Gå til innhold

Burde leger kunne holde igjen på medisiner til personer som ikke gidder å bedre situasjonen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner f eks flere menn som er svært overvektige som følge av dårlig kosthold og ingen mosjon som knasker medisiner for hjertet, blodtrykk og podagra og har diabetes de også medisineres for. Han ene tar f eks 12 tabletter hver dag for disse livsstilssykdommene. Og gir faen o kostholdet. Burde ikke da legene nekte medisiner?

Anonymkode: 3c587...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 32144...edc

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, legen sin jobb er å behandle symptomer, ikke å sitte barnevakt.

Det du egentlig spør om er om late mennesker bare fortjener å dø fordi de nektes helsehjelp? Og skal legen bare dømme folk til en mulig død fordi de ikke er fornøyd med egeninnsatsen? Hvor skal den vurderingsstreken gå tenker du?

Merkelig spørsmål. 

Anonymkode: cc888...82d

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor gidder du å bry deg? Sånt ser jeg hver dag hos fysioterapeuten. Folk som har helseplager for de har gitt faen i helsa. Er det samme nå. Skoleungdom skal liksom få matpakke på skolen, men burde de ikke lære seg å lage istedet for å kjøpe på macern. 

Skrevet

Så får de slag og hjerteinfarkt istedenfor og koster samfunnet enda mer,så nei er svaret.

Anonymkode: 0820a...ab4

Skrevet

Helt klart. Mennesker som har kjørt for fort eller kjørt i fylla burde nektes helsehjelp. Rusmisbrukere, alkoholikere og kvinner som gjentatte ganger blir gravide bør ikke få helsehjelp. Røykere, folk som går ut med for lite klær på, syden- og solariumsmennesker som får kreft bør ikke få helsehjelp. 
Hvorfor stoppe med overvektige? Lista er lang over mennesker som selvforskylt trenger helsehjelp. Drit i å gi dem det så lærer de til neste gang 

Anonymkode: 8e1a1...2be

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

GI DEG!

Anonymkode: 3abe8...bc8

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt klart. Mennesker som har kjørt for fort eller kjørt i fylla burde nektes helsehjelp. Rusmisbrukere, alkoholikere og kvinner som gjentatte ganger blir gravide bør ikke få helsehjelp. Røykere, folk som går ut med for lite klær på, syden- og solariumsmennesker som får kreft bør ikke få helsehjelp. 
Hvorfor stoppe med overvektige? Lista er lang over mennesker som selvforskylt trenger helsehjelp. Drit i å gi dem det så lærer de til neste gang 

folk med anorexia, de som trener på seg et hjerteinfarkt, alle som går i fjellet eller på tur, De som skader seg eller sloss i fylla, de som knekker armen på ski eller på vannsport, de som spiser noe de er allergisk mot ved et uhell. Alt innefor ekstremsport selvsagt. De som har kulemage og får hjerteinfarkt, de som stresser og får magesår … Hvilke sykdommer skal vi behandle egentlig?

Endret av Helene1982
  • Liker 3
Skrevet
Helene1982 skrev (Akkurat nå):

folk men anorexia, de som trener på seg et hjerteinfarkt, alle som går i fjellet eller på tur, De som skader seg eller sloss i fylla, de som knekker armen på ski eller på vannsport, de som spiser noe de er allergisk mot ved et uhell. Alt innefor ekstremsport selvsagt. De som har kulemage og får hjerteinfarkt, de som stresser og får magesår … Hvilke sykdommer skal vi behandle egentlig?

Vi trenger egentlig ikke leger og helsepersonell. Bortsett til de med medfødte sykdommer. Det er helt fantastisk! 

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det handler om at de er late, eller gir fa'n i helsen deres.

Jeg tror at i mange tilfeller handler det om at noe (god og unødvendig) mat er en stor trøst og gir i hvert fall en deilig følelse der og da.

Jeg er slank til tynn, men kan godt kjenne på den oppgitte følelsen av å ikke ha glede eller lyst til noe. At det da eneste er mat som gir meg tilfredstillelse.

Heldigvis har ikke jeg det alltid sånn. Og passer vekten fordi jeg har den evnen eller kanskje en glede.

Men jeg forstår.

Skal ikke disse mennesker hjelpes, mener du?

Endret av exictence
  • Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

😳 Er det rart at det er krig i verden? 

Anonymkode: 17fd9...6af

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

😳 Er det rart at det er krig i verden? 

Usikker på om soldater bør få helsehjelp. Hva tenker du? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Usikker på om soldater bør få helsehjelp. Hva tenker du? 

Skeptisk til det ja. De valgte jo selv å gå i krigen. De kunne jo bare sagt nei, lizzm

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg kjenner f eks flere menn som er svært overvektige som følge av dårlig kosthold og ingen mosjon som knasker medisiner for hjertet, blodtrykk og podagra og har diabetes de også medisineres for. Han ene tar f eks 12 tabletter hver dag for disse livsstilssykdommene. Og gir faen o kostholdet. Burde ikke da legene nekte medisiner?

Anonymkode: 3c587...75c

Nei. Dør vedkommende så blir det oppvask og lynsjestemning. Da mister legen lisensen. Enkelte velger å gå til grunne fremfor å ta grep. Feks røykere som knapt får puste som harker og hoster til de nesten går i bakken før de omtrent krabber til butikken etter mer røyk. 

Anonymkode: aa0d7...921

Skrevet

Skeptisk til det ja. De valgte jo selv å gå i krigen. De kunne jo bare sagt nei, lizzm

Er enig i det. Godt tenkt 

Skrevet

Er enig i det. Godt tenkt 

Takk. Hva tenker du om depresjon? De kan jo f. Eks bare slutte å klage over at de har det så fælt. Snakke med ei god venninne om det f. Eks? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei. Dør vedkommende så blir det oppvask og lynsjestemning. Da mister legen lisensen. Enkelte velger å gå til grunne fremfor å ta grep. Feks røykere som knapt får puste som harker og hoster til de nesten går i bakken før de omtrent krabber til butikken etter mer røyk. 

Anonymkode: aa0d7...921

Har jeg fortalt om den gangen jeg måtte sy  flere sting på håndleddet, da en tallerken knuste da jeg tok oppvasken. Selvsagt selvforskyldt. Jeg burde heklet sammen såret som andre kvinner gjør.

Endret av Helene1982
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk. Hva tenker du om depresjon? De kan jo f. Eks bare slutte å klage over at de har det så fælt. Snakke med ei god venninne om det f. Eks? 

Har du ikke hørt om "ta seg sammen"? Funker for de fleste diagnoser

• Hjerte 1
Skrevet

Nei, det er ikke det som er legers jobb. De kan gi råd og henvise til riktige instanser, men hvis pasienten ikke vil gjøre noe kan ikke leger nekte dem livsviktig medisin.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja de lærer vel mye til neste gang om de er død 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...