AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Jeg har aldri hatt noe sterkt ønske om å reise til Thailand, har sett på det som litt harry og at det er prostituerte/fattige folk overalt. I tillegg til grisete gamle menn som har seg med unge thaijenter. Pga jeg har jobbet i Asia de siste mnd så ble jeg med på en tur da jeg hadde litt fri og reiste til Ao Nang, Krabi. Og jeg elsket det! Superfint, trivelige folk, så ikke noe snusk i det hele tatt. Kjempegod mat og god stemning, så jeg reiser gjerne dit igjen. Enkelte steder var det veldig enkelt for å si det sånn, og Mattilsynet hadde nok fått sjokk om de så enkelte av spisestedene. Veldig få snakket engelsk men gikk jo greit å peke og forklare hva man ville ha stort sett. Også var det veldig lite turister, trodde Ao Nang var et kjent turiststed jeg.. Vet det varierer veldig hvor man reiser hen og sånt men jeg hadde hvertfall en fin opplevelse som var der alene Hvor i Thailand har folk vært, og hva overrasket dere mest? Anonymkode: e3fa6...23a 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Jeg har reist en del i Thailand og har funnet noen perler. Jeg liker meg best utenfor de største turiststedene. Men Kannchanaburi var veldig fint, ved broen over Kwai. Jeg må også si at jeg syns Pattaya har fått ufortjent dårlig rykte. Det er da så mye mer enn bargater med prostituerte. Enorme kjøpesenteret og underholdningstilbud i alle aldersgrupper. Siden vi reiste med barn og stor sett var inne på sene kvelden/natt, plaget ikke barlivet oss. Ellers må jeg si at jeg liker Malaysia bedre enn Thailand. Det er mer urørt. Anonymkode: 194ae...c1c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Jeg bodde et år i Thailand for over 30 år siden og det som overrasket meg da var hvor mye prostitusjon det var i byen jeg bodde i. Ca 1/3 av byens befolkning drev med prostitusjon. Det var en grenseby til muslimske Malaysia og det kom store mengder menn over grensen derfra for å gå på bordeller. Ellers elsket jeg Thailand, folket, maten, kulturen, været, naturen, alt. Anonymkode: 21c92...e02 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Hvor skittent det var overalt så snart en kom utenfor turistområdene. Hvor mange unge thaijenter som regelrett siklet på min far, tydelig på jakt etter en «rik, eldre mann». Anonymkode: 1e435...e81 4
AllahBallah Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor skittent det var overalt så snart en kom utenfor turistområdene. Hvor mange unge thaijenter som regelrett siklet på min far, tydelig på jakt etter en «rik, eldre mann». Anonymkode: 1e435...e81 Farlige greier, tror du han reiser tilbake snart?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 - Alle krypene. Små gekkoer overalt på hotellrommet, spesielt når man slo på lyset midt på natten 👀 - Kakerlakker som løp over veiene ute. - At maten var så skamgod!!! Beste maten jeg noen gang har spist på hotellet og på resturantene. - at små barn solgte roser uansett tid på natten 😞 - vi var i Phuket, den enorme synligheten av prostitusjon med type eldre, feite menn og unge thaijenter. Ubehagelig å ha det så tett på overalt. Anonymkode: 5f798...d19 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Hvor mye søppel det var på strendene utafor turist-områdene. Anonymkode: 4c862...81a 1
Hareena Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Jeg har syklet Thailand på kryss og tvers, sør til nord og øst til vest. Det er et fantastisk land, vennlighet og hjelpsomhet over alt. Aller best liker jeg meg utenfor turiststedene. Det som overrasket meg mest var hvor enkelt og greit det var å sykle på hovedveiene. De har jo egne mopedfiler mye bredere enn en gjennomsnittlig norsk riksvei. 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alle krypene. Små gekkoer overalt på hotellrommet, spesielt når man slo på lyset midt på natten 👀 Gekkoen er din venn. Den spiser de slemme insektene. Anonymkode: 836d7...542 10
parmanoia Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 Overrasket over hvor utrolig vakkert det er der. Ikke bare paradisøyene i sør, men også i nord. Reis til Chiang Mai og ellers grensetraktene til Laos og Myanmar og opplev et annerledes men like fantastisk Thailand. 4
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Skrevet 9. desember 2022 Nå har jeg vært flere ganger fra syd til nord i Thailand og rundt i de andre landene i regionen enn jeg gidder å telle, men det er et par ting som slår meg: – Hvor enkelt det er å reise rundt i Thailand. Det er faktisk et av de enkleste landene å komme seg fra A til B i, uten å forstå et kvekk av språket. Billig er det og. – Hvor variert landet er i de ulike regionene. Det byr på så uendelig mye mer enn å henge på Phuket eller en av de andre superkjente turistplassene. – Thaimat er fantastisk! Anonymkode: 3d017...9c3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #12 Skrevet 11. desember 2022 Hvor vanskelig det var å se forskjell på jenter og «jenter» på barene. Anonymkode: ae9bc...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #13 Skrevet 11. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor vanskelig det var å se forskjell på jenter og «jenter» på barene. Anonymkode: ae9bc...a8e Hva var forskjellen? Anonymkode: 5f798...d19
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2022 #14 Skrevet 11. desember 2022 Reiste i Thailand for 15 år siden. På en øy ikke så langt fra Koh Samui, hvor jeg bla bodde i en bungalow i en uke. I nabobungalowen bodde det en svensk backpackerjente jeg en dag kom litt i prat med før hun freidig spurte om jeg ville knulle henne siden det hadde vært så lenge siden sist. 😀 Anonymkode: a0dac...aaf
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #15 Skrevet 13. desember 2022 Ar du sjelden får der du bestiller på restaurant. Tenker da på slike billige steder. Ydmykt folkeslag, men nikker og smiler selv om de ikke forstår noe av der du sier Mye narkotika , selv om der er fengselsstraff for det De virker så åpne og tillitsfulle, men jo mer du blir kjent med de og kulturen blir du overrasket hvor komplekse de er Hvor kjedelig og generiske feriestedene på fastlandet er. Kunne vært hvor som helst, null sjarm Hvor god maten er og hvor kjedelig og søt og lite thai den maten vi får i Norge er Har bodd der i ett år Anonymkode: 57f36...f40 2
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #16 Skrevet 13. desember 2022 At det stinket helt forferdelig fra jeg satte foten utfor flyet til jeg gikk ombord igjen. Jeg klarte ikke å sitte ute på gaten å spise fordi det luktet sånn. Anonymkode: 871b2...f3a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #17 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 19.33): Hva var forskjellen? Anonymkode: 5f798...d19 Kuk Anonymkode: ae9bc...a8e 1
Tanuki Skrevet 14. desember 2022 #18 Skrevet 14. desember 2022 Hvor vennlige folk var/er, den fantastiske naturen, nå skal de sies at jeg ikke besøkte de mest kjente turiststedene som Phuket og Pattaya, men var i Chiang Mai, Chaing Rai, Mae Sot, Kanchanaburi, og Rayong, og Bangkok.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #19 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 11.12.2022 den 19.33): Hva var forskjellen? Anonymkode: 5f798...d19 "Jenter" er mer feminine i sminke og klær. Pluss adamseple som er veldig synlig. Anonymkode: 04c8f...4e5
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #20 Skrevet 15. desember 2022 Tanuki skrev (19 timer siden): Hvor vennlige folk var/er, den fantastiske naturen, nå skal de sies at jeg ikke besøkte de mest kjente turiststedene som Phuket og Pattaya, men var i Chiang Mai, Chaing Rai, Mae Sot, Kanchanaburi, og Rayong, og Bangkok. Åh! Vært alle de plassene. Kanchanaburi var en nydelig by og de vannfallene! Jeg var også på Koh Chang og Koh Samet utenfor Rayong. AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 1.24): At det stinket helt forferdelig fra jeg satte foten utfor flyet til jeg gikk ombord igjen. Jeg klarte ikke å sitte ute på gaten å spise fordi det luktet sånn. Anonymkode: 871b2...f3a Dette opplevde ikke jeg. Litt søppellukt i varmen tåler man, og de er dyktige på å rydde gater og strender. Anonymkode: 57f36...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå