Gå til innhold

Jeg fikk ikke lov til å spise mer enn en potet av hele middagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten ting som hendte med exen, ganske ofte når vi spiste middag. Var det psykisk vold som skjedde meg? Hva mener dere? Dette ble påpekt fra en venninne

Anonymkode: 0d87d...3a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, ja, med mindre dere hadde ekstremt lite penger og han selv spiste det samme. Hva skjedde om du spiste mer? 

Anonymkode: 4f69b...f7c

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En liten ting som hendte med exen, ganske ofte når vi spiste middag. Var det psykisk vold som skjedde meg? Hva mener dere? Dette ble påpekt fra en venninne

Hva var bergunnelsen for dette, da?

Anonymkode: 3a7e2...4e5

Skrevet

Psykisk vold og kontrollerende adferd. Godt du kom deg unna før han ble verre!

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, ja, med mindre dere hadde ekstremt lite penger og han selv spiste det samme. Hva skjedde om du spiste mer? 

Anonymkode: 4f69b...f7c

Vi hadde sånn passe økonomi, det var nok av mat. Jeg spiste aldri mer enn det, gikk i fra bordet sulten mange ganger. Han spiste en hel middagstallerken. Jeg brukte å spise litt om natta når han sov. Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Vi hadde sånn passe økonomi, det var nok av mat. Jeg spiste aldri mer enn det, gikk i fra bordet sulten mange ganger. Han spiste en hel middagstallerken. Jeg brukte å spise litt om natta når han sov. Ts

Hvorfor? 

• Liker 1
Skrevet

Hva var bergunnelsen for dette, da?

Hun scrollet ned på instagram, og han hadde postet et bilde fra fredagens pizza. Ts

Skrevet

Og du fant deg i dette fordi?

Anonymkode: 08214...be7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
MyMichelle skrev (6 minutter siden):

Psykisk vold og kontrollerende adferd. Godt du kom deg unna før han ble verre!

Rart jeg ikke kunne se dette selv når jeg var i forholdet. Tusen takk, er så glad for at jeg ikke er med han mer. Ts

• Hjerte 2
Skrevet

Hun scrollet ned på instagram, og han hadde postet et bilde fra fredagens pizza. Ts

Hva mener du? 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor? 

Han likte ikke når andre menn snakket til meg, uansett hvem det var (utenom familie). Bare et uskyldig hei osv. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han likte ikke når andre menn snakket til meg, uansett hvem det var (utenom familie). Bare et uskyldig hei osv. Ts

Hva har det med en potet å gjøre? 😅

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Kontrollerende ja. Brøt deg ned. Ofte man ikke ser det klart før man er ute 

Anonymkode: 6944e...418

Skrevet

Er det du som ikke får lov til å spise også? I hele natt?

Anonymkode: a54a9...b0d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kontrollerende ja. Brøt deg ned. Ofte man ikke ser det klart før man er ute 

Anonymkode: 6944e...418

Ja, synes bare synd på hun neste han blir sammen med. Ts

Skrevet

Er det du som ikke får lov til å spise også? I hele natt?

Anonymkode: a54a9...b0d

Jeg har ikke vært på kg i natt. Jeg pyntet til jul i hele går, og i natt sov jeg. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, synes bare synd på hun neste han blir sammen med. Ts

Synes heller synd på deg selv som levde med dette. 

Skrevet

Husker jeg pleide å spise mest på veien til og fra butikken da jeg var med en slik fyr. Ellers måtte jeg handle noe eget å spise mens han var borte, for han sjekket kjøleskapet når han kom hjem. Han fulgte tett med da jeg spiste i selskap og slikt også.

Grunnen var at damer til kompiser hadde økt vekt etter de kom i forhold. Han var livredd for å få ei tykk dame  

For meg så skapte det et evig dårlig selvbilde. Jeg var 16 da vi ble sammen og vi holdt sammen i 5 år. Jeg er 30 og har fremdeles et dårlig forhold til mat og kropp

Anonymkode: 2d51f...416

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt. Sa han direkte at du kun fikk spise en potet? Hadde dere poteter til alle måltider? Hva skjedde/hva sa han om du spiste mer?

Anonymkode: 637bb...bcd

Skrevet

Dette høres ut som et utrolig sykt forhold. Jeg håper du kan komme deg videre, og ta vare på deg selv så du får traumene på avstand. Jeg har selv vokst opp i en familie med mye faenskap. Gikk rett i armene på to forskjellige typer som dessverre også hadde ganske dårlige egenskaper. De var aldri så kontrollerende som dette, så jeg kan ikke forestille meg hvor vondt du må ha hatt det, TS. Jeg håper du kan lage deg sunn og god mat, og ta vare på seg selv. Jeg vet av erfaring at det ofte tar lang tid før traumene går ut av kroppen. Man får backlash, og kan bli veldig nedbrutt, selv etter at relasjonene er over. Jeg har selv funnet god hjelp i å analysere hva jeg egentlig savnet da jeg levde i psykisk nedbrytende relasjoner til mine foreldre og partnere. Deretter har jeg gjort alt jeg kan for å gi meg selv den omsorgen som jeg manglet da jeg var under innflytelse av de skadelige relasjonene. Fokuset mitt har vært på å få traumene ut av kroppen gjennom trening, yoga og sunn ernæring. Det har tatt tid, men jeg er i dag en ganske god utgave av meg selv.  De som forsøkte å knekke meg da jeg var barn, synes selvsagt at jeg er en egoist. Det gir jeg et fornøyd faen i :)

Anonymkode: b34d9...c90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...