Gå til innhold

hvilken tid i graviditeten gikk forteste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier. Hvilken del av graviditeten gikk fortest for dere og hvilken var det som føltes lengst? ☺️

Anonymkode: 8e5d9...6bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 trim var lengst!!

2 trim gikk vel fortest.. husker hvertfall at tiden mellom uke 20-30 bare fløyd avsted.

Skrevet

1 trimester føltes lengst, fordi jeg bare ventet på å dele nyheten og få TUL som bekreftet at barnet levde. 

2. og mesteparten av 3. trimester fløy forbi. Det var sommer, jeg var på flere ferier, og tenkte ikke så mye på tiden.

Vil si det begynte gå litt tregt igjen rundt uke 36. Da følte jeg meg tung og ferdig. 

Anonymkode: fc962...2e7

Skrevet

Synes alt går tregt, er 25 uker og kunne like gjerne vært 10 fordi det er så lenge igjen.

Men så er jeg sykmeldt og i ræva form så hverdagen består egentlig bare av å vente.

Anonymkode: d34aa...c2f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes alt går tregt, er 25 uker og kunne like gjerne vært 10 fordi det er så lenge igjen.

Men så er jeg sykmeldt og i ræva form så hverdagen består egentlig bare av å vente.

Anonymkode: d34aa...c2f

Hahha er uke 22 og synes tiden går såå sakte. Eneste positive nå er at jeg handler inn litt ting, kjenner liv og har mer overskudd - så trives bedre nå enn i første trimester 

Anonymkode: 8e5d9...6bf

Skrevet

Tida gikk i vanlig tempo frem til OUL og veldig raskt fra OUL til uke 22. Fikk kraftig bekkenlåsning i uke 22 og var låst til sengen eller sofaen i flere uker, så de ukene gikk fryktelig sakte. Når kroppen løsnet gikk tida raskt og sakte på samme tid.

Var i veldig god form på slutten og gikk aldri og ventet på at noe skulle skje (var blitt fortalt hele veien at jeg kom til å bli satt i gang på maks overtid), så de siste ukene gikk egentlig alt for raskt. Hadde fremdeles en god del ting igjen å ordne (blant annet pakke fødebagen!!) da baby helt uten forvarsel bestemte seg for å komme i full fart dagen før termin. Følte jeg hadde sååå god tid på meg og skulle liksom kose meg med sånt mens jeg ventet på å settes i gang. 🙈

Anonymkode: 8130d...289

Skrevet

2. og 3.semester, for da var jeg i fin form. De ukene jeg var i permisjon før babyen kom (gikk på overtid også) føltes dog veldig lange. Da begynte det å bli ubehagelig og jeg gikk bare hjemme og ventet.

Anonymkode: 66faf...83f

Skrevet

Mellom uke 20 og 30! Skjønner fremdeles ikke hvor de 10 (!!!) ukene ble av! 🙈

Skrevet

Uke 27-37 gikk veldig fort!! Resten saaakte. Første trimester var forferdelig treigt.

Anonymkode: 1399d...b0e

Skrevet

Rundt uke 20-35 gikk veldig fort for meg. God form hele graviditeten, men begynnelsen gikk sakte fordi man var så spent - samme med slutten. 

Anonymkode: e066e...ced

Gjest Orangutangen
Skrevet

1. trimester fløy unna, jeg slapp unna kvalme og alt det der så plutselig var tre måneder forbi 😛 2. trimester føler jeg er alles favoritt og denne tiden går også fort, jeg vil si den desidert drøyeste tiden er de siste ukene 😛 spesielt når du går ut i permisjon og bare venter på å føde, gruer deg til fødselen men gleder deg samtidig til å møte babyen :) så føles kroppen tung og (hvertfall jeg) lengtet veldig etter å sove på magen og spise brie igjen😂

Skrevet

2. trimester gikk fort, første sånn passe, tredje varte i 48 måneder minst🤷‍♀️

Skrevet
6 hours ago, Anononyma said:

Mellom uke 20 og 30! Skjønner fremdeles ikke hvor de 10 (!!!) ukene ble av! 🙈

Herregud, det gikk akkurat opp for meg nå som er i uke 29 😱😂

Anonymkode: 97e30...444

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Herregud, det gikk akkurat opp for meg nå som er i uke 29 😱😂

Anonymkode: 97e30...444

Ikkesant?! 🙈😂

Skrevet

2 trimester føles fortest  fordi det er den tiden man generelt har færrest plager 😀

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...