Gå til innhold

Hvor bor de ulike innvandrergruppene i Oslo? Er noen strøk for bestemte grupper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en seriøs tråd. Ønsker ingen diskusjon om innvandring og hvilke områder som er farlige osv. Det kan diskuteres i andre tråder.

Det er jo ulike innvandrergrupper i Oslo. En stor gruppe er jo svenskene, selv om de ikke er så mange som for 10-år siden. Regner ikke med at de bor i bestemte områder( men flere innenfor Ring 3 sikkert). 

Polakker kan også være hvor som helst? 
Somaliere er det mange av på Grønland?

Anonymkode: 8e713...a94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, ja det er fordelinger, letteste er nok å undersøke selv, det er ganske komplisert og vanskelig å gi svar med ett ord

https://statistikkbanken.oslo.kommune.no/webview/

Du kan trykke på bydelene for mer spesifikk inndeling innad i bydelen

aYpasTs.png

Anonymkode: ce357...1f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 15.27):

Polakker kan også være hvor som helst? 
Somaliere er det mange av på Grønland?

Anonymkode: 8e713...a94

Mange innvandrere fra feks Somalia henger på Grønland. Det betyr ikke nødvendigvis at de bor akkurat der, men det er et samlingssted.

Polakker feks er det en god del av i Bærum/Asker. De er gjennomgående ganske skeptiske til å bo sammen med innvandrere fra land som Somalia/Pakistan og muslimer generelt.

Anonymkode: 86b02...40a

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor I Søndre Nordstrand. Her er det veldig mange øst-europeere, afrikanere og pakistanere. Ikke så mange arabere. Jeg snakker om borettslaget mitt. Og endel nordmenn, selvsagt. Pakistanere holder seg for selv, alle andre henger sammen. De hyggeligste naboene er fra India og Tanzania.

Anonymkode: 3d0db...dd5

• Liker 1
Skrevet

Hold deg borte fra østkanten, så er du ganske safe ☺️

Anonymkode: c1746...98e

• Liker 1
Skrevet

Bodde på Grorud før og der syntes jeg det var det veldig god blanding mellom folk fra helt ulike verdensdeler+nordmenn selvfølgelig. Nå bor jeg i typisk barnefamilie-boligfelt utenfor Oslo og det er ganske fin blanding her og. 👍

Jeg har ikke inntrykk av at det er noe "bedre" på vestkanten enn østkanten, eller at akkurat nasjonalitet har noe å si. Det som er dumt er hvis det blir for ensformig og "ghetto".  

Anonymkode: ec82a...e0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...