AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Jeg går til psykolog hos DPS pga depresjon og får en time i uka. Synes selv jeg sliter temmelig tungt. Det fikk meg til å lure på hvor tungt man faktisk må slite for å få to timer i uka. Anonymkode: 2f83d...866
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Jeg vet ikke om det er sånn at jo mer man sliter jo flere timer får man i uka? Er det riktig? Det er jo når man lever livet sitt at man gjør jobben med å bli bedre, ikke den timen man er inne på kontoret. Anonymkode: 641b3...d46 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Om man får to timer avhenger ikke bare av hvor sterkt man sliter. Har man behov for mer så er det gjerne støttesamtaler hos kommunens psykisk helseteam. Jeg fikk to timer i uka i lang tid. Tror det ble begrunnet med at jeg nyttegjorde meg av dem. Samt lidelsestrykk. Dette var også med på å forebygge regelmessige akuttinnleggelser. Anonymkode: e6223...3f5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg går til psykolog hos DPS pga depresjon og får en time i uka. Synes selv jeg sliter temmelig tungt. Det fikk meg til å lure på hvor tungt man faktisk må slite for å få to timer i uka. Anonymkode: 2f83d...866 Jeg har to timer i uka og min problematikk er k-ptsd med sekundær dissosiering som har som har gitt utsalg i kronisk anoreksi,kraftig ocd og tilbakevendende depresjoner Anonymkode: 765c9...508
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Er nesten ingen som får det. Det handler ikke om alvorlighetsgrad men om budsjetter. Stem SV eller Rødt Anonymkode: 7da7d...9bd 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 En time i uken er allerede mye. Anonymkode: 4d7fe...f6c 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Tror det står mest på kapasitet. Jeg har vanligvis 1 gang i uka, men hvis lidelsestrykket er høyt - og det er akutt suicidalfare kan jeg få 1 fysisk og 2 telefonsamtaler på en uke. Da unngår jeg innleggelser. Anonymkode: 32db9...59e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror det står mest på kapasitet. Jeg har vanligvis 1 gang i uka, men hvis lidelsestrykket er høyt - og det er akutt suicidalfare kan jeg få 1 fysisk og 2 telefonsamtaler på en uke. Da unngår jeg innleggelser. Anonymkode: 32db9...59e Kapasitet handler om budsjetter og politikk Anonymkode: 7da7d...9bd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Det handler ikke om hvor mye en sliter... De som går 2, 3 ganger i uken går som regel i noe som heter gruppebehandling. Og de gruppebehandlingene som fins er for dem med borderline. Anonymkode: 9d2da...891
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det handler ikke om hvor mye en sliter... De som går 2, 3 ganger i uken går som regel i noe som heter gruppebehandling. Og de gruppebehandlingene som fins er for dem med borderline. Anonymkode: 9d2da...891 Tull. Jeg går to ganger i uka i individualterapi og har ikke borderline og vet om flere andre i samme situasjon som meg Anonymkode: 765c9...508
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tull. Jeg går to ganger i uka i individualterapi og har ikke borderline og vet om flere andre i samme situasjon som meg Anonymkode: 765c9...508 Tror du ikke fikk med deg at personen sa "som regel". Hen sa ikke alltid. Du må passe på å få med deg nyansene før du kaller det andre skriver for tull. Anonymkode: 641b3...d46 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror du ikke fikk med deg at personen sa "som regel". Hen sa ikke alltid. Du må passe på å få med deg nyansene før du kaller det andre skriver for tull. Anonymkode: 641b3...d46 Jeg fikk med meg nyansene og sier fortsatt tull. Anonymkode: 765c9...508 2
Andrine& Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 Jeg får en time med et par mnd mellom hver gang, er deprimert og svært suicidal. Har c-ptsd og panikk. Jeg er ikke syk nok til å bli prioritert sier de.
Gjest SVK Skrevet 3. desember 2022 #14 Skrevet 3. desember 2022 Just now, Andrine& said: Jeg får en time med et par mnd mellom hver gang, er deprimert og svært suicidal. Har c-ptsd og panikk. Jeg er ikke syk nok til å bli prioritert sier de. Skjønner ikke at det kan gå måneder mellom hver gang du får psykologtime. Det høres helt uforsvarlig ut.
Andrine& Skrevet 3. desember 2022 #15 Skrevet 3. desember 2022 SVK skrev (22 minutter siden): Skjønner ikke at det kan gå måneder mellom hver gang du får psykologtime. Det høres helt uforsvarlig ut. Nei.. det sies at Dps her ikke har ressurser.. Fastlegen nekter å henvise til andre. Det kjennes ut som å gå å se på at jeg dør mens alle med fagkompetanse vet det skjer. Veldig spesielt, men det skrives jo mye om at det ikke er penger i psykriatrien, det er helt klart riktig. 1
Gjest SVK Skrevet 3. desember 2022 #16 Skrevet 3. desember 2022 2 minutter siden, Andrine& said: Nei.. det sies at Dps her ikke har ressurser.. Fastlegen nekter å henvise til andre. Det kjennes ut som å gå å se på at jeg dør mens alle med fagkompetanse vet det skjer. Veldig spesielt, men det skrives jo mye om at det ikke er penger i psykriatrien, det er helt klart riktig. Jeg hadde hørt at DPS ikke har nok ressurser, men trodde ikke at det skulle være så ille. Håper du snart får hjelpen du trenger og som du etter min mening har krav på. Det kan ikke være sånn at du skla gå å se på at du dør mens alle med fagkompetanse vet det skjer.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #17 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Tull. Jeg går to ganger i uka i individualterapi og har ikke borderline og vet om flere andre i samme situasjon som meg Anonymkode: 765c9...508 Da er du heldig med hvilken dps du går til. Det er ikke vanlig å gå 2 ganger pr uke da de fleste dps sliter med kapasiteten nok som det er. Anonymkode: 9d2da...891
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #18 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da er du heldig med hvilken dps du går til. Det er ikke vanlig å gå 2 ganger pr uke da de fleste dps sliter med kapasiteten nok som det er. Anonymkode: 9d2da...891 Har gått til forskjellig dps og hatt forskjellige behandlere og gått to ganger i uka. Og har møtt en god del opp gjennom årene om også går to ganger i uka Anonymkode: 765c9...508
Andrine& Skrevet 3. desember 2022 #19 Skrevet 3. desember 2022 SVK skrev (9 minutter siden): Jeg hadde hørt at DPS ikke har nok ressurser, men trodde ikke at det skulle være så ille. Håper du snart får hjelpen du trenger og som du etter min mening har krav på. Det kan ikke være sånn at du skla gå å se på at du dør mens alle med fagkompetanse vet det skjer. Jeg får 45 min før jul. Har vært der to ganger og har igjen seks ganger, da er det ikke mer hjelp å få.. De må virkelig slite med penger når de ikke prioriterer suicidale folk. Skjønner godt at vi har høye selvmordstall her i landet.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #20 Skrevet 3. desember 2022 Vet ikke, men kanskje det er et alternativ til de som er så syke istedefor innleggelse? Altså hyppige samtaler framfor innleggelse? Synes det er helt tragisk at folk som sliter psykisk ikke får den hjelpen de trenger Anonymkode: 94fb4...a8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå