Sammen Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Kort fortalt: godt ekteskap, middels god økonomi, ingen skjær i sjøen. Vi har felles økonomi og deler alt. Vi bidrar omtrent like mye økonomisk. Vi har ikke formue, men eier bolig sammen. Jeg har fått litt penger (noen hundre tusen tilsammen) av mine foreldre opp gjennom årene. Dette har gått inn i felleskapet. Nå har hun fått en hytte av sine foreldre som særeige. Hvordan bør jeg forholde meg til det?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Sammen skrev (3 minutter siden): Hvordan bør jeg forholde meg til det? Være glad på hennes vegne? Forstår ikke problemet. Anonymkode: 6330b...914 2
Gjest vilkåret Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 Dersom det er familiehytte så vil de jo ha den i familien selv om det skulle bli slutt mellom dere to. Om dere to deler hytta og slår opp, er det ikke sikkert hun ville hatt råd til å kjøpe deg ut. Jeg antar du får være med på ferie og tur opp dit? Så du får nyte hytta gratis. Jeg hadde nok ikke lagt meg opp i det. Om du føler du bidrar mye og hun lite, så tenker jeg du burde kutte ned på hvor mye du bidrar. Du kan heller spare opp mer en buffer så du har litt å stå på om det skulle bli slutt
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Hvis du får mer penger av foreldrene dine så kan de lage dokumentasjon på at de pengene er særeie. Sjekk formkravene. Men da må du bevare pengeoverføringen slik at du lett kan identifisere den ved brudd. Altså sette inn i fond eller kjøpe noe som du kan vise til at pengene ble brukt på. Når det gjelder det du allerede har fått så er det ikke så mye å gjøre. Hvis du vil så kan du eventuelt si at du vil ha ektepakt der det står at du skal ha det beløpet ekstra i et oppgjør. Det står dere fritt til å avtale uansett. Her er det viljen det kommer an på, ikke jussen. Anonymkode: 6ee50...aa2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå