SoroMoro Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Har en liten kattunge som forløpig bor alene med meg, kommer to til over nyttår. Jeg har de siste ukene bitt meg fast i at hun ligger ved døra (på skohylla) ganske fast når jeg kommer hjem etter jobb. Generelt ellers er det mye vokalisering dersom jeg flytter meg til et annet rom, gir tegn til at jeg skal flytte meg, og hun vokaliserer mye dersom hun vil i et annet rom. Har hatt kattunge før, aldri vært så mye vokalisering og fysisk nærkontakt. Hun har foreløpig ikke gjort fra seg andre steder en kattedoen, spiser når hun vil osv... så hun sjekker ikke helt av alle boksene fra seperasjonsangst, men alikevel oppleves det kanskje som hun har en eller annen form av det. Har dere tips eller råd?
Minya Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Alle katter er forskjellige, like forskjellige som vi mennesker er. Noen liker veldig mye kontakt, andre er ikke så nøye på det. Hun gir veldig tegn til at hun liker å være i nærheten av deg, at hun føler seg trygg på deg, men jeg tipper at det du oppfatter som separasjonsangst, er hennes blomstrende personlighet, og at hun generelt trives hos deg. Hvis du lurer på om hun sitter på skohylla så og si hele tiden, kan du sette opp et kamera og gå ut og være borte en halvtime-times tid før du kommer hjem igjen. Sitter hun ved døra fra du drar til du kommer hjem, er det et problem. Men jeg setter mye heller penger på at hun kjenner igjen lyden av deg når du kommer hjem og løper deg i møte når du kommer hjem. Hvis det viser seg at hun sitter ved døra hele dagen, vil det sannsynligvis komme seg litt når du får to til over nyttår, såfremt de går sammen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Jeg oppdaget at ene min hadde det fordi jeg satt opp mobilen til å filme mens jeg gikk ut… Trodde ikke det skulle skje noe spesielt men han mjauet sårt mot ytterdøren i nesten 10 minutter… Dessverre så er det mye vanligere enn man tror at katter har separasjonsangst. Anonymkode: 88a54...453
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Jeg hadde en katt en gang som alltid lå i gangen når jeg kom hjem fra jobb. Jeg kom som regel hjem til samme tidspunkt hver dag. Dersom jeg kom hjem tidligere enn normalt så lå han å sov andre steder i leiligheten og kom søvnig fram for å hilse på. Så med han så var det nok mer vanen. Han visste når jeg kom hjem. Så det var ikke separasjonsangst der. Men senere, etter et samlivsbrudd, der jeg flyttet ut og katten ble igjen med eksen inntil jeg hadde funnet meg leilighet jeg kunne ha med katten, så fortalte eksen min at katten var urolig og lå veldig å fulgte med på døren. Som om han savnet meg og ventet på at jeg skulle komme inn gatedøren. Anonymkode: cb99d...276 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå