mannemannen Skrevet 6. desember 2022 #121 Skrevet 6. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så 0 % menn drømmer om ekteskap, hus, barn eller hund? Ikke en gang hundegalne, konservativt kristne menn med gullkort hos Byggmakker og barnefaglig utdanning? Anonymkode: 9f78a...f29 Hvorfor må man alltid legge til en disclaimer på alt man sier for at KG damer skal forstå at når man sier at mennesker har to armer og to ben, så betyr det ikke at det finnes absolutt ingen mennesker født med kun en arm? Er det en mental defekt, eller er dere bare vrang med vilje fordi dere blir fornærmet og ikke har noe annet å komme med som svar? 0 sosial intelligens er det iallfall. Endret 6. desember 2022 av mannemannen
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #122 Skrevet 6. desember 2022 Det var veldig ille, og det var slettest ingen spøk. Hvorfor si du tulla, du mente det jo? Anonymkode: 4eb9c...3f1 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #123 Skrevet 6. desember 2022 Brunello skrev (På 3.12.2022 den 22.33): Og derfor skal det kompenseres. Men er det riktig at en timers husarbeid om dagen skal kompenseres med eksempelvis en halv million i året? Men da kan mannen gjøre halvparten av husarbeid, sykt barn-dager, oppfølging av barna på skole og fritidsaktiviteter SELV. Hvis ingenting skal deles fra hans overskuddslønn. Vil han da klare å jobbe masse overtid, reise osv? Nope. Da vil inntekten hans dale deretter. Anonymkode: bc571...986 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #124 Skrevet 6. desember 2022 mannemannen skrev (4 minutter siden): Hvorfor må man alltid legge til en disclaimer på alt man sier for at KG damer skal forstå at når man sier at mennesker har to armer og to ben, så betyr det ikke at det finnes absolutt ingen mennesker født med kun en arm? Er det en mental defekt, eller er dere bare vrang med vilje fordi dere blir fornærmet og ikke har noe annet å komme med som svar? 0 sosial intelligens er det iallfall. Det som virkelig gir null sosial intelligens, er fyrer som TS, som vet hvor viktig det er for kjæresten å gifte seg, og gnir det inn ved dårlig "spøk". Anonymkode: bc571...986 2 3
mannemannen Skrevet 6. desember 2022 #125 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det som virkelig gir null sosial intelligens, er fyrer som TS, som vet hvor viktig det er for kjæresten å gifte seg, og gnir det inn ved dårlig "spøk". Anonymkode: bc571...986 Det stemmer. Det er også mangel på sosial intelligens. Det går igjen som et virus. Får inntrykk av at de fleste mennesker er autister.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #126 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 4.12.2022 den 0.08): Da får hun enten akseptere det og slutte og furte når alle andre blir fridd til, eller gjøre det slutt med mannen hvis ønsket er så stort. Anonymkode: bf317...76b Men hun furter jo ikke? Det er jo TS som bringer det på banen og gnir det inn. Hadde han holdt klokelig kjeft, ville hun heller ikke ha furtet. Min mann har brent seg skikkelig i sitt forrige ekteskap, og sa at han ikke ønsket å gifte seg da vi ble sammen. Jeg svarte at jeg aksepterer det, selv om jeg skulle ønske at vi giftet oss etter hvert. Ingen sure miner. Så begynte han med små hint - sendte meg et bilde av forlovelsesring og skrev at den hadde vært fin på meg, hintet om spesielle brudekjoler osv. Da ga jeg ham ultimatum - enten slutter han helt å snakke om disse giftegreiene og pine meg, eller så må han vise at han faktisk vil gifte seg. Det er utrolig lite redelig å pine og plage kjæresten med slike hint og spøker. I mitt tilfelle fridde han to måneder etter at jeg sa det jeg sa, helt uventet for meg. Og nå gleder han seg til bryllupet, har han sagt flere ganger. Anonymkode: bc571...986 2 2 1
mannemannen Skrevet 6. desember 2022 #127 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hun furter jo ikke? Det er jo TS som bringer det på banen og gnir det inn. Hadde han holdt klokelig kjeft, ville hun heller ikke ha furtet. Min mann har brent seg skikkelig i sitt forrige ekteskap, og sa at han ikke ønsket å gifte seg da vi ble sammen. Jeg svarte at jeg aksepterer det, selv om jeg skulle ønske at vi giftet oss etter hvert. Ingen sure miner. Så begynte han med små hint - sendte meg et bilde av forlovelsesring og skrev at den hadde vært fin på meg, hintet om spesielle brudekjoler osv. Da ga jeg ham ultimatum - enten slutter han helt å snakke om disse giftegreiene og pine meg, eller så må han vise at han faktisk vil gifte seg. Det er utrolig lite redelig å pine og plage kjæresten med slike hint og spøker. I mitt tilfelle fridde han to måneder etter at jeg sa det jeg sa, helt uventet for meg. Og nå gleder han seg til bryllupet, har han sagt flere ganger. Anonymkode: bc571...986 Det var ikke spøker, han ville tydelig gifte seg likevel. Men han var redd for å åpne seg og bli så sårbar med noen igjen. Du stilte ultimatum fordi du ikke taklet å vente på at han skulle få tid til å behandle følelsene sine. Menn kikker ikke på ringer som fritidssyssel.
Brunello Skrevet 6. desember 2022 #128 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men da kan mannen gjøre halvparten av husarbeid, sykt barn-dager, oppfølging av barna på skole og fritidsaktiviteter SELV. Hvis ingenting skal deles fra hans overskuddslønn. Vil han da klare å jobbe masse overtid, reise osv? Nope. Da vil inntekten hans dale deretter. Anonymkode: bc571...986 Mange menn (og kvinner) gjør det og samtidig går alt inn i felleseiet.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #129 Skrevet 6. desember 2022 Jeg bare lurer, hvis det ikke betyr stort for deg, men betyr alt for samboeren din, hva hindrer deg i å glede den du elsker med det som åpenbart er en iboende del av hennes verdier, og kjempeviktig for henne? Jeg kan skjønne at det sitter langt inne hvis du er imot ekteskap. Men da er dere ganske langt fra hverandre på en ganske vesentlig del av et partnerskap, og må jo finne en løsning eller kompromiss. Og du må jo for all del dele med henne på en ordentlig måte hva du mener. Verdig kommunikasjon er alfa omega i et partnerskap, uansett giftemål eller ikke. Anonymkode: d3e0f...c5e 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #130 Skrevet 6. desember 2022 mannemannen skrev (33 minutter siden): Det var ikke spøker, han ville tydelig gifte seg likevel. Men han var redd for å åpne seg og bli så sårbar med noen igjen. Du stilte ultimatum fordi du ikke taklet å vente på at han skulle få tid til å behandle følelsene sine. Menn kikker ikke på ringer som fritidssyssel. Nei, det er ikke derfor jeg stilte ultimatum. Jeg stilte ultimatum for å slippe å bli påminnet på noe som aldri blir (siden han var VELDIG bastant i begynnelsen av forholdet). Jeg aksepterte at han aldri ville gifte seg, og da trengte jeg ikke å få masse bryllupshint i trynet. Han kikket heller ikke på ringen i butikken, men videresendte et bilde han kom over på Internett. Anonymkode: bc571...986 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #131 Skrevet 6. desember 2022 Brunello skrev (29 minutter siden): Mange menn (og kvinner) gjør det og samtidig går alt inn i felleseiet. Altså, du får ikke flere millioner i lønn på 8 til 4-jobb der du kan ta ut masse sykt barn-dager, legetimer med barna osv. Anonymkode: bc571...986 3 1
mannemannen Skrevet 6. desember 2022 #132 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg bare lurer, hvis det ikke betyr stort for deg, men betyr alt for samboeren din, hva hindrer deg i å glede den du elsker med det som åpenbart er en iboende del av hennes verdier, og kjempeviktig for henne? Jeg kan skjønne at det sitter langt inne hvis du er imot ekteskap. Men da er dere ganske langt fra hverandre på en ganske vesentlig del av et partnerskap, og må jo finne en løsning eller kompromiss. Og du må jo for all del dele med henne på en ordentlig måte hva du mener. Verdig kommunikasjon er alfa omega i et partnerskap, uansett giftemål eller ikke. Anonymkode: d3e0f...c5e Giftemål har det med å redusere aktiviteten på soverommet betydelig innen de første få årene. Kvinnen slapper av og slutter å gjøre en innsats. Men så lenge kvinnen prøver å få mannen til å gifte seg vil hun jobbe hardt med å vise hvor verdt det hun er. Hvor fantastisk hun er. Etter at man er gift er det også rundt 50% skilsmisserate, og 70% av skilsmissene blir innledet av kvinnen. Kvinnen står også sterkere til å kreve mannens eiendeler. Det er bare ulemper for en mann i 2022 å gifte seg.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #133 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 22.49): Hun føler seg uviktig og lite verdsatt. De andre i gjengen viser at de setter pris på dama og markerer at de satser på henne. Anonymkode: 6dc05...4c4 Jeg føler meg verdsatt og elsket selv om vi ikke har giftet oss. Giftermål er tull i mine øyne og null verdt! AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 22.52): Klart hun ble lei seg. Du gjør jo narr av hennes følelser. På tide å sette seg ned å ta en skikkelig samtale om du ønsker å gifte deg eller ei. Hun går å håper å venter, så syns du bør være ærlig på dette. Når dere allerede har fått barn sammen så kan det nå ikke være så vanskelig å gifte seg? Anonymkode: 0e350...925 Enig at dette må man snakke seriøst om, men å gifte seg bare for å gjøre henne fornøyd, synes jeg er tull. AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 23.10): Du er umoden.. at hun gidder få barn med en som ikke vil forplikte seg helt! Anonymkode: 1a3a1...45c MÅ man gifte seg for å være moden og forplikte seg helt?? Jeg føler meg veldig forpliktet til min samboer gjennom 22 år og våre barn! Aldri tenkt noe annet! Hjelpe meg! At folk måler forpliktelser etter giftermål i dagens samfunn er merkelig! Anonymkode: 11405...22a 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #134 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg bare lurer, hvis det ikke betyr stort for deg, men betyr alt for samboeren din, hva hindrer deg i å glede den du elsker med det som åpenbart er en iboende del av hennes verdier, og kjempeviktig for henne? Jeg kan skjønne at det sitter langt inne hvis du er imot ekteskap. Men da er dere ganske langt fra hverandre på en ganske vesentlig del av et partnerskap, og må jo finne en løsning eller kompromiss. Og du må jo for all del dele med henne på en ordentlig måte hva du mener. Verdig kommunikasjon er alfa omega i et partnerskap, uansett giftemål eller ikke. Anonymkode: d3e0f...c5e Kanskje kjæresten til ts er bare en "placeholder"? Anonymkode: 1836b...8e1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #135 Skrevet 6. desember 2022 mannemannen skrev (13 minutter siden): Giftemål har det med å redusere aktiviteten på soverommet betydelig innen de første få årene. Kvinnen slapper av og slutter å gjøre en innsats. Men så lenge kvinnen prøver å få mannen til å gifte seg vil hun jobbe hardt med å vise hvor verdt det hun er. Hvor fantastisk hun er. Etter at man er gift er det også rundt 50% skilsmisserate, og 70% av skilsmissene blir innledet av kvinnen. Kvinnen står også sterkere til å kreve mannens eiendeler. Det er bare ulemper for en mann i 2022 å gifte seg. Uenig her. Jeg gidder ikke å investere i han hvis han viser at han ikke investerer i meg / oss, viser at han ikke satser på meg Anonymkode: 1836b...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #136 Skrevet 6. desember 2022 mannemannen skrev (13 minutter siden): Giftemål har det med å redusere aktiviteten på soverommet betydelig innen de første få årene. Kvinnen slapper av og slutter å gjøre en innsats. Men så lenge kvinnen prøver å få mannen til å gifte seg vil hun jobbe hardt med å vise hvor verdt det hun er. Hvor fantastisk hun er. Etter at man er gift er det også rundt 50% skilsmisserate, og 70% av skilsmissene blir innledet av kvinnen. Kvinnen står også sterkere til å kreve mannens eiendeler. Det er bare ulemper for en mann i 2022 å gifte seg. Det er jo helt feil. Igjen, forhold som er bygget på frykt, er ikke bra forhold. Ja, det er 50 prosent skilsmisserate. Prosent samlivsbrudd mellom samboere er enda høyere. Nei, kvinnen står ikke sterkere til å kreve mannens eiendeler. Hvilket århundre lever du i? Anonymkode: bc571...986 2 2
mannemannen Skrevet 6. desember 2022 #137 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo helt feil. Igjen, forhold som er bygget på frykt, er ikke bra forhold. Ja, det er 50 prosent skilsmisserate. Prosent samlivsbrudd mellom samboere er enda høyere. Nei, kvinnen står ikke sterkere til å kreve mannens eiendeler. Hvilket århundre lever du i? Anonymkode: bc571...986 Et forhold med sex er bedre enn et dødt forhold hvor kvinnen er for komfortabel og ikke gjør en innsats. Hvis en ikke er redd for å miste hverandre er der ingen forhold igjen å redde.
Brunello Skrevet 6. desember 2022 #138 Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Altså, du får ikke flere millioner i lønn på 8 til 4-jobb der du kan ta ut masse sykt barn-dager, legetimer med barna osv. Anonymkode: bc571...986 Nei, men med en del planlegging går det ofte fint. Barn er sjelden mye hos legen eller har mye fravær. Det er noen barn som har det, men det gjelder langt fra alle. Våre barn har aldri, med unntak av under pandemien, hatt mer enn maks et par sykedager i året. Og det er kun når barn er helt små eller unntaksvis ekstraordinært dårlig det ikke går an å kombinere sykt barn dag og hjemmekontor.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #139 Skrevet 6. desember 2022 mannemannen skrev (11 timer siden): For deg er jenta det du vil ha, det er hun som er det viktige. Leve med henne er et mål i seg selv. For henne er du en akseptabel partner for å gi henne det hun vil ha. Ikke deg, men ring, barn, hus. Hun synes du virker som et bra alternativ til å gi henne det. 🙄😎😍 Tror jo du er inne på noe her. Men jeg tror ikke hun gjør det bevisst. Hun blir nok bare dypt ulykkelig fordi alt hun ser for seg at hennes drømmer- som jo er hennes venninners og kultur-drømmer, ikke blir oppfylt. Hun føler seg dermed ikke verdsatt og elsket, og til slutt ender det opp med ulykkelighet og mange tårer. Hun kan jo faktisk elske deg for den du er, men likevel finne ut at du ikke er den hun kan leve med gitt at du ikke kan gi henne det hun vil ha/behøver (giftemål som sidestilles i hennes tanker som kjærlighet og sikkerhet for henne og barn), men TS vil jo få skylden for å ikke holde mål- være mann nok. Det er nok noe biologisk der kvinner faktisk må tenke på å sikre sine barn og seg selv i framtiden med en mann som de vet forplikter seg. Hvis ikke må de gå videre. DVS, mange gjør jo ikke det, men de vil jo være de mislykkede med en mislykket familie i venninneflokken. Anonymkode: 2d7a5...194
Embla Othea Skrevet 6. desember 2022 #140 Skrevet 6. desember 2022 Dette er et tydelig hint om at hun vil gifte seg. Det er tullete av deg å spøke om det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå