Gå til innhold

Dra til lege pga besvimelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere :) 

I dag når samboeren min kom hjem fra jobb var han helt fin, men plutselig falt han bare over og besvimte uten noe forvarsel. Han følte seg fin etterpå også, men skjønte ikke helt hva som hadde skjedd.

Jeg husker fra da jeg besvimte når jeg var yngre, at jeg fikk litt «forvarsler» fra kroppen min om at jeg burde sette meg ned før jeg faktisk besvimte, men dette fikk ikke han noe av..

Jeg er egentlig bare litt bekymret for han, da han har jo aldri besvimt før. Er dette noe man drar til lege med? Leser på nett at det sannsynligvis er helt ufarlig, såfremt det ikke gjentar seg. Men det står også at «førstegangsbesvimere» bør undersøkes, så ble litt usikker her.

Han har ingen familiehistorie ift hjerteproblemer heller, og er generelt i god form.. 

Anonymkode: c2078...133

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodtrykksfall? Spist lite den dagen? 

Anonymkode: 5f357...26e

• Hjerte 1
Skrevet

Tja. Om man ikke har opplevd det før ser man heller ikke forvarslene.

Jeg har besvimt en gang, hadde ikke spist, stod oppreist på et tettpakket tog. Forstod ikke hva som hadde skjedd før jeg våknet til igjen. 

Om det var helt ut av det blå på alle måter - at han hadde spist, sovet godt, ikke hadde stått for lenge. Da ville jeg mulig tatt en tur til legen. 

Anonymkode: d5002...eef

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Blodtrykksfall? Spist lite den dagen? 

Anonymkode: 5f357...26e

Han spiste helt som normalt, dvs frokost, lunsj og middag. Han sa også at han hadde drukket både vann og kaffe ila dagen, så tror ikke han var dehydrert heller..

Men ja, det kan selvfølgelig være blodtrykksfall og helt ufarlig også :) 

Skrevet

Få det undersøkt iallefall. Jeg hadde dratt rett til legevakten, eller ringt 113 i panikk - en i familien døde nemlig kort tid etter en akkurat lik episode, han bare besvimte en dag helt ute av det blå, kviknet til igjen, døde etterpå. MEN i hans tilfelle var det minutter etter altså, her høres det ut som det har gått en stund. Bare vit om det, tenker jeg.

Mener ikke å skremme livet av noen, synes bare det er greit til senere å være klar over at uforklarlige besvimelser kan være skikkelig gufne greier. Jeg ante ikke det før dette skjedde, og kona hans visste heller ikke det.

Anonymkode: 8c0e1...105

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Få det undersøkt iallefall. Jeg hadde dratt rett til legevakten, eller ringt 113 i panikk - en i familien døde nemlig kort tid etter en akkurat lik episode, han bare besvimte en dag helt ute av det blå, kviknet til igjen, døde etterpå. MEN i hans tilfelle var det minutter etter altså, her høres det ut som det har gått en stund. Bare vit om det, tenker jeg.

Mener ikke å skremme livet av noen, synes bare det er greit til senere å være klar over at uforklarlige besvimelser kan være skikkelig gufne greier. Jeg ante ikke det før dette skjedde, og kona hans visste heller ikke det.

Anonymkode: 8c0e1...105

Nei så grusomt! Kondolerer så mye :( 

Dette skjedde igår på kvelden rundt klokka 8-9, så forsåvidt en stund siden da.. Så dumt det ikke informeres bedre om dette! Med første google-søk står det at det er helt ufarlig, kunne aldri falt meg inn at en kunne dø etter en slik episode :(

Nå finner iallefall (forhåpentligvis) andre i samme situasjon som søker opp dette med besvimelse denne tråden da, så de får med seg det du skriver her til fremtiden 🤞🏼

Føler definitivt for å snakke med en lege bare for å være på den sikre siden

Skrevet (endret)

Greit å få sjekket det ut. Vi får inn en del pasienter som har besvimt. Er sikkert ikke noe alvorlig, men kan jo være det. 

Endret av Curiousine
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...