AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #81 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har kun lest hovedinnlegget. Jeg har selv en sønn som hoppet ut av skolen. Han slet psykisk. Han fikk en jobb men plutselig slet han igjen, og sluttet. Men han er nå i tiltak via nav. Dette har pågått noen år her, men jeg velger å ikke stresse lenger med det. Sønnen har bedret seg kraftig. Og han er fortsatt ung. Anonymkode: e0e0b...9a6 TS her. Godt å høre at det går bedre. Jeg tenker også at jeg ikke skal stresse så veldig med det. Han vil få oppfølging av NAV og sannsynligvis komme i jobb etterhvert. Håper rett og slett at det vil gå seg til litt etter litt. Godt å høre at det kan gå bedre når man har slike problemer over tid. Anonymkode: 98be8...b15
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #82 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 14.32): Du må ikke styre for mye med hva han skal gjøre med livet sitt, heller sørge for at han er i live i form av mat, bolig og omsorg. Av erfaring vet jeg at tvang, mas, diktering, du skal etc....funker ikke. Det skaper hat og sinne. Om dere kan kommunisere på et eller annet nivå kan du spørre om hva han liker å drive med, er det noe han vil. Det kan være hva som helst, bare å gå en tur. Trene, spille spill etc... Anonymkode: 85b66...43d Jeg snakker mye med han om andre ting og vi har på mange måter et godt forhold. Så klart at jeg spør han hva han like rog gjøre og hva han vil. Turer sier han alltid nei til. Trene har han sluttet med for lenge siden. Spiller spill, men vil ikke spille noe med meg. Men vi prater sammen og ser tv sammen når han er på besøk. Jeg er absolutt ikke sånn som driver og maser og kjefter hele tiden, sånn som det virker at noen av dere som har svart tror. Jeg er veldig snill og tålmodig egentlig og har vel heller strukket meg for langt mange ganger i å forstå, hjelpe og støtte. Men jeg vil alltid være der for han og stille opp for han. Anonymkode: 98be8...b15 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #83 Skrevet 5. desember 2022 Denne gutten høres nesten litt bortskjemt ut? Han takker nei til julejobb fordi det kun er julejobb. Han ser ikke verdien av ekstra penger i kassa, og erfaring - rutiner mm. Mulig han har long-covid, men det forandrer ikke det faktum at gutten er bortskjemt og ikke har lært seg verdien av diverse ting. Gutten har null rutiner, kuttet ut alle venner, sitter og spiller PC, og takker nei til en lagerjobb. Nei, høres ut som en bortskjemt gutt, som ikke har lært seg verdien av ting - og hvordan ting egentlig fungerer. Han har hele livet foran seg, men dette kommer bare til å bli verre med tiden tror jeg, og det er pga holdningene hans. Anonymkode: c827c...05f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #84 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg snakker mye med han om andre ting og vi har på mange måter et godt forhold. Så klart at jeg spør han hva han like rog gjøre og hva han vil. Turer sier han alltid nei til. Trene har han sluttet med for lenge siden. Spiller spill, men vil ikke spille noe med meg. Men vi prater sammen og ser tv sammen når han er på besøk. Jeg er absolutt ikke sånn som driver og maser og kjefter hele tiden, sånn som det virker at noen av dere som har svart tror. Jeg er veldig snill og tålmodig egentlig og har vel heller strukket meg for langt mange ganger i å forstå, hjelpe og støtte. Men jeg vil alltid være der for han og stille opp for han. Anonymkode: 98be8...b15 Jeg tror også du har strukket deg alt for langt, gutten er voksen og tyve år. Høres egentlig ut som at du har sydd puter under armene hans, og at han løper hjem til mamma og får trøst og støtte. Sett hardt mot hardt, så får han bare bli dødelig fornærmet og sur. Anonymkode: c827c...05f
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #85 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror også du har strukket deg alt for langt, gutten er voksen og tyve år. Høres egentlig ut som at du har sydd puter under armene hans, og at han løper hjem til mamma og får trøst og støtte. Sett hardt mot hardt, så får han bare bli dødelig fornærmet og sur. Anonymkode: c827c...05f TS her. Hvordan skal jeg sette hardt mot hardt? Anonymkode: 98be8...b15
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #86 Skrevet 5. desember 2022 Var en lignende tråd om en ungdom som sliter etter pandemiisolasjonen, for ikke så lenge siden: Anonymkode: ddce2...053
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå