AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Når jeg er nedstemt, sliten, vi har krangla, etc., så blir jeg ikke sint og sur. Er ikke frekk eller bitende, ikke høylydt, bare flat og tilbaketrukken. Litt kald og likegyldig. Fikk beskjed om å være blidere. Jeg spurte da om det hadde vært bedre om jeg var sint og sur og da sa han at det hadde det nesten. Men jeg er ikke typen til å kjefte og smelle (slik han vanligvis gjør når han er i ulage). Ikke alltid jeg har ork til å være påklistret smørblid når jeg har det helt annerledes på innsiden. Hva mener dere er verst? Burde jeg skjerpe meg? Anonymkode: a7e87...bd1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Dere burde jo begge skjerpe dere. Går ikke an å velge å holde på og krangle i et velfungerende forhold. Man krangler ikke med folk man har normalt ok respekt for. Man diskuterer - man krangler aldri. Ja, det er normalt å velge å distansere seg emosjonelt fra en person og en situasjon som er skadelig for ens psykiske (eller fysiske) helse. Men det eneste rasjonelle er å enten endre situasjonen slik at den slutter være skadelig (altså slutte å krangle) eller å forlate den. Altså å forlate forholdet. Før i tiden ble folk i slike forhold. Fordi de ikke hadde stort til valg. Nå har vi valg. Og bør forlate dem. Anonymkode: 839fa...bfd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere burde jo begge skjerpe dere. Går ikke an å velge å holde på og krangle i et velfungerende forhold. Man krangler ikke med folk man har normalt ok respekt for. Man diskuterer - man krangler aldri. Ja, det er normalt å velge å distansere seg emosjonelt fra en person og en situasjon som er skadelig for ens psykiske (eller fysiske) helse. Men det eneste rasjonelle er å enten endre situasjonen slik at den slutter være skadelig (altså slutte å krangle) eller å forlate den. Altså å forlate forholdet. Før i tiden ble folk i slike forhold. Fordi de ikke hadde stort til valg. Nå har vi valg. Og bør forlate dem. Anonymkode: 839fa...bfd Heh. Jeg skrev "kranglet", burde skrevet "fikk kjeft" for det er egentlig det jeg blir lei meg og distansert av, men det høres barnslig ut. Er vel det da. Anonymkode: a7e87...bd1 1
Blåjojo Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Heh. Jeg skrev "kranglet", burde skrevet "fikk kjeft" for det er egentlig det jeg blir lei meg og distansert av, men det høres barnslig ut. Er vel det da. Anonymkode: a7e87...bd1 Da må du si det til han. At det er årsaken til at du distanserer deg. Voksne folk skal ikke trenge å "få kjeft", man skal kunne snakke rolig om ting. Men skjønner godt at du trekker deg unna. Det ville jeg også gjort i en sånn situasjon. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Du er som du er, han kan ikke diktere hvordan du skal bli sint så lenge det ikke er noen form for vold inne i bildet. Anonymkode: 318eb...0f1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Kanskje er du som meg. Jeg vokste opp med at det ikke var greit å uttrykke negative følelser. Jeg kan dermed virke flat når det er noe i veien. Anonymkode: 18b14...b99
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Begge deler ødelegger kommunikasjonen om det er mye av det hele tida. Anonymkode: 3f25d...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå