AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Håper på svar fra noen som evt har erfart lignende med sitt barn ❤ Sønnen min på 7 år har har hatt 8 runder med virusinfeksjoner (feber, sår hals, hovne lymfeknuter m.m) siden september. Fastlegen har vært helt likegyldig og har ikke tatt imot ham de to siste gangene han var syk. Jeg ringte og ba om time for første gang når han fikk runde nr 7, og sa at dette kan ikke være normalt. Fikk kun komme inn og ta crp, som var negativ, og beskjed om at det er sikkert bare et virus.... Denne runden med sykdom, og ny avvisning hos fastlege, tok jeg ham med til legevakten, hvor en dyktig lege tok masse prøver av ham. De fant da at han hadde for lavt antall hvite blodceller, og legen ringte hematolog på sykehuset og innleggelse ble vurdert. Endte med at han skal ta nye prøver hos fastlegen (håper han da beklager seg...) om 1-2 uker, og blir innlagt på barneavd hvis verdiene fortsatt er lave. Jeg skulle også ha veldig lav terskel for å komme tilbake på legevakten med ham hvis han blir verre i helgen... Jeg kunne ikke spør så mye når sønnen min satt der, og jeg tør ikke Google... men jeg lurer jo sånn på hva det kan være som feiler gutten min 😕 Har noen barn som har hatt hyppige virusinfeksjoner og lavt antall hvite blodceller? Hva viste det seg å være...? Hilsen bekymret alenemor 💙 Anonymkode: 2fbaa...028 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Kanskje på tide å bytte fastlege. Kanskje han burde operere bort mandlene 😊 Anonymkode: 808a5...eb2 2 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Jeg har hatt sinnssykt mange virusinfeksjoner og min fastlege har alltid gitt seg en god del faen. Først nå som jeg er i slutten av tyveårene venter jeg på operasjon for mandlene. Viruset setter seg alltid i mandlene og lymfene hos meg, så håper all sykdom holder seg unna meg etter den operasjonen. Dritt lei av det her, hatt det slik hele livet. Utrolig at ikke gamle fastlegen min henviste til operasjon, hun ga meg bare 10 antibiotikakurer i året liksom 😩. Vet ikke hva det innebærer å ha lite hvite blodceller? Men kan det ha noe med B-vitaminmangel å gjøre? Jeg er født med lav B-vitamin inkl folsyre, jeg får slike vitaminer fast på resept og må ta det resten av livet. Besvimte mye og blødde mye neseblod som liten. Og det er nok i sammenheng alt sammen. B-vitaminmangel går jo på disse cellene. Anonymkode: 808a5...eb2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Mest sannsynlig kronisk halsbetennelse. Har han store mandler? Kan du skimte hvite pusspropper i dem? Du må virkelig ha verdens dårligste fastlege dersom hen ikke tok en real titt inn i munnen/svelget på ham.. Anonymkode: 0a06e...714 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Har en på 8 år. Han og lillesøster i bhg har vært mye syke denne høsten! Står midt i en runde nå. Mine barn har ikke vært til lege, på vanlig forkjølelse, men ved øyekatarr som ikke har gått over. Jeg håper neste semester blir preget av litt mindre sykdom. Jeg får dårlig samvittighet overfor jobben, men også over sønnen hver gang han har vært borte fra skolen. Anonymkode: ab10b...66a 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 Ser foreløpige svar ikke var helt det jeg var ute etter 😏 Alle barn kan bli mye syk i perioder; dette er jeg kjent med og har erfart 🙃 Det som bekymrer meg er prøveresultatet hans med lavt antall hvite blodceller og det at legevakten måtte kontakte hematolog på sykehuset.... Håper som sagt noen ser innlegget, og har opplevd lignede med barn som har vært hyppig syk og hadde samme prøveresultat - og kan fortelle meg hva det viste seg å være ❤ TS Anonymkode: 2fbaa...028
Helene Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Bytt fastlege. Du/ sønnen må ha en person som tar dere på alvor. Selv om virus og infeksjoner er kroniske, du må bli tatt på alvor.
ops2 Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Du må nesten spørre legen som sendte inn prøver av han. Har du ikke fått noe skriftlig med prøvesvarene? Var det bare muntlige beskjeder?
