Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er litt forvirret og håper noen kan hjelpe meg å høre om dem har opplevd det samme. Jeg hadde fersk blødning i 5 dager som var festeblødning, tok to tidlig graviditetstester som var positiv, men den digitale er negativ. Helt siden jeg tok testene har jeg slitt med smerter og brun utflod. Lurer på om det er fare for SA eller om dette er vanlig? Ut ifra regningen min er jeg veldig tidlig i svangerskapet, ikke mer enn 2-3 uker. Utfloden er hver gang jeg går på do å tisser og konstante småsmerter. Smertene blir noe større ved avføring. Håper selvfølgelig alt er bra og at det bare er jeg som overtenker. Er i såfall gravid med nr 2. håper noen kan hjelpe meg og dele sine erfaringer om dere har opplevd noe lignende selv.

Anonymkode: 10c97...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har dessverre opplevd at det ikke gikk veien når det skjedde med meg. Men er jo mange her inne som forteller om at de har blødd i første del av svangerskapet og at det har gått helt fint for de. Krysser fingrene for deg 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 95d94...7f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har dessverre opplevd at det ikke gikk veien når det skjedde med meg. Men er jo mange her inne som forteller om at de har blødd i første del av svangerskapet og at det har gått helt fint for de. Krysser fingrene for deg 🤞🏼🤞🏼

Anonymkode: 95d94...7f5

Okei, tusen takk! Krysser fingrene jeg også! Skulle egentlig til legen på torsdag, men fikk Korona så jeg må vare vente til det gir seg. Blir så frustrert av å vente 😅🤞🏼

Skrevet

Litt rart at du skriver at det er festeblødning. En festeblødning varer ikke i 5 dager. Hvis du tror du er 2-3 uker på veg så har du jo ikke rukket å ha eggløsning engang så og si, og du ville ikke fått positiv graviditetstest ved 2 uker.

Du virker litt forvirret over begrepene.

Spørsmålet er jo når du hadde forventet mensen.

Jeg syne det høres ut som en kjemisk graviditet, men vanskelig å si når beskrivelsen er så merkelig.

Anonymkode: 05745...5f2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Litt rart at du skriver at det er festeblødning. En festeblødning varer ikke i 5 dager. Hvis du tror du er 2-3 uker på veg så har du jo ikke rukket å ha eggløsning engang så og si, og du ville ikke fått positiv graviditetstest ved 2 uker.

Du virker litt forvirret over begrepene.

Spørsmålet er jo når du hadde forventet mensen.

Jeg syne det høres ut som en kjemisk graviditet, men vanskelig å si når beskrivelsen er så merkelig.

Festeblødning kan vare opptil 4-5 dager, dette er skrevet på flere legesider som er pålitelig. Forventer mensen 8/12. Et egg kan feste seg 24t etter befrukting og slå ut på en test allerede 1-2 uker etterpå. Har lest og forhørt meg ganske mye om dette. Kan også være en kjemisk graviditet, men hvordan skal jeg finne ut om det er det?

Endret av Morsomme Mamma
Skrevet
Morsomme Mamma skrev (21 minutter siden):

Festeblødning kan vare opptil 4-5 dager, dette er skrevet på flere legesider som er pålitelig. Forventer mensen 8/12. Et egg kan feste seg 24t etter befrukting og slå ut på en test allerede 1-2 uker etterpå. Har lest og forhørt meg ganske mye om dette. Kan også være en kjemisk graviditet, men hvordan skal jeg finne ut om det er det?

Skrevet
Morsomme Mamma skrev (2 timer siden):

Men da er du ikke antatt 2-3 uker på veg, du har jo eggløsning ved 2 uker 😅 

Og jeg har aldri hørt eller lest om en festeblødning som varer i 5 dager dagen etter eggløsning. Dette må du enten finne på selv eller du må poste kilder, for da må jeg isåfall lære meg noe nytt etter 4 svangerskap.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Men da er du ikke antatt 2-3 uker på veg, du har jo eggløsning ved 2 uker 😅 

Og jeg har aldri hørt eller lest om en festeblødning som varer i 5 dager dagen etter eggløsning. Dette må du enten finne på selv eller du må poste kilder, for da må jeg isåfall lære meg noe nytt etter 4 svangerskap.

Aner ikke hvordan jeg legger ved et bilde på denne tråden her, men du kan søke opp hvor lenge en festeblødning varer og når egget blir befruktet så står det svart på hvitt. Har hørt mange ganger at en festeblødning varer i 4-5 dager + venninna mi hadde blødninger under hele sine 3 svangerskaper å sitter med 3 fine gutter. Er ikke sikkert jeg er 2-3 uker på vei heller, kan være mindre. Enten så er det e kjemisk graviditet som du sier eller en tidlig positiv. Veldig vanskelig å si noe om før uken der mensen skal komme er her. 

