Gå til innhold

Fikk plutselig penger jeg hadde glemt

Anbefalte innlegg

Skrevet

En uke til lønn, og jeg er egentlig ganske skrapet.. så får jeg plutselig inn 4000 kr på konto- fra helfo reiseregning.. har helt glemt at jeg sendte inn noen reiser for 3 mnd siden. Var 2 turer på sykehus i et annet fylke på kontroll, og har helt glemt det.. 

Fy sørn så digg! 
I morgen skal jeg og mannen til byen- ut å spise og kose oss 

Anonymkode: 3b540...af0

• Liker 4
  • Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok? 

Anonymkode: 009cd...fe3

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En uke til lønn, og jeg er egentlig ganske skrapet.. så får jeg plutselig inn 4000 kr på konto- fra helfo reiseregning.. har helt glemt at jeg sendte inn noen reiser for 3 mnd siden. Var 2 turer på sykehus i et annet fylke på kontroll, og har helt glemt det.. 

Fy sørn så digg! 
I morgen skal jeg og mannen til byen- ut å spise og kose oss 

Ikke lurt å spare litt til jula? Neivel...

Anonymkode: 9204f...281

• Liker 8
Skrevet

Så godt dere fikk litt ekstra 😊

• Liker 3
Skrevet

Hva jeg ikke gjorde da jeg hadde dårlig råd;

- Miste oversikt over penger jeg kunne få inn

- Bruke penger på ting jeg ikke trengte

Anonymkode: dd8ea...5fc

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Egentlig ganske skapa, en uke til lønn, og det du ser som det smarte valget da er å gå ut og spise? 

Anonymkode: 91e76...c09

• Liker 10
Skrevet

Så koselig TS :) 

Ikke hør på de andre her, de er bare sjalu 😛

Anonymkode: 70198...836

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så koselig TS :) 

Ikke hør på de andre her, de er bare sjalu 😛

Sjalu på noen som ikke har kontroll på egen økonomi og er "ganske skrapa" ei uke før lønn, men likevel velger å sløse bort penger som kommer inn? 😂

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Sjalu på noen som ikke har kontroll på egen økonomi og er "ganske skrapa" ei uke før lønn, men likevel velger å sløse bort penger som kommer inn? 😂

Sjalu på at hen fikk inn 4000kr ekstra og kan gjøre det ;) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har massevis av penger på konto, så hvorfor skulle jeg være sjalu på noen som får inn skarve 4000 kr og sløser dem bort med det samme? 

• Liker 11
Skrevet

Bare kos deg :) Jule tallerken på Furulund kro i dag :)  

Skrevet

Helt skrapa her, har ikke fått betalt verken nett og mobilregning siden oktober. Barna har det de trenger, men forrige helg var det omtrent ikke mat til meg. Så jeg lånte 500,- bare for småting. 

Brått fikk jeg etterbetaling 7k fra nav! Da ble det en kalender på hver av barna og fullt kjøleskap! Mobilregning og forsikringer ble også endelig betalt. 

Så lite som skal til. 

Skal sies at jeg nettopp ble alene, far betaler ikke bidrag og vi har måtte skaffe endel ting til boligen vår. Jeg tenkte at jeg kom til å klare å hente meg inn på regninger innen februar. Heldigvis fikk jeg det til allerede nå.

Anonymkode: 43998...e56

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hn fikk ikke 4k ekstra, hn fikk etterbetaling for utlegg.

Altså de fleste kan dra ut å spise hver dag om jeg ønsker nettopp fordi de har kontroll på pengene, er aldri tom på konto og har en romslig buffer.

Men for all del, lett å slenge ut sjalu-kortet.

Anonymkode: 0bd94...d8c

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke lurt å spare litt til jula? Neivel...

Anonymkode: 9204f...281

Julegavene er ferdig kjøpt inn i nov. Derfor er lønnskontoen litt skrapa nå før desemberlønna. Vi er begge i full jobb og har gode lønninger. Vi trenger ikke spare til jul, da vi får 2 fulle lønninger med halv skatt. 
Vi skal til byen og kose oss i dag og kjøpe oss middag. Det koster oss ikke 4000 for en middag 😅 

poenget med tråden er at det er digg å få inn penger du har glemt du skal få. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg snakker om lønns kontoen min. Jeg bruker ikke sparekontoen min på julegaver. Jeg snakker om lønnskonto. 
Jeg kan alltids overføre fra sparekonto, men jeg prøver å unngå det, da jeg har et mål med sparekontoen. Jeg setter av 9000 i mnd på sparing. Og jeg kan heller pante flasker enn å røre kontoen , om jeg har hatt uventede regninger en mnd. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg snakker om lønns kontoen min. Jeg bruker ikke sparekontoen min på julegaver. Jeg snakker om lønnskonto. 
Jeg kan alltids overføre fra sparekonto, men jeg prøver å unngå det, da jeg har et mål med sparekontoen. Jeg setter av 9000 i mnd på sparing. Og jeg kan heller pante flasker enn å røre kontoen , om jeg har hatt uventede regninger en mnd. 

Veldig merkelig å snakke om å være "skrapa" da...

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Veldig merkelig å snakke om å være "skrapa" da...

Jeg er «skrapa» når det står 1500 kr på lønnskontoen ei uke før lønn. 
jeg er vant til å ha mer på kontoen før lønn. Å få inn penger jeg hadde glemt av er utrolig deilig. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er «skrapa» når det står 1500 kr på lønnskontoen ei uke før lønn. 
jeg er vant til å ha mer på kontoen før lønn. Å få inn penger jeg hadde glemt av er utrolig deilig. 

Jeg har selv 0 på lønnskontoen lenge før neste lønn, men jeg er jo ikke "skrapa" for det, pengene er jo bare plassert der de skal; regningskonto, sparekonto og fond.

Skrevet

«Heldig» du ts. Jeg vet følelsen. Jeg var i samme situasjon for et par måneder siden. Penger man han glemt kommer som en gledelig overraskelse. Kos dere! 

Anonymkode: 68f25...afa

• Hjerte 1
Skrevet

Du er skrapet- og når det kommer penger inn så skal det gå til å gå ut på byen med mannen. 

Med sånne prioriteringer så er det ikke rart at du er skrapet en uke før ny lønning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...