smurfebuss Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Lavt antall hvite blodceller kan komme av virusinfeksjoner. Så at sønnen din har lave verdier nå etter så mange runder kan være helt naturlig. Det at de ber dere ta nye prøver om 1-2 uker synes jeg tyder på at de tenker at det ikke er noe farlig. Men jeg har ikke medisinsk bakgrunn. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 ops2 skrev (2 timer siden): Du må nesten spørre legen som sendte inn prøver av han. Har du ikke fått noe skriftlig med prøvesvarene? Var det bare muntlige beskjeder? Dette var på legevakten så vanskelig å få snakket med denne legen igjen, og alt ble levert muntlig ja. Ringte legevakten i dag tidlig og fikk litt mer informasjon av sykepleier som sjekket journalen for meg - men hun kunne ikke uttale seg om hva som evt. kan skyldes de lave verdiene, eller hvorfor han kanskje må innlegges. Jeg håpte bare å kanskje treffe noen her inne med lignende erfaring som kunne dele litt info med meg, siden det er helg og jeg ikke får snakket med fastlege enda 🤷♀️ TS Anonymkode: 2fbaa...028
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 Kan dere ta en tur til Volvat eller en annen privat klinikk? Da får man ihvertfall innspill fra en annen lege også, om man er bekymret for at fastlegen ikke tar det alvorlig. Anonymkode: a673b...60a 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 https://www.lommelegen.no/undersøkelser/artikkel/blodproven-leukocytter-hva-betyr-hoye-og-lave-verdier/74065582 Anonymkode: c914f...f9f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Hvis du logger inn på Min helse på nettet og velger sønnen din kan du velge «Pasientjournal». Der ligger notat fra legen gjerne med vurdering for videre henvisning. Kan gi litt mer detaljer enn det en får muntlig. Anonymkode: 82f3f...712
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Det trenger ikke være noe mer enn at de hvite blodlegemene er "brukt opp" fordi han har hatt mange virusinfeksjoner etter hverandre. Etter et par år med pandemi og skjerming er det mange som har hatt lite sykdommer og ikke fått bygget opp immunforsvaret, så det kan være derfor han er mye syk. Mange her er irritert på fastlegen, men dersom du går til lege hver gang ungen din har ett virus så skjønner jeg jo at han ikke vil ha dere inn. Blir veldig ulv ulv om du har dukket opp 8 ganger med forkjølelse på et par mnd. Anonymkode: 6906f...9e8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis du logger inn på Min helse på nettet og velger sønnen din kan du velge «Pasientjournal». Der ligger notat fra legen gjerne med vurdering for videre henvisning. Kan gi litt mer detaljer enn det en får muntlig. Anonymkode: 82f3f...712 Ikke i alle helseregioner. Anonymkode: 9651b...88c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det trenger ikke være noe mer enn at de hvite blodlegemene er "brukt opp" fordi han har hatt mange virusinfeksjoner etter hverandre. Etter et par år med pandemi og skjerming er det mange som har hatt lite sykdommer og ikke fått bygget opp immunforsvaret, så det kan være derfor han er mye syk. Mange her er irritert på fastlegen, men dersom du går til lege hver gang ungen din har ett virus så skjønner jeg jo at han ikke vil ha dere inn. Blir veldig ulv ulv om du har dukket opp 8 ganger med forkjølelse på et par mnd. Anonymkode: 6906f...9e8 Om du leste grundigere så skrev jeg at jeg kontaktet fastlegen første gangen når han var syk på runde nr 7..... Og når lege på legevakten ringer hematolog på sykehuset og diskuterer innleggelse, så vil nok de fleste mødre bli bekymret... Jeg er fortsatt bare ute etter tilbakemelding fra andre som har opplevd lignende, som jeg har presisert 🙃 TS Anonymkode: 2fbaa...028 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis du logger inn på Min helse på nettet og velger sønnen din kan du velge «Pasientjournal». Der ligger notat fra legen gjerne med vurdering for videre henvisning. Kan gi litt mer detaljer enn det en får muntlig. Anonymkode: 82f3f...712 Har ikke den funksjonen på Helsenorge her vi bor. TS Anonymkode: 2fbaa...028
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): https://www.lommelegen.no/undersøkelser/artikkel/blodproven-leukocytter-hva-betyr-hoye-og-lave-verdier/74065582 Anonymkode: c914f...f9f Jeg ville i Google skrev jeg, men kun høre fra andre som evt har opplevd det samme. TS Anonymkode: 2fbaa...028
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå