Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan en persons tankegang og oppførsel bli påvirket av musikken de hører på? 

Anonymkode: 1e761...22a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tror jeg. Hørte mye på vanlig pop musikk og countrymusikk før. Tror jeg fikk et veldig forsterket usunt forhold til kjærlighet av det, skulle lissom være smerte og lengsel, holde ut og vente for evig. 

Nå hører på metal og driter i alt og det er mye bedre. 

Anonymkode: fdf3a...0a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja det tror jeg. Hørte mye på vanlig pop musikk og countrymusikk før. Tror jeg fikk et veldig forsterket usunt forhold til kjærlighet av det, skulle lissom være smerte og lengsel, holde ut og vente for evig. 

😅 Perfekt svar 🤟👊

Anonymkode: 1e761...22a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja. Og det er bevisst brukt i mange settinger. I butikker, siste sanger på et utested mm.

Anonymkode: dd613...896

Skrevet

Ja. De gjør det hele tiden.

Har du noen gang hørt en sang du ikke likte, for så å høre den igjen og igjen og liker det bedre?

Dette er en typisk hjernevaskingsmetode.

Skrevet

Ja. Menn som hører på rap musikk er i høyere grad voldelige og har dårlig kvinnesyn fordi våpen og sexistiske holdninger glorifiseres og normaliseres i rap musikken 

Kvinner som hører på kjærllghetssanger er i høyere grad selvofrende og kjemper for hardt for å holde på vond kjærlighet fordi smerte blir glorifisert i musikken. Lana del rey fikk kritikk for å romantisere voldelige forhold og mange ble i voldelige forhold fordi de sammenlignet seg med henne istedet for å gå 

Osv

Anonymkode: 4414e...033

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 8.51):

Så mange menn jeg kjenner hører på country og gjør motsatt av musikken. Så det er vel heller noe med din innstilling. 

Anonymkode: adaca...25f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Menn som hører på rap musikk er i høyere grad voldelige og har dårlig kvinnesyn fordi våpen og sexistiske holdninger glorifiseres og normaliseres i rap musikken 

Kvinner som hører på kjærllghetssanger er i høyere grad selvofrende og kjemper for hardt for å holde på vond kjærlighet fordi smerte blir glorifisert i musikken. Lana del rey fikk kritikk for å romantisere voldelige forhold og mange ble i voldelige forhold fordi de sammenlignet seg med henne istedet for å gå 

Osv

Eller så har disse gutta det fra før og kjenner seg igjen i musikken? 

Anonymkode: adaca...25f

Skrevet

Jeg ble i hvert fall ganske "frelst" da jeg oppdaget reggaemusikk... 

Anonymkode: 10ba8...22f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 16.39):

Osv

Jeg tror du skal slite hardt med å finne undersøkelser som beviser sammenhengene du påstår, og selv om det skulle være en korrelasjon, så viser det på ingen måte hva årsaken er. Det kan like gjerne være omvendt av det du påstår, at feks. kvinner som har et spesielt forhold til kjærlighet fra før, foretrekker kjærlighetssanger. 

Så hvis du ikke har fakta å vise til, påstår jeg at det du skriver er udokumentert synsing. 

• Liker 1
Skrevet

Helt klart! Humøret mitt blir i stor grad påvirket av musikk, og det bruker jeg ofte bevisst ved å sette på glamusikk med gøye rytmer når jeg skal gjøre husarbeid eller rolig musikk i bilen før jeg skal gjøre noe som krever mye av meg. Reklamebransjen har nok også skjønt dette.

Anonymkode: 86df8...1bb

Skrevet

Musikk er alt 😉

Gud’s Ord er Musikk og via Musikk.

Skrevet

Naturligvis.

Riktignok ble Slayer juridisk frikjent i Elyse Pahler-saken der ei 15-årig jente ble brutalt myrdet, men man har også andre bestialske mord, som dette:

Music of Satanic Content Can End in Violence

https://www.ewtn.com/catholicism/library/rock-music-plays-role-in-nuns-murder-in-italy-3010

On June 6, three teenagers between the age of 16 and 17 years stabbed Sister Mary Laura 19 times in Chiavenna, a small town in the Italian province of Como. The murder of this nun, who was committed to the care of disturbed youths, has caused an enormous impression, because of the absence of a specific motive and the age of the murderers.

A disturbing factor has emerged from the investigation. The diaries of the girls who killed the religious were filled with Satanic symbols and pictures of rock star Marilyn Manson, who has described himself as the "great adorer of Satan." The two youths who carried out the shooting spree at Columbine High School in Colorado were also inspired by Marilyn Manson.

Dette minner meg om Slender Man-knivstikkingen, som det for øvrig finnes en interessant dokumentar om på dansk TV; dokumentaren er tilgjengelig for nordmenn med Smart DNS:

https://www.dr.dk/drtv/program/pigerne-og-internet_monsteret_180076

Anonymkode: 235ce...641

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.12.2022 den 16.39):

Osv

Hva med kvinner som liker rap-musikk? Jeg elsker Eminem og D12 og er kvinne. Er hverken voldelig eller sexistisk 

Anonymkode: f0469...b00

Skrevet

At man kan bli påvirket i retning hjernevasking av musikk vil jeg si er å ta i litt, men en kan bli påvirket emosjonelt. Noen blir glade, noen blir triste, noen får mer energi, noen greier å konsentrere seg bedre om leksene og lignende.

Anonymkode: e4d9a...a76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...