AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Vi har en baby og en på 3. Mannen min takker ja til absolutt alt han blir invitert på. I kveld er han på julebord for fjerde helgen på rad. Er det normalt?? Skulle tro det kunne gå an å stå over ett par og velge de som er viktigst, men han dumper ungene på meg og fester hele natta. Jeg er lei og sliten Anonymkode: 42ea4...224 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har en baby og en på 3. Mannen min takker ja til absolutt alt han blir invitert på. I kveld er han på julebord for fjerde helgen på rad. Er det normalt?? Skulle tro det kunne gå an å stå over ett par og velge de som er viktigst, men han dumper ungene på meg og fester hele natta. Jeg er lei og sliten Anonymkode: 42ea4...224 Han takker ja fordi han ikke vil være med familien. Så enkelt er det. Anonymkode: a8708...089 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har forklart det her til han. Vi er egentlig ganske lykkelige sammen og har det bra. Men det her er jo seriøst ikke greit. Han skjønner ikke problemet. Jeg er dausliten etter uken og må ha ungene til 15-16 hver lørdag i tillegg fordi han er helt skutt dagen derpå Anonymkode: 42ea4...224 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Ikke en god mann. Han burde snakke med deg og funnet ut av noe som kunne passe begge to. Tross alt du som må t ansvar hjemme. Vet ikke om det er mulig å endre en slik egoist. Anonymkode: 20422...62d 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Jeg skal også på masse julebord. Desember er skikkelig kjip, vi trenger noen lysglimt. Men jeg drikker ikke, da. Kom deg på noen julebord selv, da! Anonymkode: 86c13...7ab 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skal også på masse julebord. Desember er skikkelig kjip, vi trenger noen lysglimt. Men jeg drikker ikke, da. Kom deg på noen julebord selv, da! Anonymkode: 86c13...7ab Jeg ble bedt på ett, men takket nei fordi det er ikke verdt tiden borte fra familien. Anonymkode: 42ea4...224
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg ble bedt på ett, men takket nei fordi det er ikke verdt tiden borte fra familien. Anonymkode: 42ea4...224 Herregud. Du har fint tid til å gå på et julebord. Og da kan jo mannen din være hjemme den kvelden. Anonymkode: c7b92...41d 4 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble bedt på ett, men takket nei fordi det er ikke verdt tiden borte fra familien. Anonymkode: 42ea4...224 Jeg prioriterer å tilbringe sosial tid med kolleger og folk jeg gjør hobby med 1 gang i året. Hvis man ikke kan unne partneren såpass, skjønner jeg ikke noe. Men som sagt, jeg velger å ikke/bare drikke minimalt drikke alkohol i de sammenhengene. Så det tar bare akkurat den tida jeg er der. Anonymkode: 86c13...7ab
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 Her er det invitasjoner i alle retninger. Vi satt oss ned, så på ukene og helgene fremover, og ble enige om hva vi ønsket å prioritere. Både sammen, og hver for oss. Og uansett hvem som drar ut er vi hjemme i rimelig tid, drikker moderat, og er fint i stand til å være en del av familien fra tidlig morgen. Anonymkode: 72dc5...020 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 Man har jo bare én jobb eller? Anonymkode: c262e...0e4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 Samme med min samboer, men vi har ikke barn Han har 5 julebord totalt i november/desember noe jeg synes var litt vel mye og tok praten med ham om det. Det er jo ikke slik at han drar på julebord en fredags kveld og jeg "får" ham tilbake lørdag morgen. Karen er jo bakfull og redusert som bare det, og dette går utover mine forventninger til adventstiden hvor vi egentlig har mange koselige aktiviteter planlagt sammen. Samboer er ingen egoist, men han holder det han lover og når han har lovet seg bort til 5 julebord og kolleger og vennegjenger så holder han det. Vi ble enige om at han skal prioritere et par julebord som han kan kose seg med så mye alkohol han vil, og at han ellers sørger for å ikke bli bakfull. Neste år så er han enig i at han skal takke nei til noen av julebordene og prioritere annerledes. Anonymkode: f77b2...96f 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #14 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Man har jo bare én jobb eller? Anonymkode: c262e...0e4 Det er studigjengen, venninnegjengen, vennepar (i flere runder/sammensetninger), treningsklubben, foreninger... Derfor ønsker vi å prioritere. Men som noen skrev over, det er jo vanskelig å si nei, man vil jo holde kontakten med alle også. Så heldigvis har det blitt vanligere å starte allerede tidlig november, samt at man legger det til onsdag/torsdag i stedet for helg. Anonymkode: 72dc5...020 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #15 Skrevet 3. desember 2022 Men spør han deg først eller blir det bare sånn som han planlegger? Og han vet man ikke må drikke seg dritings på julebord? Vi har også småbarn + baby, så når mannen min har vært på julebord så har han passet på inntaket fordi han vet det ikke er et alternativ å være bakfull til langt på dag (noe han heller ikke ønsker). Man kan faktisk stoppe å drikke før midnatt slik at man kan delta i familielivet dagen etter. Jeg har vært på julebord selv, men har da kjørt så jeg kan komme hjem om baby må ha mat eller annet. Dere må kommunisere bedre. Anonymkode: cafc2...3c3 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #16 Skrevet 3. desember 2022 Har dere underskudd på søvn, så ha én dag hver i helgen hvor dere får sove ut. Senest 12. Den andre står opp når første unge våkner. Da får han sov-til-12-dag dagen etter julebordene. Og så melder du deg på jobbjulebordet ditt, og sover lenge dagen etterpå. Anonymkode: 8d6f2...790 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #17 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ble bedt på ett, men takket nei fordi det er ikke verdt tiden borte fra familien. Anonymkode: 42ea4...224 Du tuller nå?? 😄 Anonymkode: 2feff...f91 2 1
Fremmed fugl Skrevet 3. desember 2022 #18 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har forklart det her til han. Vi er egentlig ganske lykkelige sammen og har det bra. Men det her er jo seriøst ikke greit. Han skjønner ikke problemet. Jeg er dausliten etter uken og må ha ungene til 15-16 hver lørdag i tillegg fordi han er helt skutt dagen derpå Anonymkode: 42ea4...224 Alle helger i en måned så har mannen din vært utslått til langt ut på dagen på lørdagen. Han må skjerpe seg. Start tidlig, kjør hardt, og så hjem tidlig. Opp på morgenen med "Jeg tar ungene, du kan sove idag elskling" er ikke så vanskelig.
nordlending Skrevet 3. desember 2022 #19 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du tuller nå?? 😄 Anonymkode: 2feff...f91 Det er ikke nødvendigvis bare bare for TS å dra på julebord heller. Hvis babyen er veldig liten, TS ammer, baby ikke tar flaske og/eller TS ikke får til å pumpe, blir plutselig et julebord på noen timer veldig mye strev. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #20 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ble bedt på ett, men takket nei fordi det er ikke verdt tiden borte fra familien. Anonymkode: 42ea4...224 Den så jeg ikke før nå. Dere lever jo to vidt forskjellige ytterpunkter. Ingenting er sunt for familien, eller forholdet. Skjerp deg, dra på julebord. Han får skjerpe seg, og begrense seg litt, samt droppe fyll og sene kvelder. Anonymkode: 72dc5...020 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå