Gå til innhold

Kyllingfilet og tining

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok ut kyllingfiletene litt sent idag. Finnes det noen måte jeg kan tine det fortere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legg dem i en plastpose og putt dem i lunkent vann i vasken. Da tiner de ganske kjapt.

Skrevet

Nei det går fint, kvaliteten blir like bra. Hvis du har tenkt til å marinere dem kan du ha oppi marinaden før du legger dem i vannet.

Skrevet
legg dem i en plastpose og putt dem i lunkent vann i vasken. Da tiner de ganske kjapt.

Jeg gjør det alltid på den måten, og da holder kjøttet seg fint. Blir ingen problemer med det :)

Skrevet

Jeg pleier også å hurtigtine kyllingfiletene ved å legge de i en pose i lunka vann. Har aldri opplevd at kyllingen har blitt ødelagt.

Skrevet

Når jeg tiner på denne måten (f.eks pølser) så bruker jeg alltid helt kaldt vann. Det går da veldig fort. Funker lunket bedre?

Skrevet
Når jeg tiner på denne måten (f.eks pølser) så bruker jeg alltid helt kaldt vann. Det går da veldig fort. Funker lunket bedre?

Kaldt er visst det beste.

Skrevet

kaldt vann skal vistnok være det beste,

Da tiner det fra innsiden

mens med varmt vann tiner maten fra utsiden

Skrevet

Mat tines i kaldt vann ja, det er det beste (ta bort eventuell is som danner seg på utsiden, så går det fortere.) ikke bruk varmt vann, bruk kaldt, det er best for maten, definivt, enten det er pølser, biff eller kylling.

Skrevet
tar det på opptining i microen jeg.

Samme her. Fungerer bra det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...