Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bsu har nå endret skattefradraget fra 20 til 10 prosent.. for at de rike ikke skal få mer. 
Jeg ser den, men de færreste er jo ikke rike. De fleste er jo middels folk med vanlige lønninger. 
Vi er ikke fattig, men langt i fra rik. Jeg jobber i barnehage og min mann er tømrer. Helt vanlige inntekter. Føler det er lite ekstra til oss som er midt på treet. 
Vi har for mye til å få ekstra på barnetrygd eller ytelser, men har for lite til å ha råd til noe særlig mer enn å leve et helt vanlig liv. 

Anonymkode: 215e2...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan mener du at bsu er endret fra 20-10% fordi de rike skal ha mer? Tror du at de rike får utbetalt disse pengene?

Anonymkode: abab7...ac5

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan mener du at bsu er endret fra 20-10% fordi de rike skal ha mer? Tror du at de rike får utbetalt disse pengene?

Du skrev fordi de rike ikke skal få mer 🙂

Anonymkode: e14d2...ebf

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du skrev fordi de rike ikke skal få mer 🙂

Bytt du med hun 🙂

Skrevet

BSU er sikkert ikke noe av stor interesse for folk med god råd.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi har for mye til å få ekstra på barnetrygd eller ytelser, men har for lite til å ha råd til noe særlig mer enn å leve et helt vanlig liv. 

Du skriver dere har helt vanlig inntekt. Hvordan forventer du å leve noe annet enn et helt vanlig liv? Sydenturer, dyr bil og permanent oppussing er for folk som har mer enn vanlig inntekt.

Anonymkode: 09eeb...8ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

BSU er sikkert ikke noe av stor interesse for folk med god råd.

Du skriver dere har helt vanlig inntekt. Hvordan forventer du å leve noe annet enn et helt vanlig liv? Sydenturer, dyr bil og permanent oppussing er for folk som har mer enn vanlig inntekt.

Anonymkode: 09eeb...8ff

Vi har både nye og dyre biler uten lån på. Poenget er at ungdommer ikke le her får mulighet til et bra skattefradrag når de skal prøve å spare til EK.. noe jeg synes staten frarøver de. Samtidig som dyre boliger og høye priser. Ikke lett å være ung i dag 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi har både nye og dyre biler uten lån på. Poenget er at ungdommer ikke le her får mulighet til et bra skattefradrag når de skal prøve å spare til EK.. noe jeg synes staten frarøver de. Samtidig som dyre boliger og høye priser. Ikke lett å være ung i dag 

Det blir ikke veldig mange tusen i skattefradrag mer år med BSU uansett. Og de som klarer å fylle BSUen sin hvert år, er de som trenger skattefradrag minst. Det finnes mange andre måter å spare på. Skal man spare langsiktig (det er lenge til du skal kjøpe) er det sannsynligvis  mer lønnsomt å sette pengene i fond uansett. 

Anonymkode: 5d967...5e4

Skrevet

Og nei, staten «frarøver» ikke ungdommer skattefradrag. Skattefradrag er ikke noe man har rett på, det er staten som bestemmer hva skattefradragene skal være på.

Skrevet

Elendig politikk av regjeringen. Men av en elendig regjering er elendig politikk å forvente. 

• Liker 1
Skrevet

Med dagens rente nivå på bsu så har det lite å si om de skrur ned skattefradraget annet at banken betaler deg penger og ikke staten. For du har fort tjent inn de fradrags kronene i når man ser på renten. Selv sitter jeg igjen med rundt det dobbelte av fjoråret i renter og har hatt minimalt med innskudd på kontoen. 

Det går nok relativt i null for de fleste, og sannsynligvis vil fradaget øke igjen hvis og når rentene synker.

Anonymkode: 18a6b...3fb

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og nei, staten «frarøver» ikke ungdommer skattefradrag. Skattefradrag er ikke noe man har rett på, det er staten som bestemmer hva skattefradragene skal være på.

Rett på? De fjerner en gode de har hatt. 
Hva om de fjerner barnetrygden? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Rett på? De fjerner en gode de har hatt. 
Hva om de fjerner barnetrygden? 

At de går tilbake på en gode og fordel fordi budsjettet tilsier at endringer må til er ikke det samme som å frarøve noe som helst. Du er også sinnsykt priviligert som får barnetrygd, det er fortsatt ingen selvfølge. 

Skrevet

Jeg synes det er fint at de reduserer fra 20 til 10 %. Det er trossalt de som har råd til å kjøpe som sparer i BSU, akkurat som de som eier bolig idag ikke får skattefradrag. Hensikten bør heller være å hjelpe de som ikke har råd til bolig.

Bra jobbet av regjeringen.

Anonymkode: 4c389...73b

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er ung og går på AAP, mest sannsynligvis blir jeg uføretrygdet med tiden. Ville det ikke vært for BSU, så ville sjansene for å komme seg innpå boligmarkedet vært lik null for meg. Jeg fyller den opp hvert år. Selvfølgelig så hjelper skattefradraget for min del, som ikke har så mye å rutte med fra før. Hadde ikke turt å satt inn disse pengene i fond, men jeg sparer litt til pensjon i fond.

Anonymkode: 5ba4a...4a4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...