Du kjenner vell ikke hele verden går jeg ut i fra, så det er vell mange som kan ha opplevd noe helt annet enn hva du har gjort gjennom 4 svangerskap? Lærer også noe nytt hver dag, så kanskje du skal ta deg ei bok ;)

kildene jeg har lest på er klikk.no og oslocitylegesenter.no

Skrevet
Morsomme Mamma skrev (4 timer siden):

Du må vente og se hva som skjer. Hvis det et kjemisk vil du få mensen, og tester vil bli negative etterhvert. Anbefaler å ikke teste før etter IKM, da får man ned stresset litt…

Anonymkode: a5cb3...c82

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du må vente og se hva som skjer. Hvis det et kjemisk vil du få mensen, og tester vil bli negative etterhvert. Anbefaler å ikke teste før etter IKM, da får man ned stresset litt…

Anonymkode: a5cb3...c82

Ja, jeg får vente å se :)

Skrevet
Morsomme Mamma skrev (2 timer siden):

Aner ikke hvordan jeg legger ved et bilde på denne tråden her, men du kan søke opp hvor lenge en festeblødning varer og når egget blir befruktet så står det svart på hvitt. Har hørt mange ganger at en festeblødning varer i 4-5 dager + venninna mi hadde blødninger under hele sine 3 svangerskaper å sitter med 3 fine gutter. Er ikke sikkert jeg er 2-3 uker på vei heller, kan være mindre. Enten så er det e kjemisk graviditet som du sier eller en tidlig positiv. Veldig vanskelig å si noe om før uken der mensen skal komme er her. 

Du kjenner vell ikke hele verden går jeg ut i fra, så det er vell mange som kan ha opplevd noe helt annet enn hva du har gjort gjennom 4 svangerskap? Lærer også noe nytt hver dag, så kanskje du skal ta deg ei bok ;)

kildene jeg har lest på er klikk.no og oslocitylegesenter.no

Men kjære vene, hvis du er mindre enn 2-3 uker på veg så har du jo ikke engang hatt eggløsning enda og kan ihvertfall ikke få positiv graviditetstest 😅

Vet du hvordan man beregner et svangerskap?

Har aldri sagt at man ikke kan ha blødninger under svangerskap, det var ikke generelle blødninger som var temaet. Det er tydeligvis vanskelig for deg å få påpekt at du ikke helt har kontroll på begreper eller hvordan svangerskap fungerer, for alt jeg spurte om var kilder på det du har fått for deg 🤪 men det er greit, du får bare gå rundt og si at du er 2 uker på veg med positiv graviditetstest for min del, det er ikke fysisk mulig da så vi får håpe du kommer deg langt nok på veg før det blir flaut for deg 🙈

Lykke til!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men kjære vene, hvis du er mindre enn 2-3 uker på veg så har du jo ikke engang hatt eggløsning enda og kan ihvertfall ikke få positiv graviditetstest 😅

Vet du hvordan man beregner et svangerskap?

Har aldri sagt at man ikke kan ha blødninger under svangerskap, det var ikke generelle blødninger som var temaet. Det er tydeligvis vanskelig for deg å få påpekt at du ikke helt har kontroll på begreper eller hvordan svangerskap fungerer, for alt jeg spurte om var kilder på det du har fått for deg 🤪 men det er greit, du får bare gå rundt og si at du er 2 uker på veg med positiv graviditetstest for min del, det er ikke fysisk mulig da så vi får håpe du kommer deg langt nok på veg før det blir flaut for deg 🙈

Lykke til!

Positiv test har jeg vertfall fått 6stk av. Om du velger å tru på om det er noe jeg finner på, så er det ditt problem. Og du må ha utrolig lite å finne på om dagene som skriver på temaer du ikke kan relatere til engang.

Jeg ønsket og høre fra mennesker som kanskje hadde opplevd det samme, og om det har gått bra eller ikke. Ikke få svar fra ei som sier jeg ikke vet hva jeg holder på med.

Tok også kontakt med legevakta og dem sa regninga mi hørtes ganske riktig ut, men at det hørtes ut for at jeg var i fare for å miste.

Så dette er vell mer flaut for deg enn meg 😅

Skrevet

Du er nok hvertfall ikke mindre enn 3 uker, hvis forventet mens er 8/12. Da er du 3+3 i dag. Selv fikk jeg positiv test 3+2, så det er ikke så uvanlig tidlig. 

Du må nok bare avvente å se, blødninger kan bety kjemisk men ikke nødvendigvis. Hadde brun utflod hver dag fra 3+2 til 7+5 i første svangerskapet mitt, var ingenting galt. 😊

Anonymkode: 0f9ae...226

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er nok hvertfall ikke mindre enn 3 uker, hvis forventet mens er 8/12. Da er du 3+3 i dag. Selv fikk jeg positiv test 3+2, så det er ikke så uvanlig tidlig. 

Du må nok bare avvente å se, blødninger kan bety kjemisk men ikke nødvendigvis. Hadde brun utflod hver dag fra 3+2 til 7+5 i første svangerskapet mitt, var ingenting galt. 😊

Anonymkode: 0f9ae...226

Graviditetstesten jeg tok i går hadde sterkere strek og den digitale kom frem som positiv, så tviler på at det er kjemisk ja. Men i dag våknet jeg med kraftige smerter og hadde koagulert blod i en større mengde enn tidligere, så jeg får vell ta en blodprøve hos legen min til uka! Tusen takk for svar💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...