AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Finner ikke igjen artikkelen, men leste om en mann som i dag har blitt behandlet svært dårlig av nav. Dagpengene ble stanset, fordi han hadde fått etterbetalt en bostøtte fra mnd før. Mannen har 5000 på konto og regninger og husleie han ikke har råd til å betale. I tillegg alene med datteren på 4 år.. hjertet mitt blør 💔 mens politikerne bader i penger og utnytter pendlerboliger som det synger etter, og får i pose og sekk.. blir de straffet? Nei… et unnskyld holder i massevis. Men den vanlige mann i gata - en pappa til ei lita jente skal få ei jævlig jul, pga ei bostøtte han hadde krav på, men som ødela jula da den ble etterbetalt. Nå må faen meg staten få opp øynene for vanlige folk! Mange barn sliter med psykisk helse, og mange kunne hatt det bra om foreldrene hadde en trygghet rundt egen økonomi. klart foreldre får en påvirket psykisk helse av å bekymre seg økonomisk hele tiden. Jeg har jobb og er midt på treet økonomisk, men en vet aldri når sykdom eller andre ting påvirker økonomien. Anonymkode: 0df21...255 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Jeg leste også artikkelen, og ble lei meg. At noen kan behandles slik i et rikt land som Norge er helt jævlig. Jeg vet om flere som har snyltet på Navs goder, og da mener jeg snylte grovt. Har gitt beskjed om hver eneste, og dette ble ikke tatt hånd om. Og nå blir jeg så provosert at de ikke lar folk med oppriktige problemer leve et verdig liv. Slik jeg forstod det ut fra artikkelen, hadde en datter. Våre folkevalgte gjør Norge til et vanskelig å leve i. Matpriser er høye, strømpriser og alt er dyrt. Hva er det egentlig de ikke skjønner med at folk seriøst trenger hjelp? Anonymkode: be8c7...498 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: mens politikerne bader i penger Anonymkode: 0df21...255 Riktignok har stortingspolitikerne en god lønn, men bader i penger gjør de jo ikke akkurat. Anonymkode: 78767...ad0 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Riktignok har stortingspolitikerne en god lønn, men bader i penger gjør de jo ikke akkurat. Anonymkode: 78767...ad0 De har så mye goder som en vanlig arbeidstaker bare kan drømme om. Pluss god lønn.. Anonymkode: 0df21...255 8 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har så mye goder som en vanlig arbeidstaker bare kan drømme om. Pluss god lønn.. Anonymkode: 0df21...255 Regjeringsmedlemmenes godtgjørelse fra 1. mai 2022 er kr 1 518 999. https://www.stortinget.no/no/Stortinget-og-demokratiet/Representantene/Okonomiske-rettigheter/#godtgjorelser Har de fortjent dette? NEI! Anonymkode: 14178...788 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har så mye goder som en vanlig arbeidstaker bare kan drømme om. Pluss god lønn.. Anonymkode: 0df21...255 Husk at alle i Norge kan bli politisk engasjert og også ende på Stortinget. Å drive å rakke ned på politikere synes jeg bare blir dumt. Meld deg inn i partiet som ligg nærmest det du tenker er bra for Norge, still opp i lokalpolitikken, engasjer deg. Husk politikere på Stortinget har alle startet med frivillig ulønnet arbeid for å påvirke Norge til å bli bedre, bare noen få bruker så mye av sin tid og engasjement at man får noe som heter lønn, ender man Stortinget og må flytte til Oslo for en periode vekk fra familie, venner, fast jobb for å prøve endre Norge så bør man heies frem. At det har vært endel stygge tilfeller mht skatt er jeg ikke uenig i, men å påstå politikere bare tenker på seg selv faller på sin egen urimelighet - man engasjerer seg ikke i politikk om man ikke tenker på andre. Tror de aller fleste i både politikk og NAV gjør sitt ytterste for at man skal ha det godt i Norge, men det betyr ikke at det noen gang blir perfekt. Anonymkode: 4b6ed...618 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tror de aller fleste i både politikk og NAV gjør sitt ytterste for at man skal ha det godt i Norge, men det betyr ikke at det noen gang blir perfekt. Anonymkode: 4b6ed...618 De fleste av dagens politikere skjønner ikke hvordan det er å måtte snu på hver krone. Dagens politikere har aldri vært i arbeid og mottatt vanlig lønn. Også har vi Støre da. Vi vet jo at han er millionær og har studert i Frankrike blant fiffen der. Han var jo også Høyremann, men kom ikke til makta der å ble plutselig AP mann når Jens fikk han litt opp i partiet. Så for Jonas så spiller ikke politikken noen rolle, han er bare ute etter makt. Det forklarer hvorfor AP har blitt veldig likt Høyre i det siste. Arbeidere, lavtlønte slitere og syke/ uføre betyr ingenting for Jonas. Anonymkode: 948cf...d68 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Finner ikke igjen artikkelen, men leste om en mann som i dag har blitt behandlet svært dårlig av nav. Dagpengene ble stanset, fordi han hadde fått etterbetalt en bostøtte fra mnd før. Mannen har 5000 på konto og regninger og husleie han ikke har råd til å betale. I tillegg alene med datteren på 4 år.. hjertet mitt blør 💔 mens politikerne bader i penger og utnytter pendlerboliger som det synger etter, og får i pose og sekk.. blir de straffet? Nei… et unnskyld holder i massevis. Men den vanlige mann i gata - en pappa til ei lita jente skal få ei jævlig jul, pga ei bostøtte han hadde krav på, men som ødela jula da den ble etterbetalt. Nå må faen meg staten få opp øynene for vanlige folk! Mange barn sliter med psykisk helse, og mange kunne hatt det bra om foreldrene hadde en trygghet rundt egen økonomi. klart foreldre får en påvirket psykisk helse av å bekymre seg økonomisk hele tiden. Jeg har jobb og er midt på treet økonomisk, men en vet aldri når sykdom eller andre ting påvirker økonomien. Anonymkode: 0df21...255 Dette kan ikke stemme. Dagpenger stanses ikke om man får etterbetalt bostøtte. Dagpenger stanses - om man ikke leverer meldekort innen frist - har jobbet mer enn 50% i tre meldeperioder på rad - ikke har overholdt avtaler med NAV - bevisst har fylt ut meldekortene feilaktig Etterbetaling av bostøtte har ingenting med dagpenger å gjøre. Er det sosialhjelp du egentlig mener? Sosialhjelp kan stanses dersom man har annen inntekt som dekker opp for det man ellers ville hatt rett til som sosialstøtte. Anonymkode: 9b0b9...08a 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De fleste av dagens politikere skjønner ikke hvordan det er å måtte snu på hver krone. Dagens politikere har aldri vært i arbeid og mottatt vanlig lønn. Også har vi Støre da. Vi vet jo at han er millionær og har studert i Frankrike blant fiffen der. Han var jo også Høyremann, men kom ikke til makta der å ble plutselig AP mann når Jens fikk han litt opp i partiet. Så for Jonas så spiller ikke politikken noen rolle, han er bare ute etter makt. Det forklarer hvorfor AP har blitt veldig likt Høyre i det siste. Arbeidere, lavtlønte slitere og syke/ uføre betyr ingenting for Jonas. Anonymkode: 948cf...d68 Helt enig! Mange vet ikke hvor hardt det kan være. Nå har jeg god råd, og er litt over snittet. Men vi sparer mye og lever ganske nøktern selv om vi unner oss en del også. Pengene vi har spart har gått til nedbetaling av huslån, og vi er snart gjeldfri. Men vi har måttet kutte ut mye fordi vi har valgt å betale ned. Men det gir oss en større tilfredsstillelse enn å shoppe og bruke. Det skal lønne seg å jobbe, men mange klarer ikke jobbe grunnet sykdom og mange får ikke jobb. Så da er det ikke lett. Mange har barn, og barn blir lidende. Nav i mitt fylke mente det var helt ok å bo i campingvogn for en ungdom uten jobb.. selv har nav leder stort flott hus, hytte, båt og bil. Selv hadde huk aldri klart å bodd i en utslitt campingvogn.. og da skal man ikke tåle at andre må det heller Anonymkode: 0df21...255 3
Gjest Adobyen Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 Her kan dere lese om saken. https://www.dagsavisen.no/Bergen/2022/12/01/da-nav-sa-at-lars-hadde-fatt-etterbetalt-bostotte-stoppet-de-utbetalingene/
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 Adobyen skrev (4 minutter siden): Her kan dere lese om saken. https://www.dagsavisen.no/Bergen/2022/12/01/da-nav-sa-at-lars-hadde-fatt-etterbetalt-bostotte-stoppet-de-utbetalingene/ Takk for lenke. Som jeg antok, er han sosialhjelpsmottaker, ikke mottaker av dagpenger. Lars er relativt fersk sosialhjelpsmottaker står det i artikkelen. I september fikk han utbetalt sin siste rest med dagpenger og måtte søke sosialstønad fra måneden etter står det også. Altså er HI ikke korrekt. NAV stopper ikke dagpenger om man får andre penger. Sosialhjelp stanses eller avkortes dersom man får andre penger, siden sosialhjelp skal dekke opp for inntekt/penger man ikke har. Anonymkode: 9b0b9...08a 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 Ja. STEM RØDT ELLER SV VED NESTE VALG OG NESTE DER IGJEN SÅ DE NÅR TIL TOPPS Anonymkode: 2bcfe...86a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 La oss bla litt tilbake i tid og nå, i 2022 ser vi resultatet, iblandet krigstida vi nå er i… https://www.aftenposten.no/okonomi/i/65B0/flyktningene-paavirker-oekonomien-i-norge Og folket lider. Og verre skal det bli… Anonymkode: 14e95...ee2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Husk at alle i Norge kan bli politisk engasjert og også ende på Stortinget. Å drive å rakke ned på politikere synes jeg bare blir dumt. Meld deg inn i partiet som ligg nærmest det du tenker er bra for Norge, still opp i lokalpolitikken, engasjer deg. Husk politikere på Stortinget har alle startet med frivillig ulønnet arbeid for å påvirke Norge til å bli bedre, bare noen få bruker så mye av sin tid og engasjement at man får noe som heter lønn, ender man Stortinget og må flytte til Oslo for en periode vekk fra familie, venner, fast jobb for å prøve endre Norge så bør man heies frem. At det har vært endel stygge tilfeller mht skatt er jeg ikke uenig i, men å påstå politikere bare tenker på seg selv faller på sin egen urimelighet - man engasjerer seg ikke i politikk om man ikke tenker på andre. Tror de aller fleste i både politikk og NAV gjør sitt ytterste for at man skal ha det godt i Norge, men det betyr ikke at det noen gang blir perfekt. Anonymkode: 4b6ed...618 Selvfølgelig er det noen som engasjerer seg i politikken fordi de bare tenker på seg selv, eller andre i sin egen båt. Mange går inn i politikken for å gjøre Norge værre også, ikke bare bedre! Anonymkode: 035d7...905
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Han får sosialstønad, ikke dagpenger. Det er litt vesentlig. Problemet er at mange kommuner praktiserer at absolutt hva som helst du får inn på konto regnes som inntekt, og gir avkorting i utbetaling. Inkludert tiltak som var ment å hjelpe de med aller minst, som økt bostøtte/strømstøtte til sosialhjelpsmottakere. I tillegg hang han etter med ei leie, som bostøtten skulle dekke. Da blir det ei kjempekrise, når grunnstøtten faller bort. Han har også vedtak bare fra måned til måned, derfor må han søke på nytt når utbetaling ble stoppet. Anonymkode: b478a...43f 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 Sikkerhetsnettet fungerer fryktelig dårlig for de nederst på bordet Husk - vil du hjelpe noen på sosialhjelp før jul, gi kontanter! Ellers gir du bare pengene til NAV/kommunen. 😕 Anonymkode: b478a...43f 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Selvfølgelig er det noen som engasjerer seg i politikken fordi de bare tenker på seg selv, eller andre i sin egen båt. Mange går inn i politikken for å gjøre Norge værre også, ikke bare bedre! Anonymkode: 035d7...905 Nei og nei.. Hva som er verre i dine øyne er ikke nødvendigvis det i andre sine øyne - Det er dette som er demokrati. Anonymkode: 4b6ed...618 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja. STEM RØDT ELLER SV VED NESTE VALG OG NESTE DER IGJEN SÅ DE NÅR TIL TOPPS Anonymkode: 2bcfe...86a Så du tror SV og Rødt får plukker penger på trær som andre ikke parti ikke kan plukke? Man må faktisk ha folk i lønnet arbeid for å få skatteinntekter, og helst mest mulig i høyt lønnet arbeid som gir verdiskapning. Det medfører et samfunn som har personer som er mer velstående en andre. At det har blitt flere velstående er et gode for landet, det betyr at Norge skaper bedrifter som tjener penger og som genererer selskapskatt, arbeidsgiveravgift ++ som går tilbake til verderdsgodene vi har i samfunnet. Det er utopi å tro at man i fremtiden skal ha høyere inntekter en da vi hadde oljen. Husk at før oljen hadde vi en elite i Norge, mens de fleste andre var fattige bønder og fiskere. Hadde man ikke penger fikk man ingenting med staten. Velferdsamfunnet ble til av den industrielle revolusjon, at man fikk økt verdiskapning. Vi må faktisk godta at noen har mer en andre, det er da man faktisk kan løfte de som må ha hjelp, at vi fortsatt har en stat som har et overskudd å dele. Etter mitt syn er det bare Høyre som har løsningen for fremtidens Norge, om vi skal klare å beholde demokratiet og velferdsgodene frem i tid. Anonymkode: 4b6ed...618 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå