boomers er født mellom 1956 – 1964. Generasjon X er mellom 1965 – 1979. Douglas Coupland skrev Generation X: Tales for an Accelerated Culture og der er det man trenger å vite. Senere generasjoner: Millennials (1981 – 1996) Generation Z (1997 – 2012) Generation Alpha (Gen Alpha/Gen A) – 2013 – 2027 Anonymkode: ea548...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå