Gå til innhold

Har dere som er "gressenker" men to små noen gode tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med nummer to og har en 2 åring fra før. 2 åringen nærmer seg 3 når barnet blir født😊 Har også hund (men får god hjelp til kveldsturen med henne).

Mannen jobber på sjøen, så jeg er en del alene.

Er spent på hvordan det blir med 2 barn kontra ett. Syntes ikke det har vært noe veldig stort problem å være alene med 1, bortsett fra de periodene uten søvn🙄 

Hva er deres beste tips med baby i hus? Hvordan forbedre 2 åringen? Hun er jo vant med min oppmerksomhet 24/7. Hun var også en sånn baby som nektet å sove i vogn, kun oppå meg/bæresele. Så er spent på hvordan den nye babyen blir i forhold til søvn. Får dårlig samvittighet allerede bare med tanken🙈

Anonymkode: 597c9...258

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går 2 åringen i  barnehagen?  Hvis ikke kan det være greit å søke om plass slik at du kan ha full oppmerksomhet til babyen. Lek med 2 åringen når baby sovet. Spør om hun vil hjelpe til med å skifte bleie. Gi deg bleia, håndkle slik at hun føler seg til nytte. Bli med henne til lekeplasser  osv med baby i vogna. La henne hjelpe til på kjøkkenet,  lage vaffelrøre, kakerøre. Etter hvert finner du rutiner på  dette.

Anonymkode: 4260d...ccc

• Liker 1
Skrevet

Vil og anbefale barnehage. 

Her har vi alltid lagt vekt på at babyen er vår. Den er ikke bare min. Søsken har fått kose, leke og hjelpe til fra start. Tror det har hindret søskensjalusi her. Ellers, gode rutiner. Her spiste de og la seg samtidig, sånn at det ble enklere, og mer alenetid på meg. 

Ellers så bruker jeg Oda, sånn at jeg slipper på butikken. Matkasser kan jo og være en god ide. 

Anonymkode: 6e3a3...dc2

• Hjerte 1
Skrevet

Her var jeg forberedt på lite søvn med nr 2, men han var helt motsatt av nr1. Skikkelig sovehjerte! Sov rundt fra 8uker. (Eldste kunne fortsatt våkne om natten frem til ca 4år. ) 

Anonymkode: 6e3a3...dc2

Skrevet

Det som funket for meg var å ta med eldste barnet på stell osv av minste. Eldste badet i badekaret mens jeg badet minste feks. Eller jeg ammet minste mens jeg leste bok på sengekanten til eldste. Tok med minste ut i vogna mens eldste lekte ute. 

Anonymkode: bda83...f93

Skrevet

Jeg har et barn fra før som snart er tenåring. Er gift med mann som jobber I forsvaret, mere borte enn en offshore-arbeider men dessverre uten friperiodene.

Vi har et barn sammen, og min løsning på gressenke-problemet var rett og slett å si at hvis vi skal ha et til barn så skal du bytte jobb. Han måtte gjerne fortsette i forsvaret men da hadde jeg nok med de to barna.

Nå er jeg gravid med vår andre barn, min nr 3, og han begynner i ny jobb et par mnd før termin 😊 så han valgte familielivet.

Kanskje ikke en løsning for alle, men den eneste løsningen for meg og oss. Men så hadde det kanskje stilt seg annerledes hvis han hadde jobbet offshore og hatt friperioder og bare 2 uker borte. Jeg tror ikke jeg hadde orket det heller for å være ærlig. Men så har vi jo som sagt en tenåring på toppen som også skal følges opp med fritidsaktiviteter, dugnader, lekser og tid. 

Anonymkode: 625f5...419

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...