Gå til innhold

Feber 41,6 hos barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

always skrev (Akkurat nå):

Da jeg var liten så hadde jeg 42,0 i feber og holdt på å dø. 

Jeg hadde tatt kontakt med legen asap hvis den ble så høy som 41,6.

Tror ikke du var i god allmenntilstand da om du holdt p

Anonymkode: a1a14...a33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 4.56):

Nei. Man ringer legevakt eller 113 UANSETT når det er så høy feber. Vurderingen er opp til dem. Hvis  alt var greit så sier de det, og legger på. Da har det kostet deg fem minutter telefontid. Barnet ditt var 0,4 grader unna potensiell organsvikt, da ringer man ALLTID og spør! 

Anonymkode: de95c...a0c

Feber er individuelt og forskjellig fra person til person. Noen har 39 og føler seg kjempe syk mens andre blir ikke syke før de har 41,6 og oppover😊 feberen i seg selv er ikke farlig, det er allmenntilstanden som vurderes 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Eh… jeg vil bare nevne at når jeg var barn så ble jeg sendt med ambulanse til sykehuset med en feber på 42. 
Såvidt det gikk bra. 
Smittsom hjernehinnebetennelse som ble oppdaget ganske raskt. 
Jeg hadde aldri tatt en sånn sjanse som TS gjorde. 
Mine barn har aldri hatt over 41 i feber. 
Det er veldig mye for et lite barn 

Anonymkode: d63d8...0e4

Du nevner bare temperatur og ikke annen relevant informasjon som for eksempel allmenntilstand. Kan gå ut i fra at i din situasjon så var du svært redusert, men hvem vet.

Et lite barn tåler høye temperaturer MYE bedre enn voksne mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 3.26):

Feberen steg fra ettermiddagen og var altså oppi hele 41,6 ved leggetid. Ingen symptomer forøvrig bare litt hoste. Hun var slakk og orket ikke leke, men spiste og drakk litt og kommuniserte greit. Fikk Paracet og sovnet fort. Hun var oppe og tisset en time etter hun hadde lagt seg. Spurte om mer vann. Ingen nakkestivhet. Gode tegn med andre ord. Så vi opplevde ikke dette som akutt fare som trengte legevakt. Men ekkelt er det jo med så høy feber og jeg har valgt å nattevåke. Nå sover hun rolig og greit og feberen er borte.

Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Hadde dere turt å legge dere nå etter et siste tilsyn når feberen er borte?

Har dere opplevd at barna har så høy feber noen gang og hvordan gikk det?

Anonymkode: 0950a...eca

Hadde reist rett på legevakten. Det er farlig med så høy feber. Hadde absolutt ikke lagt barnet for å sove den natten før legesjekk!!!

Anonymkode: 96b1b...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 0.12):

Eh… jeg vil bare nevne at når jeg var barn så ble jeg sendt med ambulanse til sykehuset med en feber på 42. 
Såvidt det gikk bra. 
Smittsom hjernehinnebetennelse som ble oppdaget ganske raskt. 
Jeg hadde aldri tatt en sånn sjanse som TS gjorde. 
Mine barn har aldri hatt over 41 i feber. 
Det er veldig mye for et lite barn 

Barnet hadde absolutt ingen tegn til hjernehinnebetennelse. Allmenntilstanden hadde neppe vært så bra da. Og hun hadde ikke kvittet seg med feberen med febernedsettende. Hun hadde heller til nakkestivhet eller utslett som er de to andre kriteriene. Hun hadde kun den høye feberen. Som jo forsvant like fort som den kom. Legevakten hadde garantert ikke anbefalt å dra inn i denne situasjonen.

Om feberen ikke ga seg utover natten og hun var skikkelig dårlig og hadde jeg nok likevel kontaktet legevakten.

Jeg følte jeg gjorde det riktige ved å holde meg våken nesten hele natten for å sjekke henne.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 15.55):

Hadde reist rett på legevakten. Det er farlig med så høy feber. Hadde absolutt ikke lagt barnet for å sove den natten før legesjekk!!!

Anonymkode: 96b1b...76e

Nei.

Anonymkode: b21bb...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.12.2022 den 0.15):

Men heg vedder på du hadde andre kliniske symptomer i tillegg! Feks slapp og medtatt, urolig. Utilpasshet el. Ikke kun feber. Det nekter jeg å tro!

Anonymkode: a1a14...a33

Jeg hadde hatt influensa tidligere som jeg hadde blitt frisk av. 
Dette kom etter jeg var blitt frisk og hva så? 
Det gikk veldig fort 
Hvis folk mener at de har kompetansen til en lege og er villige  til å gamble med barna sin helse så kan jeg ikke gjøre noe med det.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Barnet hadde absolutt ingen tegn til hjernehinnebetennelse. Allmenntilstanden hadde neppe vært så bra da. Og hun hadde ikke kvittet seg med feberen med febernedsettende. Hun hadde heller til nakkestivhet eller utslett som er de to andre kriteriene. Hun hadde kun den høye feberen. Som jo forsvant like fort som den kom. Legevakten hadde garantert ikke anbefalt å dra inn i denne situasjonen.

Om feberen ikke ga seg utover natten og hun var skikkelig dårlig og hadde jeg nok likevel kontaktet legevakten.

Jeg følte jeg gjorde det riktige ved å holde meg våken nesten hele natten for å sjekke henne.

Hva vet du om tegn på hjernehinnebetennelse ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva vet du om tegn på hjernehinnebetennelse ? 

Hun vet jo om dem. 

Anonymkode: 88958...153

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 5.14):

Her ser man altså unge mødre som tror de kan og vet hva som er best. Holder med deg TS, ville gjort akkurat det samme som deg. Noe så hysterisk!!

Anonymkode: 6bde8...189

Holder med den!!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 12/4/2022 at 11:21 AM, AnonymBruker said:

Men da er man syk i forkant, man dør ikke av blodforgiftning plutselig. Det må en infeksjon til for at det skal skje. 

Anonymkode: f2d0e...b60

Hun hadde en infeksjon ja, men ikke med typiske symptomer. 

Anonymkode: 1cfd6...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...