AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #21 Del Skrevet 3. desember 2022 At du tør tenke tanken er skremmende i seg selv. En tragisk historie jeg hørte for nærmere 30 år siden var at en mor lot barnet sitte alene i badekaret, men mor var sammen med sin nyfødte i stua. Etterhvert gikk mor for å sjekke og barnet hadde druknet. Hun får fullstendig panikk og mister den nyfødte i gulvet, selv svimer hun av. Mannen hennes hørte enn forferdelig dunk da moren faller. Han kommer til ett grusomt syn av en druknet unge og en nyfødt baby som døde av hodeskader da den datt i flisegulvet. Både mor og far endte opp som evig psykiatriske pasienter. Jeg ryddet og ordnet på badet mens mine var små. Da slo jeg to fluer i en smekk. Aldri i livet at barn skal være alene i badekar. Jeg trur de var nærmere 10 år før jeg kunne ordne litt annet mens barna satt i badedrakt, men hele tiden var jeg kjappe turer innom eller ropte og spurte om at gikk greit. Aldri la barn være alene i badekar, plastlignende kan like gjerne være tegn til drukning. Anonymkode: c8972...db7 2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KristinF Skrevet 3. desember 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Beskytt hjemmet ditt for å unngå ulykker "Det er viktig å ha to viktige punkter i tankene for å unngå ulykker knyttet til drukning: Først av alt, la aldri barnet ditt være alene i badekaret. Når barnet ditt er over 4 år, kan det hende du kan gå fra. For det andre, sørg for at det ikke er for mye vann i karet når du gjør det." Anonymkode: 340d9...cf1 ✨and i still fucking do it✨ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #23 Del Skrevet 3. desember 2022 KristinF skrev (1 minutt siden): ✨and i still fucking do it✨ Ja man kan jo lure hva du tenker med.. Anonymkode: 340d9...cf1 13 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #24 Del Skrevet 3. desember 2022 10 sekunder om jeg må hente noe i naborommet og da må de synge i kor mens jeg er ute av rommet 😅 tvillinger 3 år i liten balje med 10cm vann. Anonymkode: aea52...6fe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2022 #25 Del Skrevet 3. desember 2022 KristinF skrev (16 minutter siden): ✨and i still fucking do it✨ Ganske sjarmerende du... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #26 Del Skrevet 3. desember 2022 5 hours ago, KristinF said: Hvor lenge kan man la barnet (3 år) være alene i badekaret på badet? Vi hører jo at hun holder på å leke😊 20 sekunder og barnet får beskjed om å synge mens jeg er ute.. Anonymkode: bc57d...523 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 3. desember 2022 #27 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): 30sec. 5-6år kan de klare seg noen minutter alene. Anonymkode: 12aed...108 En 1.klassing kan da være alene mer enn noen minutter i et badekar. De fleste skolebarn kan svømme, eller er i ferd med å lære seg. Min 1.klassing bader i badekaret alene. Jeg rydder og styrer i samme etasje med døra åpen. Hun synger, leker og holder på. Hun tok svømmeknappen i sommer. Det anser jeg som helt trygt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #28 Del Skrevet 3. desember 2022 Hottentått skrev (6 minutter siden): En 1.klassing kan da være alene mer enn noen minutter i et badekar. De fleste skolebarn kan svømme, eller er i ferd med å lære seg. Min 1.klassing bader i badekaret alene. Jeg rydder og styrer i samme etasje med døra åpen. Hun synger, leker og holder på. Hun tok svømmeknappen i sommer. Det anser jeg som helt trygt. Du mener man kan svømme i et badekar?🤣 Anonymkode: b5194...a4f 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 3. desember 2022 #29 Del Skrevet 3. desember 2022 Hottentått skrev (6 minutter siden): En 1.klassing kan da være alene mer enn noen minutter i et badekar. De fleste skolebarn kan svømme, eller er i ferd med å lære seg. Min 1.klassing bader i badekaret alene. Jeg rydder og styrer i samme etasje med døra åpen. Hun synger, leker og holder på. Hun tok svømmeknappen i sommer. Det anser jeg som helt trygt. Det hjelper ikke at barnet kan svømme hvis hun sklir, faller, slår hodet i badekarkanten og besvimer. 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 3. desember 2022 #30 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du mener man kan svømme i et badekar?🤣 Anonymkode: b5194...a4f Skrev jeg det? Jeg mener at skolebarn er store nok til å klare å ikke drukne i et badekar. Kverulerer du ofte sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 3. desember 2022 #31 Del Skrevet 3. desember 2022 Hulderen skrev (Akkurat nå): Det hjelper ikke at barnet kan svømme hvis hun sklir, faller, slår hodet i badekarkanten og besvimer. Nei, man er selvfølgelig avhengig av at barnet kan oppføre seg som man skal i et badekar. Dersom de sitter og leker oppi karet klarer de jo ikke å skli og besvime +++ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 3. desember 2022 #32 Del Skrevet 3. desember 2022 Har enkelte det så jævlig travelt, at de ikke kan sitte å passe på når så små unger sitter i badekaret?? Da må man faktisk droppe å bade ungene. Så utrolig ansvarsløst å la en 3-åring bade alene. 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 3. desember 2022 #33 Del Skrevet 3. desember 2022 Hottentått skrev (5 minutter siden): Skrev jeg det? Jeg mener at skolebarn er store nok til å klare å ikke drukne i et badekar. Kverulerer du ofte sånn? Problemet med badekar er gjerne at man ikke er i den samme situasjonen som hvis man skal svømme. Ulykken er jo ikke at barnet drukner, ulykken er at barnet sklir og slår seg i svime eller helt bevisstløs - konsekvensen av dette kan bli drukning. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hottentått Skrevet 3. desember 2022 #34 Del Skrevet 3. desember 2022 Teatrica skrev (19 minutter siden): Problemet med badekar er gjerne at man ikke er i den samme situasjonen som hvis man skal svømme. Ulykken er jo ikke at barnet drukner, ulykken er at barnet sklir og slår seg i svime eller helt bevisstløs - konsekvensen av dette kan bli drukning. Selvfølgelig. Men som jeg skrev over, man er selvfølgelig avhengig av at barnet kan følge reglene som gjelder. At man sitter i badekaret. Dersom barnet flyr opp og ned blir det selvfølgelig annerledes. Her i huset har vi klare og tydelige regler for hvordan man oppfører seg i ulike situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #35 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du mener man kan svømme i et badekar?🤣 Anonymkode: b5194...a4f Hvis man er så vanntilvendt at man kan svømme, så drukner man ikke i et badekar. Anonymkode: 3b765...2cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #36 Del Skrevet 3. desember 2022 KristinF skrev (6 timer siden): Hvor lenge kan man la barnet (3 år) være alene i badekaret på badet? Vi hører jo at hun holder på å leke😊 Aldri🤨🤨 Anonymkode: 6e712...93a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 3. desember 2022 #37 Del Skrevet 3. desember 2022 KristinF skrev (1 time siden): ✨and i still fucking do it✨ Men er det en grunn til at du må det? Hva om noe faktisk skjer? Vil du si det samme da? Blir du sint fordi samtlige i tråden fraråder det sterkt av helt rasjonelle grunner? Barn og voksne kan drukne og tørrdrukne med lav vannstand. Og de som drukner er de man legger minst merke til lydmessig og synsmessig. Poenget er at det er høyrisiko. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #38 Del Skrevet 3. desember 2022 Teatrica skrev (28 minutter siden): Problemet med badekar er gjerne at man ikke er i den samme situasjonen som hvis man skal svømme. Ulykken er jo ikke at barnet drukner, ulykken er at barnet sklir og slår seg i svime eller helt bevisstløs - konsekvensen av dette kan bli drukning. Dette kan skje like gjerne med voksne, som med svømmedyktige skolebarn. Min mann står ikke å ser på meg bade i tilfelle jeg reiser meg opp og sklir og treffer krana på veien ned. Får være måte på. Anonymkode: 3b765...2cc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 3. desember 2022 #39 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis man er så vanntilvendt at man kan svømme, så drukner man ikke i et badekar. Anonymkode: 3b765...2cc Det kan man jo. Det holder å skli ned og få vann inn i lungene, for eksempel dunke hodet eller bare plutselig få et illebefinnende. Så kan man tørrdrukne/sekundærdrukne i tillegg. Da vil man dø senere enn når man er i badekaret, og det vil kunne fremstå som barnet har lykkes i å hoste vannet ut. Er man ikke tilstede ser man ikke hendelsesforløpet, og vet ikke hva som skjedde hvor lenge. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. desember 2022 #40 Del Skrevet 3. desember 2022 Vi har ikke badekar..men vår 4 åring bader i en slik...hun passer akkurat..så her sitter hun nesten fast he he..har vann til over rumpa og hun sitter der alene mens jeg bretter klær i nabo rommet...jeg kan se henne derfra:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå