Gå til innhold

Får ikke fornyet resept digitalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flyttet til ny kommune for en tid siden og byttet da fastlege. Oppdager etterhvert at det ikke er mulig verken å bestille time over nett eller fornye resepter via Helse-Norge. 
Må ringe til legekontoret for dette, synes det er tungvint. Er dette virkelig vanlig i 2022, snart 23 ? Trodde fastleger var pliktige til å være digitalt tilgjengelig, noen som vet?

Anonymkode: a00e7...35a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange som ikke er digitale enda. 

Anonymkode: 75eb7...508

Skrevet

Det er mange legekontor som ikke har den tjenesten enda. Mitt legekontor har den tjenesten men når det er helg så blir tjenesten for konsultasjon og legemidler stengt. Hvis du ikke har vært hos nye legen så må du nok ha en time der før fornying av resepter kan skje selv om du fikk det av den andre legen. . Det har jeg opplevd. 

Anonymkode: 8e4ab...269

• Liker 1
Skrevet

Har du ringt det gamle legekontoret og bedt de overføre journalen din til den nye fastlegen? For det går ikke automatisk, du må be de om å gjøre det

Likedan så vil de fleste leger ha nye pasienter inn til konsultasjon før de fornyer resepter, selv om det er resepter du har stått fast på lenge. Så hvis du ikke har hatt time hos den nye fastlegen enda så bør du sikkert bestille time

Byttet selv fastlege i år og var igjennom denne mølla for å få fornyet resepter 

• Liker 2
Skrevet
skruf skrev (20 minutter siden):

Har du ringt det gamle legekontoret og bedt de overføre journalen din til den nye fastlegen? For det går ikke automatisk, du må be de om å gjøre det

Likedan så vil de fleste leger ha nye pasienter inn til konsultasjon før de fornyer resepter, selv om det er resepter du har stått fast på lenge. Så hvis du ikke har hatt time hos den nye fastlegen enda så bør du sikkert bestille time

Byttet selv fastlege i år og var igjennom denne mølla for å få fornyet resepter 

Har vært til konsultasjon og også fått overført journal. Jeg får jo fornyet resept hvis jeg ringer, synes bare det er veldig tungvint at jeg ikke bare kan fornye via Helse-Norge-appen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har vært til konsultasjon og også fått overført journal. Jeg får jo fornyet resept hvis jeg ringer, synes bare det er veldig tungvint at jeg ikke bare kan fornye via Helse-Norge-appen.

Sånn er det bare. 

Anonymkode: 75eb7...508

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kan det være at legekontoret fortsatt bruker Pasientsky-appen? Der får du fornyet resepter og bestilt time, samt sende melding 

Skrevet

Min fastlege er heller ikke koblet til Helsenorge.

Jeg bruker appen "helserespons" for alt av bestillinger.

Skrevet

I min kommune bestiller jeg over nettet, legesenteret har egen hjemmeside der man bestiller resepter og legetimer blant annet. Noen har vel begynt å bruke helserespons, men det er kun de unge turnuslegene. Er vel snakk om at vi skal gå over til noe nytt, men det er det stor motstand for i helse midt-norge.

Anonymkode: 9013d...d0b

Skrevet

Min lege må ringes til. Men null stress.

Anonymkode: 7ae04...014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...