Gå til innhold

Passer ikke inn noe sted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg nærmer meg 40 og er ensom. Har familie og noen få venner. Det har alltid vært sånn…ikke så flink til å bare prate i det uendelige, og det er det som kreves for å knytte vennskap. Og jeg føler meg alltid utenfor i alle sosiale sammenhenger. Flere som har det slik?

Anonymkode: 09a9c...867

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å knytte vennskap i 40 årene er håpløst. De vennene jeg har er de jeg har hatt siden 20 åra.  Jeg har heller ikke evnen til å prate i uendelige med fremmede. Blir litt prating med andre foreldre i barnehagen og skolen. Du kan starte med å smile og si hei, jeg har erfart at det er en god start.

Skrevet

Tja, kjenner meg litt igjen. Er også snart 40. Altså utenfra har jeg både familie og en god del venner, men alltid følt meg utenfor uansett. Klarer ikke å åpne meg for noen, så vennskapene blir mer i gruppe viss du skjønner. Er svinheldig som har den gjengen, at de regner med meg selv om jeg aldri gir av meg selv på samme måten som alle andre.. Jeg klarer ikke det, og har alltid en følelse av at folk ikke egentlig liker meg, bare aksepterer på en måte.. Blir på et vis ensom inni meg selv? 

Anonymkode: 20c3d...c26

Skrevet
bettsa skrev (4 timer siden):

Å knytte vennskap i 40 årene er håpløst. De vennene jeg har er de jeg har hatt siden 20 åra.  Jeg har heller ikke evnen til å prate i uendelige med fremmede. Blir litt prating med andre foreldre i barnehagen og skolen. Du kan starte med å smile og si hei, jeg har erfart at det er en god start.

Håpløst er det absolutt ikke. Jeg har venninner som har dukket opp i 40 årene, fine venner. 
Det beste er å aktivisere seg med det man liker å gjøre, og satse på å møte likesinnede mennesker i den sammenheng. Det som selvsagt kan være utfordrende, er å møte mennesker som er åpne for å inkludere fler i livet sitt. For noen er helt låst og ønsker ikke flere venner. Men heldigvis gjelder ikke det alle. 

Anonymkode: 70520...11e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har jo venner så håpløs i sosiale sammenhenger kann du ikke være. Det er ikke vanlig å ha 5-10 venner når man er over 30år. De fleste har kanskje 1 eller 2.

Anonymkode: 1f452...36d

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du har jo venner så håpløs i sosiale sammenhenger kann du ikke være. Det er ikke vanlig å ha 5-10 venner når man er over 30år. De fleste har kanskje 1 eller 2.

Anonymkode: 1f452...36d

De fleste jeg kjenner har langt mer enn bare 1-2 venner i denne alderen, meg inkludert. Vi omgås ikke nødvendigvis ofte, men vi (over 40) er da venner for det. 

Anonymkode: 70520...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...