Teardrop Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Er gravid og tenker at vi trenger tørketrommel da babyen kommer, vi har ikke plass til både vaskemaskin og tørketrommel, så alternativet blir kombinert. Noen som har erfaringer å dele? Evt merke osv.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Vår er veldig bra, men da kjøpte vi en dyr variant. Har hørt litt så som så om de billigere. Anonymkode: 6eb34...280
Banjo Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Jeg var ikke fornøyd da jeg hadde kombinert vask og tørk selvom vi hadde kjøpt et ok merke (AEG) Vaskedelen var helt ok, men tørkedelen var ganske ubrukelig. Den kunne bare tørke 1/3 maskin omtrent, så enten måtte man vaske mange små maskiner eller så måtte man ta ut endel av vasken og tørke i fler omganger. 2
Teardrop Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vår er veldig bra, men da kjøpte vi en dyr variant. Har hørt litt så som så om de billigere. Anonymkode: 6eb34...280 Hvilket merke? Ønsker heller å kjøpe en dyr bra maskin enn en ræva og billig
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Det er masse tråder om tema. Jeg er fornøyd med min Anonymkode: 9eeb3...e65 1
gohege Skrevet 4. desember 2022 #6 Skrevet 4. desember 2022 Jeg er også fornøyd med min. Har ikke plass til egen tørketrommel. En vask/tørk sekvens bruker ca 6 timer. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Nei, jeg var ikke fornøyd med min. Husker ikke merke, flere år siden. Men tørketiden tok helt latterlig lang tid, og ble aldri ordentlig tørt. Nå har jeg separat trommel plassert oppå vaskemaskin, en med varmepumpeteknologi. Ble en langsiktig billigere løsning, og klærne alltid tørre på kort tid. Så har du plass, gå for separat. Anonymkode: e2757...d08 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #8 Skrevet 5. desember 2022 Jeg har denne fra Siemens: https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vask-og-tork/kombinert-vaskemaskin-og-torketrommel/siemens-kombinert-vaskemaskintorketrommel-wd4hu542dn-hvit/561512 Men jeg opplevde bare etter 2,5 år at jeg måtte ha reparatør til maskinen fordi den tettet seg (han tok bort masse lo inne i maskinen, dette var ment å bli skylt ut med vannet). Den har fungert greit nå etterpå, men jeg blir jo litt skeptisk til når et nytt problem kan oppstå. Opplevde Elkjøps kundeservice som veldig dårlig på oppfølging, så de kan jeg ikke skryte av. Måtte mase fra start til slutt før en reparatør endelig kom. Nå er det ikke sikkert at du vil få lignende problem, jeg har vært fornøyd med maskinen både før jeg måtte ha reparasjon og etter reparasjonen. Kan vaske full maskin med sengetøy, og det er så tørt når jeg tar det ut at jeg kan legge det rett på sengen. Synes det er behagelig å starte vask og tørk, og maskinen ordner alt, slik at jeg kan ta ut knusktørre håndklær osv. og bare legge rett på plass. Hadde tidligere vaskerom med vaskemaskin og tørketrommel adskilt, men har nå kombimaskinen på badet. Synes det er godt å slippe å ha to massive maskiner der. Anonymkode: c509a...bc7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #9 Skrevet 5. desember 2022 Hadde en billig variant og den var ikke god. Syns mye av poenget med å gå rett fra vaskeprogram til tørk forsvant når man måtte ta ut mesteparten av vasken før tørkeprogram fordi tørkedelen ikke hadde kapasitet til full maskin. I tillegg var den treg og tørket dårlig. Vaskedelen var ok men hadde hellere prioritert stor trommel. Spesielt med barn. Anonymkode: 888c1...3d9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #10 Skrevet 5. desember 2022 Vi lurte på å kjøpe en slik, men ble faktisk frarådet det av de fleste selgere. Og når jeg skjønte hvor lang tid en vask+tørk tar så la jeg det iallfall fra meg. Kjøp heller en egen tørketrommel dersom man har plass. Veldig greit når man kan tørke første vasken samtidig som man setter på vask nr 2. Får vasket mer på samme tid Anonymkode: 20d60...f76
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #11 Skrevet 5. desember 2022 Teardrop skrev (På 3.12.2022 den 17.17): Hvilket merke? Ønsker heller å kjøpe en dyr bra maskin enn en ræva og billig Miele. Anonymkode: 6eb34...280
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #12 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Miele. Anonymkode: 6eb34...280 Hvor lang tid bruker den på å tørke en maskin med håndklær/sengetøy? Anonymkode: 5d448...02d
anon01 Skrevet 5. desember 2022 #13 Skrevet 5. desember 2022 Funker fint for meg, men bruker ytterst sjeldent tørkefunksjonen på den, siden det har jeg ikke råd til. Om jeg skal ha det "skaptørt" som det heter, bruker maskinen 5-6 timer på vask+tørk.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor lang tid bruker den på å tørke en maskin med håndklær/sengetøy? Anonymkode: 5d448...02d 5 timer tror jeg. Anonymkode: 6eb34...280
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #15 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 14.08): 5 timer tror jeg. Anonymkode: 6eb34...280 Nå svarer du vel på hvor lang tid det tar både med vask og tromling. Tid varierer selvsagt etter hvor mye som vaskes/tromles, men maskinen min bruker ikke lenger tid enn om jeg skulle tatt ut av maskinen manuelt og lagt over i egen tørketrommel. Den gangen jeg hadde separat tørketrommel, opplevde jeg ofte at klærne var litt fuktige når jeg tok dem ut, så jeg måtte henge dem på stativ til dagen etter. I kombimaskinen jeg har nå, blir tøyet så tørt at jeg kan legge det sammen og inn i skapet med en gang. Anonymkode: c509a...bc7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2022 #16 Skrevet 7. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå svarer du vel på hvor lang tid det tar både med vask og tromling. Tid varierer selvsagt etter hvor mye som vaskes/tromles, men maskinen min bruker ikke lenger tid enn om jeg skulle tatt ut av maskinen manuelt og lagt over i egen tørketrommel. Den gangen jeg hadde separat tørketrommel, opplevde jeg ofte at klærne var litt fuktige når jeg tok dem ut, så jeg måtte henge dem på stativ til dagen etter. I kombimaskinen jeg har nå, blir tøyet så tørt at jeg kan legge det sammen og inn i skapet med en gang. Anonymkode: c509a...bc7 Ja, det gjorde jeg. Bare tørking tar vel rundt 2 timer… Anonymkode: 6eb34...280 1
enkefru Skrevet 7. desember 2022 #17 Skrevet 7. desember 2022 Har man ikke plass, er det helt ok om man kjøper en av god kvalitet og varmepumpeteknologi. -er jo ikke alt man tromler, så da går det helt greit, men den bruker tid (som separate tørketromler også gjør) Har det selv, men ville helt klart hatt separate maskiner hvis bedre plass
hjärterdam Skrevet 7. desember 2022 #18 Skrevet 7. desember 2022 Vi har en som kostet over 14.000 på fullpris, Samsung, som vi hadde hatt god erfaring med som vaskemaskin. Men fy fader. Jeg skal aldri i vide verden ha noe sånt igjen. Med to småskolebarn begynner det å bli levelig, men å bruke 5 timer på vask/tørk og så er ikke klærne tørre en gang.. Det er dårlig tidsbruk. Bor i nord så har ikke brukt en kalori på å tenke på srømpriser enda og med aktive barn og trale voksne tromles mye. Når vi nå flytter kvitter vi oss med denne og skaffer maskin dedikert til hvert sitt bruk istedet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå