AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 På ming-pakken står det så-så mye melk. På enkelte oppskrifter på nettet bruker de både vann og melk... Hva er "riktig"? Hvilken forskjell er det? Anonymkode: ed0e2...fac
skrue Skrevet 4. desember 2022 #2 Skrevet 4. desember 2022 14 hours ago, AnonymBruker said: På ming-pakken står det så-så mye melk. På enkelte oppskrifter på nettet bruker de både vann og melk... Hva er "riktig"? Hvilken forskjell er det? Anonymkode: ed0e2...fac Jeg ville ha brukt oppskriften den aktuelle pakken angir. Bruker du vann blir det en annen form for grøt, kan være grei, men resultatet er ikke det samme. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #3 Skrevet 4. desember 2022 Oppskriften varierer etter hvilken grøtris det er. Så jeg ville ha fulgt produsentens veiledning. Anonymkode: 177c8...0a0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #4 Skrevet 5. desember 2022 Hvor mye melk og vann du bruker er smak og behag. Melk = rundere smak. Du smaker stor forskjell på grøt laget med bare melk, og grøt med mindre melk og mer vann. De aller, aller fleste synes mer melk = mye bedre grøt. Og gjerne jo feitere melk, jo bedre grøt. Hvilken grøt du lager, har også mye å si. Jeg kan fint spise havregrøt laget på kun vann, men ville ikke funnet på å spise risgrøt laget med kun vann - da er det helmelk og 100% av det som gjelder. Anonymkode: 3e788...573 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå