Gå til innhold

Faktura hos fastlege for en sms

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en time for 3 uker siden hos fastlegen min. Hun visste ikke hva som var galt og henviste meg til spesialist på sykehuset. Da jeg ikke fikk noen innkallelse etter 14 uker sendte jeg melding til fastlegen og sa jeg ikke hadde hørt noe fra sykehuset enda og lurte på om noe var galt. Jeg fikk til svar at det var lang ventetid og at jeg kunne ringe selv til sykehuset å spørre. 

For dette svaret fikk jeg regning på 231kr! Er dette normalt?

Anonymkode: 8be54...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du sendt ekonsultasjon hadde du måtte betale så da ser vel legen på sms dom det samme. Hvorfor sendte du sms til fastlegen, har dere avtalt at du kan gjøre det?

Anonymkode: e6c4c...c02

Skrevet

Hvis spørsmålet ble sendt som e-konsultasjon må du betale ja. Du kan for øvrig sjekke på Helsenorge om henvisningen er mottatt og vurdert, ikke sikkert fastlegen sendte den samme dag. Normalt skal man få svar innen i virkedager, så avhengig av når den ble sendt er det ikke sikker du får svar innen 14 dager (antar det er dager og ikke uker du mener).

Anonymkode: 83f7c...9cf

Skrevet

Du sendte sms til fastlegen? For en merkelig ting å gjøre.

Uansett, hvis legen ikke skal fakturere alle de som tar kontakt med banale spørsmål de fint kan finne ut av selv så hadde hn brukt mye tid på ting som hverken gir inntekt eller merverdi. Det er bra hn er konsekvent på å fakturere slik at pasienter ikke tar kontakt med vås og kan bruke tiden på pasienter som faktisk har behov for hjelp. Tidsklemma for fastleger er tross alt allmenkjent.

Nå har du lært til neste gang.

Anonymkode: 39127...86b

• Nyttig 1
Skrevet

All tid legen bruker, faktureres, om det er å svare på henvendelser, henvise videre, snakke med deg på den ene eller andre måten.

Anonymkode: 9137d...70a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...