AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 De fleste i vennegjengen til meg og samboeren min har forlovet seg / giftet seg. Mange av de har vært sammen kortere tid enn oss. Samboeren min har uttrykt at hun vil at vi skal gifte oss , eller være forlovet og ønsker en bekreftelse på min seriøsitet. Jeg mener at jeg har vist det ved at vi har fått barn sammen. Uansett , så virker det som hun blir lei seg hver gang noen nye i vennegjengen vår forlover seg . I dag forlovet det siste paret i vennegjengen vår seg. Vi snakket om det og da sa hun " det er flott. Alle forlover seg før oss . Du er jo tydeligvis usikker på om det er meg du vil være med resten av livet ". Jeg tullet tilbake og sa jeg hadde sendt kompisen min en melding der jeg skrev " fader ta deg. Nå kommer du til å sette meg i dårlig lys ". Jeg skreiv jo det til han , men det var jo mest på tull. Jeg spøkte videre og sa at alle vennene mine var svake og lot seg presse til frieri og vas. Da ble hun sur også sa hun " hvis det er sånn du føler så kan du la være å fri noen gang. Da kan du slippe hele greiene ". Jeg prøvde å si at jeg tulla , men nå virker hun furten på meg og svarer kort. Var det virkelig så ille spøk? Anonymkode: a5b16...10f 2 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 2. desember 2022 Ja, tydeligvis når det er er sårt tema. Anonymkode: 738cf...a81 95 4 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 2. desember 2022 Du er dust! Anonymkode: 08f46...083 62 2 14
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Slik drama hadde ikke jeg orket. Anonymkode: d3537...060 10 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Tja. Hun var lei seg og du (siterer deg her) "tullet tilbake". Da er det vel ikke grovhet av tulling man trenger å diskutere, men at det var tulling der i det hele tatt. Du fikk amputert de sosiale antenne dine etter et uhell i tenåra? Anonymkode: 95144...5dc 40 2 6
Gjest Dingeldangel Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Ja, hvis hun går å venter på et frieri, så vil alt slikt være sårt.
Populært innlegg altflyter Skrevet 2. desember 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 2. desember 2022 Du er en dust. Rett og slett. Dette er åpenbart viktig for henne og bare en stor spøk for deg. 55 1 17
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Hun tuller ikke. Vin ønsker å gifte seg, og det var hennes måte å få i gang en samtale om temaet på. hun burde ikke presse deg, men hun fortjener at du er ærlig med henne og forteller hva du tenker og føler rundt giftemål. Anonymkode: 7a774...cb3 24 3
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 2. desember 2022 Unnskyld meg, men du syns det er ålreit å såre den du elsker, tråkke der det svir mest. Du skjønner vel at hun føler seg avvist og at du ikke vil ha henne når du unngår frieri. Du burde kanskje heller sette pris på at hun gidder å leve med deg til tross for at du gjentatte ganger avviser henne, sårer henne og latterliggjør hennes følelser. Anonymkode: 5de6f...992 51 4 19
AprilLudgate Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 (endret) Hvorfor er dette morsomt for deg da? Hun lurer på hvorfor du ikke ønsker det, noe som jo tross alt er en rimelig enkel ting å gjøre selv om man ikke drømmer om bryllup selv. Det er en douchebag ting å sende melding om, selvsagt ble hun lei seg når dette er noe som er sårt for henne? Og så opplever hun det nok ekstra ydmykende at du sender så fjerne meldinger til en annen. Endret 2. desember 2022 av AprilLudgate 18 1 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 Populært innlegg #11 Skrevet 2. desember 2022 Hun føler seg uviktig og lite verdsatt. De andre i gjengen viser at de setter pris på dama og markerer at de satser på henne. Anonymkode: 6dc05...4c4 44 4 21
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun føler seg uviktig og lite verdsatt. De andre i gjengen viser at de setter pris på dama og markerer at de satser på henne. Anonymkode: 6dc05...4c4 👏🏼👏🏼 Anonymkode: d95de...6d1 11 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 Klart hun ble lei seg. Du gjør jo narr av hennes følelser. På tide å sette seg ned å ta en skikkelig samtale om du ønsker å gifte deg eller ei. Hun går å håper å venter, så syns du bør være ærlig på dette. Når dere allerede har fått barn sammen så kan det nå ikke være så vanskelig å gifte seg? Anonymkode: 0e350...925 23 2 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 Dette er et sårt tema for henne, prøv å forklar henne at dagen kommer. At du forstår at dette betyr mye for henne, og at grunnen til at det kanskje ikke har skjedd er fordi du ikke føler det samme behovet som henne for å gifte dere. Vis henne at du verdsetter henne på andre måter i mellomtiden. Jeg ville mye heller blitt verdsatt i hverdagen enn at «eneste» bekreftelse skal være giftemål og ring. Fortell henne at du synes det er trist å se henne så lei seg hver gang noen andre gifter seg. At du er lei deg for at du spøkte det bort isteden for å ta henne alvorlig. For uansett hvor «teit» du synes det er så betyr visst dette mye for henne, og det beste du kan gjøre da er å vise henne forståelse for hennes følelser. Dette må selvsagt være gjensidig, at hun må forstå at du ikke har det samme behovet.. Anonymkode: ca4d0...93e 6 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): De fleste i vennegjengen til meg og samboeren min har forlovet seg / giftet seg. Mange av de har vært sammen kortere tid enn oss. Samboeren min har uttrykt at hun vil at vi skal gifte oss , eller være forlovet og ønsker en bekreftelse på min seriøsitet. Jeg mener at jeg har vist det ved at vi har fått barn sammen. Uansett , så virker det som hun blir lei seg hver gang noen nye i vennegjengen vår forlover seg . I dag forlovet det siste paret i vennegjengen vår seg. Vi snakket om det og da sa hun " det er flott. Alle forlover seg før oss . Du er jo tydeligvis usikker på om det er meg du vil være med resten av livet ". Jeg tullet tilbake og sa jeg hadde sendt kompisen min en melding der jeg skrev " fader ta deg. Nå kommer du til å sette meg i dårlig lys ". Jeg skreiv jo det til han , men det var jo mest på tull. Jeg spøkte videre og sa at alle vennene mine var svake og lot seg presse til frieri og vas. Da ble hun sur også sa hun " hvis det er sånn du føler så kan du la være å fri noen gang. Da kan du slippe hele greiene ". Jeg prøvde å si at jeg tulla , men nå virker hun furten på meg og svarer kort. Var det virkelig så ille spøk? Anonymkode: a5b16...10f Jeg har aldri forstått meg på de (oftest mannfolk) som synes det er greit å få barn sammen, men likevel nekter å forplikte seg gjennom ekteskap til tross for at dette med giftermål åpenbart betyr mye for partneren. Så flott at du er fornøyd, men hva med dama di som savner bekreftelsen du kan gi henne ved å vise at du er sikker på at du vil ha henne for livet? Hvordan kan man ta lettere på det å sette barn til verden enn å gifte seg? Det finnes ingen garantier for at ekteskapet vil vare, men når det betyr såpass mye for henne er det jo helt vilt at du ikke anerkjenner hennes følelser rundt dette etter så mange år (og også felles barn). Det at du i tillegg velger å latterliggjøre hennes forsøk på å ta opp dette gang på gang blir bare trist. Hun vil faktisk kunne forlate deg dersom hun er usikker på om du verdsetter henne høyt nok. Og du vil alltids kunne skille deg om du skulle finne på å angre et ekteskap. At du finner det mindre forpliktende å få barn sammen enn å gifte dere er for meg uforståelig. Gi henne i det minste friheten til å føle seg fri utover morsrollen dersom du er så klokkeklar på at du ikke vil ha henne som kone og i tillegg latterliggjør tanken på nettopp det. Tenker det er nok av andre som gladelig vil vurdere henne som koneemne, så får du selv vurdere om det ville vært greit for deg eller ikke 😉 Anonymkode: 51aae...91a 22 3 6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 Det er ikke tulling når du innerst inne mener det. Jeg hadde blitt sur jeg også for du virker umoden og useriøs med en sånn kommentar Anonymkode: 02242...31b 10 9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #17 Skrevet 2. desember 2022 Du er umoden.. at hun gidder få barn med en som ikke vil forplikte seg helt! Anonymkode: 1a3a1...45c 5 4
Eryn Skrevet 2. desember 2022 #18 Skrevet 2. desember 2022 Kan du ikke bare overraske henne med en forlovelse/frieri så snart som mulig? Vis at du elsker henne. Du aner ikke hvor sårt det er for en dame å oppleve sånt, at alle andre før henne blir forlovet. Som noen over skrev: Hun føler seg lite verdsatt. Ikke ta henne for gitt! Du vet aldri hva livet bringer. Fri i morgen! Vis at du er en ekte mann med integritet og respekt for moren til dine barn! 7 1 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #19 Skrevet 2. desember 2022 Har dere samboersamtale og gjensidig testamente, da? Hvordan har du sikret felles framtid? Vet hun at du tenker at det er dere to? Anonymkode: 9f78a...f29 14 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #20 Skrevet 2. desember 2022 At man har barn, betyr bare at dere har hatt sex. Det betyr faktisk ingenting. Anonymkode: beff3...075 9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå